StoryEditorOCM
Splitšto se događa?!

Splitski iznajmljivač samo što ne plače: ‘Duguju mi 28 tisuća eura, a računi stižu! Garant je netko s balkanskim genom‘

Piše Mirela Goreta
14. rujna 2023. - 20:36
Cijelo ljeto apartmani Splićanina bili su puni gostiju, a 99 posto rezervacija od lipnja ostvareno je preko BookingaPrivatni album, Shutterstock

- Booking.com mi duguje 28.000 eura od ove sezone - s informacijom za ‘izuvanje iz cipela‘ zatekao nas je iznajmljivač M. P., koji u rubnom dijelu Splita iznajmljuje tri apartmana u kući s bazenom.

Cijelo ljeto bila su puna gostiju, a 99 posto rezervacija od lipnja ostvario je preko Bookinga, koji na globalnoj razini ima hrpu problema s višemjesečnim neplaćanjem svojim poslovnim suradnicima. M. P. od cijele sezone, kao ni Makarka S. R. o čijem smo slučaju već pisali, nije dobio ni centa.

U Bookingu se opravdavaju tehničkim problemima oko nadogradnje online platforme i konstantno prolongiraju datume isplate moleći partnere/iznajmljivače za strpljenje. No, ono je na izmaku, nepovjerenje je na vrhuncu, a Booking.com ga svojim šturim objašnjenjima upućenim preko medija i učestalim, ali nerealiziranim obećanjima o isplati dodatno raspiruje.

Splićanin M. P. priča nam kako preko Airbnb-a ovog ljeta nije imao gotovo nikakvih rezervacija. Booking mu je uistinu popunio cijelo ljeto.

- Ali nisam vidio ni eura od njih. Grcam, stižu računi za struju, vodu, treba čistiti... Hvala Bogu, nisam u kreditu, jer ne znam što bi napravio. Pročitao sam u Facebook grupi priču lika iz Australije, kojemu Booking također mjesecima duguje novac. Piše on tako: ‘Kuća mi je na bubnju‘. Banka mu je legla na vrat... Užas.

Što je najveća tragedija, Bookingu nikad nije bila bolja poslovna godina. U pitanju su milijarde... Mislim da su oni nešto zabrljali - glasno razmišlja M. P.. Malo vjeruje u opravdanja o ‘tehničkim poteškoćama‘ s obzirom da je riječ o financijski iznimno moćnoj, svjetskoj kompaniji.

image

Sjedište Booking-a u Amsterdamu

Afp

- Dobro, ako su i platformu nadograđivali krajem lipnja, početkom srpnja, kako to do danas nisu riješili? Bit će dobro ako je samo to u pitanju, ali se bojim da su uložili milijarde u neki posao i da je to netko od njih, vlasnika, pokupio. Pare su đava - rezonira M. P..

Za njega je 28.000 eura velik novac. Daleko od toga, kaže, da se od te svote ne može lijepo živjeti, ali u pet godina legalnog poslovanja i svih plaćenih poreza, još nije vratio novac koji je uložio u kompletno renoviranje kuće.

S Bookingom surađuje posljednjih pet godina i do ovog ljeta nije bilo nikakvih problema. Isplate su išle redovito, od 5. do 15. u mjesecu. Sve točno, u nekadašnju lipu, danas cent. No, posljednjih mjeseci nikako do novca, a nema što nije pokušao i još to radi.

Sve više iznajmljivača javlja da nisu dobili lovu od Bookinga, nekima su dužni tisuće dolara. A Booking ih ignorira...

Što se događa s poznatom platformom? Makarka: ‘Booking.com mi nije uplatio ni centa, a apartman mi je stalno pun!‘

- To vam je kao da zovete narkomana. Početkom srpnja u Booking-ovoj korisničkoj službi rekli su mi: ‘Nadograđivali smo platformu. Imamo nekih problema. Neće ići nikome isplate ovaj mjesec‘. Nisam paničario, mislio sam u stilu ‘dobro, platit će‘. Početkom kolovoza zovem opet.

Kažu: ‘U planu je, ide isplata 6. u mjesecu‘. Aj dobro. Došao i taj 6., zovem ih, oni vele: ‘Nije još ništa, imamo nekih problema. U planu ste, bit će 15.‘. Dobro, dođe 15.. Zovem, obećavaju: ‘U planu ste, pred kraj mjeseca, 22. ili 23. kolovoza‘.

I onda sam počeo nemilice zvati, jer računu stižu... Pa su mi opet rekli da će uplata ići 2. rujna. I onda ponovo u stilu: ‘Evo sad ste išli na naplatu, prebacili smo vas na ručno plaćanje‘. Još mi pošalju i poruku kroz sustav. Naravno, opet ništa.

