stdClass Object ( [id] => 275537 [title] => Bogdan Žižić: Da je bio Englez, o Bepu Karamanu bi se učilo u školi... [alias] => bogdan-zizic-da-je-bio-englez-o-bepu-karamanu-bi-se-ucilo-u-skoli [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Retrospektivu jednog od najvećih redatelja u povijesti hrvatskog filma, Bogdana Žižića, splitska “Kinoteka” upriličila je sinoć i večeras. Žižić je rodom iz Solina, klasičnu gimnaziju završio je u Splitu, a pravni fakultet u Zagrebu, nakon čega se posvetio filmu.

Snimio je impozantan broj dokumentarnih i kratkih filmova, sedam igranih, uglavnom po svojim, ali ponekad i po tuđim idejama. Snimao je u puno zemalja, gostovao u međunarodnim žirijima... Prvi njegov samostalni film bio je dokumentarac “Poplava” koji službeno datira iz 1964., ali je, ispravlja Žižić, dovršen 1965. godine.

Tekuća 2015. označava 50 godina njegova aktivnog rada na filmu, zbog čega je direktor Galerije umjetnina Branko Franceschi, u dogovoru s Vladom Ercegovićem iz “Kinoteke”, odlučio pokrenuti inicijativu za ovu retrospektivu. Franceschi je, naime, u Žižićevu opusu vidio vrlo velik broj filmova na temu likovnih umjetnika, tako da će ovo biti retrospektiva redateljevih filmova na temu umjetnosti, a ne njegova opusa.

- Riječ je uglavnom o hrvatskim umjetnicima, iako ima jedan film koji se dotiče Van Gogha na poseban način. Prvi dan retrospektive prikazano je šest kratkometražnih naslova, drugi će biti dva, ali to su suvremeni filmovi, sasvim drukčije rađeni. Jer, televizija je tada izvršila ogroman utjecaj na film.

U početku sam, što će se vidjeti u tim ostvarenjima, radio crno-bijele filmove bez riječi, bez zuma, koji nije postojao. Imao sam cijeli program filmova bez riječi, njih 11, i ti filmovi su funkcionirali kao montažno potpuno razumljivi i prihvatljivi. Bit će mi drago da publika, koliko je bude, vidi filmove koje sam radio krajem šezdesetih, stare blizu 50 godina. Mislim da su filmovi zanimljivi.

Oni su onakvi kakvi su rađeni u ono vrijeme, no s njima sam imao velike rezultate, igrali su ne samo na festivalima, nego i u Americi u redovnoj distribuciji, što u to doba nije bio slučaj – pripovijeda nam 81-godišnji Žižić, koji prilično redovito svrati u Split.

Fabijan Šovagović i Jagoda Kaloper u Žižićevoj ‘Kući’
– Prije nekoliko godina napravio sam film s tezom pokojnoga Dražena Pejakovića o Dioklecijanovoj palači koji baca na nju potpuno novo svjetlo, na njezino značenje i smisao. Snimao sam još filmove o Palači i s pokojnim Jerkom Marasovićem, sjajnim suradnikom i čovjekom.

Spominjem samo dva filma na temu Palače, ali naravno radio sam i druge stvari. Recimo, jedan vrlo gledan film o Emanuelu Vidoviću koji slikara predstavlja na pravi način. Napisao sam i objavio knjigu o splitskom snimatelju Bepu Karamanu, velikoj ličnosti filma. Da su ga imale Francuska ili Engleska, mi bismo danas o tome čovjeku učili u školi.

I u svom Solinu napravio sam nekoliko filmova. Na primjer, dvodijelni o salonitanskim iskopinama, jedan autobiografski, a možda ću napraviti i još jedan na temu Solina, rijeke Jadro i uopće djetinjstva. Objavio sam i knjigu sjećanja “Pješčana ura” čiji se dobar dio odnosi na Solin i Split, klasičnu gimnaziju.

