StoryEditorOCM
Splitultra dobra zarada

Ultraši su u Splitu ove godine potrošili 20 posto više novaca nego prošle godine. Znamo i tko je najviše profitirao

Piše split sd
13. srpnja 2023. - 20:56

Kakav je financijski učinak festivala Ultra Europe 2023 u Splitu, odnosno kako se isti odrazio na pokazatelje iz sustava fiskalizacije, pokazuje analiza HGK – Županijske komore Split i Porezne uprave - Područnog ureda Split o broju i vrijednosti fiskaliziranih računa poslovnih subjekata sa sjedištem u Splitu u danima održavanja festivala u trima djelatnostima – trgovini na veliko i malo, djelatnosti prijevoza i skladištenja te djelatnosti pružanja smještaja, pripreme i usluživanje hrane.

‘‘U razdoblju od 7. do 10. srpnja 2023. u Splitu je u djelatnostima trgovine, prijevoza te pružanja smještaja i pripreme i usluživanja hrane fiskalizirano računa u vrijednosti od gotovo 25,6 milijuna eura, što je u odnosu na vikend prije, od 30. lipnja do 3. srpnja, povećanje od 11 posto, uz istovremeni rast broja fiskaliziranih računa od 9 posto. Važno je naglasiti kako se podaci odnose samo na tvrtke koje imaju svoju djelatnost registriranu u gradu Splitu, dok je gledajući šire vrijednost daleko veća‘‘, rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš, navodeći da bi za potpunu sliku ovim podacima trebalo dodati i prihode privatnih iznajmljivača, koji s obzirom da plaćaju paušal nisu obuhvaćeni ovim pregledom.

image
Tom Dubravec/Cropix

Gledano pojedinačno po djelatnostima, povećanje vrijednosti fiskaliziranih računa u danima Ultre u odnosu na tjedan prije iznosi u trgovini 9,9 posto, u djelatnosti prijevoza i skladištenja 37,6 posto te u djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane 9,4 posto.

U odnosu na prošlogodišnju Ultru, vrijednost fiskaliziranih računa poslovnih subjekata sa sjedištem u Splitu za vrijeme ovogodišnje Ultre u djelatnostima trgovine, prijevoza te pružanja smještaja i pripreme i usluživanja hrane veća je za 20,6 posto.

Navedeni podaci pokazuju financijske efekte koje događaji i manifestacije poput Ultre imaju, uz neosporni doprinos brendiranju destinacije. Vidljivo je to i na nedavnom primjeru posjeta američkog nosača aviona Splitu, 26.-29. lipnja, kada je zabilježena 7,8 posto veća vrijednost fiskaliziranih računa u djelatnosti trgovine u odnosu na vrijednost računa u trgovini u danima nakon odlaska nosača, 30. lipnja - 3. srpnja.

image
Tom Dubravec/Cropix

Navedene financijske učinke Ultre komentirao je i pročelnik Porezne uprave - Područnog ureda Split Ivica Kusić.

‘‘Izostavljajući dodatne učinke u pozicioniranju grada Splita na svjetskoj razini, iz ove analize prikazani podaci potvrđuju da je organizacija Ultra festivala veliki doprinos nominalnom rezultatu turističke sezone. Pohvale dajemo i organizatorima koji su svojim naporima u uvođenju bezgotovinskih načina plaćanja na području mjesta održavanja festivala uvelike doprinijeli da Porezna uprava može optimalno rasporediti svoje ljudske resurse na ostatak grada i županije, sve sukladno analizi rizika te na taj način ostvariti svoj primarni cilj u pojačanim nadzornim aktivnostima koji je vidljiv u analiziranim podacima. Svakako ističem da je suradnja s Carinskom upravom, MUP-om i ostalim službama bila na vrlo visokoj razini, što je uistinu proizvelo maksimalan učinak na terenu‘,‘ poručio je Kusić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 05:28