Zadnjih sedam dana, sjednem za telefon svako jutro, zovem i pitam kad će ići isplata. Ma ništa. Čak mi je žena u korisničkoj službi rekla da tražim pravnu službu. Čekajte, Booking mi to govori?! Čiju pravnu službu? Valjda misle na neku vanjsku... - ljutito će M. P..

Informirao se, kaže, i po tom pitanju i doznao kako ne može ništa pametno učiniti iz Hrvatske, jer je potrebno angažirati odvjetnika u Nizozemskoj s obzirom na sjedište Booking-a u Amsterdamu.

image

Za njega je, kaže, 28.000 eura velik novac. U pet godina još nije vratio iznos koji je uložio u kompletno renoviranje kuće

Privatni album

- Mislim da od toga nema ništa. Sad bi i to trebalo plaćati, nekome tamo dati punomoć i onda će to trajati godinu ili dvije. Katastrofa. A računi ovdje stoje... Stvar je vrlo jednostavna – ili će Booking propasti i netko će pokupiti lovu ili će nam platiti u sljedeća dva, tri mjeseca. Ako kleknu, naplate za nikog od nas nema. I s time ćemo se morati pomiriti – razmišlja splitski iznajmljivač.

Ova sezona je ionako gotova, bit će što bude, nema mu se smisla nervirati i gubiti zdravlje, jer ne može učiniti ništa. Blokirani su mu svi datumi u kalendaru u 2024. i ako cijela priča s Booking-om završi dobro neću mu biti problem ‘otvoriti‘ ih na proljeće, jer mu ionako odmah počinju pristizati rezervacije. Airbnb mu je ove godine slabije punio.

- Nema pravila ni logike. Jedne godine mi je Booking napunio 99 posto. Druge Air isto toliko. Treće godine srpanj je punio Booking, a kolovoz Air - objašnjava M. P. razlog oglašavanja na obje platforme.

Ponavlja kako su u zasigurno u pitanju milijarde eura koje Booking.com obrće u poslovanju i na stranu, dodaje, što nisu isplatili brojne iznajmljivače za ljetne rezervacije, ali ide sezona skijanja.

- Rezervacije idu sada, a oni sve pare uzimaju unaprijed. Mjesecima unaprijed ih drže kod sebe i prije realizacije rezervacija. To su neki mutni poslovi... Jedino da možda ne financiraju rat u Ukrajini? Možda su uložili u oružje. Ništa mi drugo ne pada na pamet...

Nema druge solucije. To je ogroman novac u globalnim okvirima. Čovječe, pa oni mogu kupiti Facebook, sve živo. Moćniji su od bilo koje druge platforme. No. 1 u svijetu - naglašava M. P..

Na pamet mu, kad već glasno razmišlja, pada i još jedna mogućnost...

- Ili je netko od njih, dioničara, pokupio lovu na svoje račune i sada firma ne može isplaćivati. I to dobro kriju. Bit će da ima među njima tamo netko s genom s Balkana. Sve mi na to nalikuje.

U tom dioničkom društvu mora bit‘ netko s balkanskim genom neke praprabake - sad se već samome sebi smije M. P.. Zapravo, ne zna bi li plakao ili se smijao, pa čekajući svoj novac živi sa samo jednom mišlju ‘valjda nitko u Booking-u nema gen s Balkana‘. Jer ako ima, ishod se zna.

Klikali ‘Pristajem‘ bez detaljnog čitanja

- Booking.com u uvjetima poslovanja ima stavku da oni zadržavaju pravo kad će ići isplate, a to nitko od nas nije detaljno čitao kad smo klikali ‘pristajem‘ ulazeći u ugovorni odnos s njima.

Rekli su mi to i neki agenti, a u korisničkoj službi su mi još, osim što su mi sugerirali da potražim pravnu pomoć, kazali kako sve naše pritužbe šalju mailom nadležnim odjelima unutar kompanije.

Ti mailovi idu u pretinac u kojemu se, čak i oni neotvoreni i neriješeni slučajevi, brišu nakon četiri dana. I onda opet morate zvati i postaviti zahtjev - kaže M. P..

Danas mu je ionako kasno čitati detalje ugovora s Booking-om.
- Što manje gledam, manje se živciram - kaže.

Zanimljivo je kako je Booking.com, u jednoj od stavki ugovora koja se tiče plaćanja, postavio stvari:
‘U slučaju kašnjenja plaćanja, Booking.com zadržava pravo potraživanja zakonskih kamata, obustave svoje usluge prema ugovoru (npr. obustavom smještaja s platformi) i/ili tražiti bankovno jamstvo ili drugi oblik financijskog osiguranja od smještaja‘.
No, kad više mjeseci kasni s isplatom vlasnicima smještaja nije na dugovanje predvidio nikakve kamate sa svoje strane.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. travanj 2024 23:23