Vrlo često sam snimao u Splitu, na Marjanu, u Arheološkom muzeju, lijevo, desno. Split jako volim. Nije to iz nekakvih lokalpatriotskih razloga jer je blizu Solina, nego ga jedostavno volim upravo takav kakav je, grad u kojem se miješa antika i srednji vijek, što je meni vrlo blisko – priznaje velikan domaće kinematografije.

Veći dio Žižićeva dugometražnog igranog opusa se “uklapa u društveno-kritički trend hrvatskog filma sedamdesetih”. Te klasike (“Kuća”, “Ne naginji se van”), nažalost, nećemo vidjeti ovom prigodom, ali režiser nam zagonetno veli da će drugi dan retrospektive biti jedan film koji je “polemičan u odnosu na današnje vrijeme”.

- Jako je mnogo zasmetao nekim ljudima i nekim institucijama. Jedva je proturen na Hrvatsku televiziju koja se dugo otimala i nije ga htjela prikazati – otkriva redatelj.


Pitamo ga prati li aktualni hrvatski film koji je u naletu nakon nagrade u Cannesu.

- Poznajem neke filmaše iz blizine, neke slabije, ali jako se veselim uspjesima i bilo bi dobro da to zaživi bar jedno vrijeme, kao što je svojedobno zaživio mađarski i poljski film ili rumunjski u najnovije doba. Nadam se da će tako biti, osjećam veliki entuzijazam u toj mlađoj generaciji, koja je, jasno, različita od mene, u smislu vremena u kojem smo se bavili filmom – bodri Žižić nove generacije.

Žižić je surađivao s velikanima glumišta i snimio nekoliko filmova u Njemačkoj, od čega dva igrana – “Rani snijeg u Münchenu” s Pavlom Vuisićem te “Ne naginji se van” s Fabijanom Šovagovićem i Ivom Gregurevićem kojemu je to bila glavna uloga, a debitantski nastup. Za kraj nas zanima što režiseru prvo pada na pamet kad vrati film unatrag, odnosno koji su momenti najviše obilježili njegovu karijeru.

- To se ne može ovako sažeti u jednom razgovoru, ali spomenut ću pokojnog Antu Babaju. On me zadužio, bio sam kod njega na “Brezi” pomoćnik režije. Iako sam tada imao malo iskustva, Babaja je pokazao veliko povjerenje prema meni i uspio je napraviti film koji će ostati u hrvatskoj kinematografiji kao nešto vječno.

Postoje i drugi ljudi s kojima sam surađivao, pa i mlađi. No, kad gledam špice i podnaslove na mojim filmovima, mnogo ljudi više nema. To mi probudi sjećanja i ispunjava me nekom tugom...

MARKO NJEGIĆ
VOJKO BAŠIĆ/CROPIX

Program u 'Zlatnim vratima'

Utorak, 2. lipnja, 19h
1. POHVALA RUCI (1969.), 2. JUTRO ČISTOG TIJELA (1969.), 3. ALFRED PAL (1993.), 4. GASTARBEITER (1975.), 5. LEO JUNEK (2012.), 6. KRUNO QUIEN (1996.)

Srijeda, 3. lipnja, 19h
1. DRAGI VINCENT (2014.), 2. DAMNATIO MEMORIAE (2000.)

Biografija u sedam pečata

- Od 1960. do 1964. dramaturg u Zagreb filmu

- najbolje od dokumentarnog opusa: “Pohvala ruci” (1968.), “Otkopčati dugme” (1968.), “Ivana” (1981.), “Goli otok” (1994.)
- dokumentarci posvećeni likovnoj tematici: “Ekspresionizam u hrvatskom slikarstvu” (1985.), “Emanuel Vidović” (1989.), “Celestin Medović” (1991.), “Vlaho Bukovac” (1994.)

- najbolje od kratkometražnog opusa: “Madeleine, mon amour!” (1971.) i “Putovanje” (1972.)
- Velike Zlatne arene za “Kuću” (1975.) i “Ne naginji se van” (1977.)
- kraj osamdesetih/početak devedesetih - direktor Zagreb filma
- TV drama “Kuća duhova” (1998.)

