No, Trlin kaže da je dogovorena druga opcija.
‘Očito smo prevareni’
– S tadašnjim državnim tajnikom Tomislavom Mihotićem u Kalmetinu ministarstvu i Tomom Vidovićem, direktorom sektora održavanja HC-a, dogovoreno je da se, osim ovog tunela koji je sad probijen, grade još dva manja tunela na najopasnijim dijelovima Stupice, te da počne rekonstrukcija cijele ceste od Makarske do Vrgorca, u tri faze po 12 kilometara.
- Moram istaknuti da je također bilo rečeno da će se, dok traje probijanje tunela “Stupica”, pripremiti dokumentacija za druga dva tunela. Međutim, očito smo prevareni jer se sigurno sada neće graditi još dva tunela, a cestu su sredili samo u prvoj fazi, odnosno 12 kilometara. No, tražimo objašnjenje zašto se odustalo od tih projekata. Svjesni smo da nema novca, ali ovo što oni sada malo čačkaju ništa neće riješiti na Stupici, problem će i dalje ostati. Cestu su zbog toga zatvorili do ljeta, potrošit će i nešto novca, a na kraju od toga neće biti velike koristi – veli Trlin.
Poslali smo upit Uredu za odnose s javnošću Hrvatskih cesta da doznamo zašto se odustalo od gradnje drugih dvaju tunela.
“Na pitanje zašto se odustalo od probijanja tunela koji su najavljeni 2011. godine čekam odgovor od nadležnih direktora. Nadam se da ću do sutra dobiti sve potrebno”, stigao je 12. veljače odgovor od Tamare Pajić, HC-ove glasnogovornice.
Izrada studije
Dobili smo informaciju da je vrijednost ugovorenih radova na sanaciji Stupice nakon odrona 47.045.719,49 kuna (bez PDV-a).
“Završena je prva faza radova nakon otvaranja tunela, a sada slijedi druga”, stajalo je u dopisu.
U Hrvatskim cestama kažu da su razmišljali o izgradnji još dvaju tunela, kao jednoj od opcija, no da će uskoro izraditi studiju i procjenu ekonomske opravdanosti za cijeli priobalni pojas u pogledu zaštite od odrona, pa tako i za Stupicu.
“Dva tunela na Stupici koja navodite razmatrana su kao jedna od opcija u 2011. godini kad se ugovaralo najbolje rješenje za projekt Stupice. Tada je dogovoreno da će se najprije izgraditi predmetni tunel, dok će se za ostala kritična mjesta na dionici ceste napraviti dodatna procjena, tj. procjena ugroženosti. Tada je bilo bitno najprije riješiti sigurnost područja oštećenog odronom.
Hrvatske ceste uskoro će krenuti u izradu studije i procjene ekonomske opravdanosti za cijeli obalni projekt ugroženosti od odrona, pa tako i za Stupicu, a koja će se potom moći, naravno prema opravdanosti, prijaviti prema fondovima EU-a.
Smatramo da će procjena kritičnih mjesta ugroženih potencijalnim odronima pokazati sve ugrožene točke, a u cilju sigurnosti građana, na koje ćemo onda moći i reagirati”, kazala nam je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
MATE PRIMORAC
Putni troškovi– U Hrvatskim cestama obećali su da će subvencionirati putne troškove ljudima koji su zbog odrona morali putovati alternativnim pravcima, preko Ploča i Šestanovca, do svojeg radnom mjesta u Makarskoj i Makarskom primorju, no to nisu ispunili. I u tome su nas prevarili – naglašava Trlin. |