Podsjetimo kako su radovi na drugoj fazi počeli 10. veljače ove godine, a uključivali su postavljanje sekundarne betonske obloge tunela Stupica, te rješavanje pitanja odvodnje, kao i stavljanje zaštitne mreže na potencijalnim klizištima. Ukupna vrijednost radova prve i druge faze iznosi 47.045.719 kuna (bez PDV-a), a izvođač radova bio je “Viadukt“.
U četiri mjeseca, koliko je cesta bila zatvorena, višemilijunske štete imali su vrgorački građevinari, poljoprivrednici i ugostitelji, a dodatne troškove i stotinjak onih koji su na posao morali putovati po stotinu i više kilometara na jednu ili drugu stranu Biokova.
Ostaje dvojbeno jesu li najnoviji radovi riješili problem Stupice i sigurnog odvijanja promete preko tog strmog i opasnog dijela Biokova. Mnogi su uvjereni kako se to jedino moglo riješiti probijanjem tunela u punom profilu od zatvorenog deponija smeća pa do prvih kuća u Gornjoj Podgori. U nadležnom ministarstvu kazali su kako za to nema novca.
Pored tunela Stupica, u dužini od 230 metara, bila su planirana još dva manja tunela, kako bi se donekle premostili i ostali opasni dijelovi, za što treba čekati malo bolja vremena. U Hrvatskim cestama kažu kako misle i o tim stvarima.
- Razmatramo razne mogućnosti sanacije i preostaloga dijela, i nakon odabira optimalnog tehničkog rješenja pristupit ćemo izradi projektne dokumentacije. Kad će to biti, u ovom trenutku ne mogu reći. No, radimo na tome - kaže Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.
M. PRIMORAC
Foto: Arhiv CROPIX
Foto: Arhiv CROPIX