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Napisao sam i objavio knjigu o splitskom snimatelju Bepu Karamanu, velikoj ličnosti filma. Da su ga imale Francuska ili Engleska, mi bismo danas o tome čovjeku učili u školi - uvjeren je Žižić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => UZ RETROSPEKTIVU DOAJENA HRVATSKOG FILMA U SPLITSKOJ 'KINOTECI' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2015-06-03 14:05:25 [created_by] => 26156 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-06-04 14:19:09 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-06-03 19:41:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3233 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/06/03/Kultura/zizic_bogdan1-010615.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x558" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38833553 Threads: 5 Questions: 7128759796 Slow queries: 3311974 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609140250 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/bogdan-zizic-da-je-bio-englez-o-bepu-karamanu-bi-se-ucilo-u-skoli-275537 [printLink] => /kultura/bogdan-zizic-da-je-bio-englez-o-bepu-karamanu-bi-se-ucilo-u-skoli-275537?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 218621 [name] => bogdanžižić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => bogdanzizic [link] => /tag/bogdanzizic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Napisao sam i objavio knjigu o splitskom snimatelju Bepu Karamanu, velikoj ličnosti filma. Da su ga imale Francuska ili Engleska, mi bismo danas o tome čovjeku učili u školi - uvjeren je Žižić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => UZ RETROSPEKTIVU DOAJENA HRVATSKOG FILMA U SPLITSKOJ 'KINOTECI' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Bogdan Žižić: Da je bio Englez, o Bepu Karamanu bi se učilo u školi... [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-22-37-53-26156 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/06/03/Kultura/zizic_bogdan1-010615.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/06/03/Kultura/zizic_bogdan1-010615.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Retrospektivu jednog od najvećih redatelja u povijesti hrvatskog filma, Bogdana Žižića, splitska “Kinoteka” upriličila je sinoć i večeras. Žižić je rodom iz Solina, klasičnu gimnaziju završio je u Splitu, a pravni fakultet u Zagrebu, nakon čega se posvetio filmu.

Snimio je impozantan broj dokumentarnih i kratkih filmova, sedam igranih, uglavnom po svojim, ali ponekad i po tuđim idejama. Snimao je u puno zemalja, gostovao u međunarodnim žirijima... Prvi njegov samostalni film bio je dokumentarac “Poplava” koji službeno datira iz 1964., ali je, ispravlja Žižić, dovršen 1965. godine.

Tekuća 2015. označava 50 godina njegova aktivnog rada na filmu, zbog čega je direktor Galerije umjetnina Branko Franceschi, u dogovoru s Vladom Ercegovićem iz “Kinoteke”, odlučio pokrenuti inicijativu za ovu retrospektivu. Franceschi je, naime, u Žižićevu opusu vidio vrlo velik broj filmova na temu likovnih umjetnika, tako da će ovo biti retrospektiva redateljevih filmova na temu umjetnosti, a ne njegova opusa.

- Riječ je uglavnom o hrvatskim umjetnicima, iako ima jedan film koji se dotiče Van Gogha na poseban način. Prvi dan retrospektive prikazano je šest kratkometražnih naslova, drugi će biti dva, ali to su suvremeni filmovi, sasvim drukčije rađeni. Jer, televizija je tada izvršila ogroman utjecaj na film.

U početku sam, što će se vidjeti u tim ostvarenjima, radio crno-bijele filmove bez riječi, bez zuma, koji nije postojao. Imao sam cijeli program filmova bez riječi, njih 11, i ti filmovi su funkcionirali kao montažno potpuno razumljivi i prihvatljivi. Bit će mi drago da publika, koliko je bude, vidi filmove koje sam radio krajem šezdesetih, stare blizu 50 godina. Mislim da su filmovi zanimljivi.

