Naime, samo iz ova dva vrgoračka mjesta više od 30 radnika svakodnevno alternativnim pravcima putuje na posao u Makarsku, jer je žila kucavica između Makarskog primorja i Zabiokovlja zatvorena od 10. veljače ove godine zbog postavljanja sekundarne betonske obloge u tunelu i odvodnje.
Radove obavlja tvrtka “Viadukt”. Od tada, mještani ovih sela moraju svakodnevno do posla prevaliti više od 100 kilometara u jednom smjeru, umjesto 25 kilometara. Antonio Bobanac, predsjednik Mjesnog odbora Kljenka, kaže da ljudi rade samo za putne troškove i da bi sačuvali radno mjesto, no da je njihovo strpljenje pri kraju.
– Nekoliko sam puta dosad razgovarao s radnicima na Stupici i oni smatraju da radovi neće biti gotovi do lipnja. No, mi više ne možemo čekati. Ako se radovi ne završe za petnaestak dana, natjerat će nas da sami otvorimo tunel.
Trpe svi: radnici,ugostitelji, građevinari,poljoprivrednici...
Navodno bi početkom lipnja mogli naizmjenično puštati promet kroz tunel, a cijeli projekt trebao bi biti dovršen do srpnja.Što su radili do sada? Pa davno je bio 10. veljače, izgleda da bismo mi prije mašklinima probili novi tunel nego oni ovaj sanirali strojevima. Vjerujte, ljudima je strpljenje pri kraju, doslovno pucaju… Kako i ne bi kad vam za odlazak na posao i povratak kući treba 200 kuna za gorivo – istaknuo je Bobanac.
Zbog zatvaranja tunela “Stupica” ne trpe samo mještani ovih sela, nego i vlasnici ugostiteljskih objekata u ovim mjestima, poznati po dobroj janjetini, trpi cijelo vrgoračko gospodarstvo, od poljoprivrednika koji plasiraju svoje proizvode na Makarsku rivijeru do građevinara koji sa svojim uslugama, zbog troškova prijevoza, nisu konkurentni na tržištu. Samo jedan mikser betona zbog putovanja alternativnim pravcima do Makarske skuplji je za 1000 kuna u odnosu na putovanje preko Stupice, a to uglavnom plaćaju vlasnici vrgoračkih građevinskih tvrtki iz svojeg džepa, samo kako bi i dalje ostali na tom tržištu. No, očito je da to nikoga previše ne zabrinjava. U Hrvatskim cestama ističu da se radovi odvijaju prema zacrtanom planu.
– Radovi napreduju prema dinamičkom planu te će biti završeni kako je bilo najavljeno, do 1. lipnja. Potrebno je završiti zaštitu pokosa ne predusjeku te kolničku konstrukciju, dok je betoniranje završne obloge završeno – kazala nam je Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.