U prostorijama HDZ-a Split konferenciju za medije održalo je vodstvo splitskog ogranka stranke i gradski vijećnici Tomislav Šuta i Ivica Budimir u povodu uvrštavanja Splita u Transeuropsku prometnu mrežu u koridoru Baltik-Jadran.
Na konferenciji je istaknuto donošenje GUP-a kao temeljnog dokumenta za apliciranje na bespovratna sredstva projekta EU vrijednog 26 milijarde eura, sazivanje tematske sjednice kojim će se definirati glavni projekti unutar projekta i izmjene Zakona o cestama kojim bi se nerazvrstane ceste tretirale kao državne ceste što je jedna od javnih politika središta HDZ-a.
Na naše pitanje koji bi projekti bili uključeni u izmjene GUP-a Šuta je odgovorio:
- Izlaz iz trajektne luke, izgradnja novog autobusnog i željezničkog kolodvora na Kopilici, pristupna cesta za državni most Split-Kaštela i priprema dokumentacije za sve ključne prometnice u Gradu – istaknuo je predsjednik splitskog HDZ-a.
Jedan od ključnih projekata za budućnost je izgradnja brze željezničke veze Split-Zagreb, proširenje luke i ulaganja u zračnu luku te brže povezivanje s gradom, dodao je Tomislav Šuta.
Pitali smo ga što bi trebale donijeti izmjene Zakona o cestama:
- Ključne prometnice se nisu realizirale u prethodnom razdoblju što je posljedica Zakona o cestama jer Grad kao nositelj izvlaštenja do okončanja procedure ne može krenuti u gradnju. Ono što se primjenjuje na državne ceste treba se primijeniti na nerazvrstane ceste – odgovorio nam je.
To smo odmah povezali s dijelom ceste od Srinjina do Dubrave gdje je pukom srećom izbjegnuta tragedija prije skoro mjesec dana kada je vozač školskog kombija ”Prometa” s pet učenika izletio s ceste. U katastarskom operatu Srinjine nova je cesta gradska, odgovorili su nam iz Državne geodetske uprave, a u katastarskoj općini Sitno ista čestica je u vlasništvu Grada 1/1 kao i privatnih osoba 1/1. Zato je Građevinska inspekcija tri puta tražila uklanjanje dijela ceste u prošlosti nakon prijava osoba upisanih na čestici zemlje.
Kako bi zakon riješio slučajeve poput ovog zanimalo nas je:
- Gradonačelnik je po pitanju izmjena i uređenja ceste na području Srinjina dvije godine sve držao u ladici. Kako bi izmjene zakona riješile ovakve slučajeve? Primjer je autocesta Zagreb-Split. Kada se krenulo u izvlaštenje, cesta se deponira i tako bi se primijenilo na Grad Split i ključne prometnice poput Bračke, Vukovarske i izlaza iz trajektne luke.
Kao pozitivan primjer Šuta je istaknuo Grad Rijeku koji je preko projekta aplicirao na EU fondove, Grad Šibenik koji je dio Masterplana Splitsko-dalmatinske županije u kojem je partner i Grad Split te Grad Ploče koji su kao i Split uključeni u projekt.