Oni su onakvi kakvi su rađeni u ono vrijeme, no s njima sam imao velike rezultate, igrali su ne samo na festivalima, nego i u Americi u redovnoj distribuciji, što u to doba nije bio slučaj – pripovijeda nam 81-godišnji Žižić, koji prilično redovito svrati u Split.

Fabijan Šovagović i Jagoda Kaloper u Žižićevoj ‘Kući’
– Prije nekoliko godina napravio sam film s tezom pokojnoga Dražena Pejakovića o Dioklecijanovoj palači koji baca na nju potpuno novo svjetlo, na njezino značenje i smisao. Snimao sam još filmove o Palači i s pokojnim Jerkom Marasovićem, sjajnim suradnikom i čovjekom.

Spominjem samo dva filma na temu Palače, ali naravno radio sam i druge stvari. Recimo, jedan vrlo gledan film o Emanuelu Vidoviću koji slikara predstavlja na pravi način. Napisao sam i objavio knjigu o splitskom snimatelju Bepu Karamanu, velikoj ličnosti filma. Da su ga imale Francuska ili Engleska, mi bismo danas o tome čovjeku učili u školi.

I u svom Solinu napravio sam nekoliko filmova. Na primjer, dvodijelni o salonitanskim iskopinama, jedan autobiografski, a možda ću napraviti i još jedan na temu Solina, rijeke Jadro i uopće djetinjstva. Objavio sam i knjigu sjećanja “Pješčana ura” čiji se dobar dio odnosi na Solin i Split, klasičnu gimnaziju.

Vrlo često sam snimao u Splitu, na Marjanu, u Arheološkom muzeju, lijevo, desno. Split jako volim. Nije to iz nekakvih lokalpatriotskih razloga jer je blizu Solina, nego ga jedostavno volim upravo takav kakav je, grad u kojem se miješa antika i srednji vijek, što je meni vrlo blisko – priznaje velikan domaće kinematografije.

Veći dio Žižićeva dugometražnog igranog opusa se “uklapa u društveno-kritički trend hrvatskog filma sedamdesetih”. Te klasike (“Kuća”, “Ne naginji se van”), nažalost, nećemo vidjeti ovom prigodom, ali režiser nam zagonetno veli da će drugi dan retrospektive biti jedan film koji je “polemičan u odnosu na današnje vrijeme”.

- Jako je mnogo zasmetao nekim ljudima i nekim institucijama. Jedva je proturen na Hrvatsku televiziju koja se dugo otimala i nije ga htjela prikazati – otkriva redatelj.


Pitamo ga prati li aktualni hrvatski film koji je u naletu nakon nagrade u Cannesu.

- Poznajem neke filmaše iz blizine, neke slabije, ali jako se veselim uspjesima i bilo bi dobro da to zaživi bar jedno vrijeme, kao što je svojedobno zaživio mađarski i poljski film ili rumunjski u najnovije doba. Nadam se da će tako biti, osjećam veliki entuzijazam u toj mlađoj generaciji, koja je, jasno, različita od mene, u smislu vremena u kojem smo se bavili filmom – bodri Žižić nove generacije.

Žižić je surađivao s velikanima glumišta i snimio nekoliko filmova u Njemačkoj, od čega dva igrana – “Rani snijeg u Münchenu” s Pavlom Vuisićem te “Ne naginji se van” s Fabijanom Šovagovićem i Ivom Gregurevićem kojemu je to bila glavna uloga, a debitantski nastup. Za kraj nas zanima što režiseru prvo pada na pamet kad vrati film unatrag, odnosno koji su momenti najviše obilježili njegovu karijeru.

- To se ne može ovako sažeti u jednom razgovoru, ali spomenut ću pokojnog Antu Babaju. On me zadužio, bio sam kod njega na “Brezi” pomoćnik režije. Iako sam tada imao malo iskustva, Babaja je pokazao veliko povjerenje prema meni i uspio je napraviti film koji će ostati u hrvatskoj kinematografiji kao nešto vječno.

Postoje i drugi ljudi s kojima sam surađivao, pa i mlađi. No, kad gledam špice i podnaslove na mojim filmovima, mnogo ljudi više nema. To mi probudi sjećanja i ispunjava me nekom tugom...

MARKO NJEGIĆ
VOJKO BAŠIĆ/CROPIX

Program u 'Zlatnim vratima'

Utorak, 2. lipnja, 19h
1. POHVALA RUCI (1969.), 2. JUTRO ČISTOG TIJELA (1969.), 3. ALFRED PAL (1993.), 4. GASTARBEITER (1975.), 5. LEO JUNEK (2012.), 6. KRUNO QUIEN (1996.)

Srijeda, 3. lipnja, 19h
1. DRAGI VINCENT (2014.), 2. DAMNATIO MEMORIAE (2000.)

Biografija u sedam pečata

- Od 1960. do 1964. dramaturg u Zagreb filmu

- najbolje od dokumentarnog opusa: “Pohvala ruci” (1968.), “Otkopčati dugme” (1968.), “Ivana” (1981.), “Goli otok” (1994.)
- dokumentarci posvećeni likovnoj tematici: “Ekspresionizam u hrvatskom slikarstvu” (1985.), “Emanuel Vidović” (1989.), “Celestin Medović” (1991.), “Vlaho Bukovac” (1994.)

- najbolje od kratkometražnog opusa: “Madeleine, mon amour!” (1971.) i “Putovanje” (1972.)
- Velike Zlatne arene za “Kuću” (1975.) i “Ne naginji se van” (1977.)
- kraj osamdesetih/početak devedesetih - direktor Zagreb filma
- TV drama “Kuća duhova” (1998.)

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/bogdan-zizic-da-je-bio-englez-o-bepu-karamanu-bi-se-ucilo-u-skoli-275537 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a96ec27194382eeca50cb89e751fc30cb5546eef [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Bogdan+%C5%BDi%C5%BEi%C4%87%3A+Da+je+bio+Englez%2C+o+Bepu+Karamanu+bi+se+u%C4%8Dilo+u+%C5%A1koli...&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fbogdan-zizic-da-je-bio-englez-o-bepu-karamanu-bi-se-ucilo-u-skoli-275537 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fbogdan-zizic-da-je-bio-englez-o-bepu-karamanu-bi-se-ucilo-u-skoli-275537 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Napisao sam i objavio knjigu o splitskom snimatelju Bepu Karamanu, velikoj ličnosti filma. Da su ga imale Francuska ili Engleska, mi bismo danas o tome čovjeku učili u školi - uvjeren je Žižić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => UZ RETROSPEKTIVU DOAJENA HRVATSKOG FILMA U SPLITSKOJ 'KINOTECI' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaUZ RETROSPEKTIVU DOAJENA HRVATSKOG FILMA U SPLITSKOJ 'KINOTECI'

Bogdan Žižić: Da je bio Englez, o Bepu Karamanu bi se učilo u školi...

Piše PSD.
3. lipnja 2015. - 21:41

MARKO NJEGIĆ
VOJKO BAŠIĆ/CROPIX

Program u 'Zlatnim vratima'

Utorak, 2. lipnja, 19h
1. POHVALA RUCI (1969.), 2. JUTRO ČISTOG TIJELA (1969.), 3. ALFRED PAL (1993.), 4. GASTARBEITER (1975.), 5. LEO JUNEK (2012.), 6. KRUNO QUIEN (1996.)

Srijeda, 3. lipnja, 19h
1. DRAGI VINCENT (2014.), 2. DAMNATIO MEMORIAE (2000.)

Biografija u sedam pečata

- Od 1960. do 1964. dramaturg u Zagreb filmu

- najbolje od dokumentarnog opusa: “Pohvala ruci” (1968.), “Otkopčati dugme” (1968.), “Ivana” (1981.), “Goli otok” (1994.)
...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. svibanj 2024 00:37