StoryEditorOCM
Zagoraimamo detalje

Velike vijesti za Dalmaciju: potpisan ugovor za gradnju tunela Kozjak težak skoro 80 milijuna eura, evo što sve obuhvaća

Piše Sandra Barčot
27. rujna 2023. - 23:19

Čestitam svima jer ovo je veliki dan za Dalmaciju. Do kraja ovog desetljeća riješit ćemo “čep”, gužvu na prometnicama od Kaštela preko Splita do Omiša.

Naš fokus, i Vlade RH i Hrvatskih cesta su sada infrastrukturna ulaganja u Splitsko-dalmatinsku županiju. Vidjeli smo koje kritične točke moramo riješiti, a to je drugi ulaz u drugi grad u državi. Sve ovo smo definirali 2018. godine na sastanku Vlade u Splitu, te zahvaljujem županu Blaženku Bobanu, čelniku Hrvatskih cesta Josipu Škoriću, kao i tadašnjem gradonačelniku Andri Krstuloviću Opari, na njihovoj ustrajnosti da ove projekte i realiziramo. Nakon probijanja dva tunela i mosta preko Cetine, evo nam i tunela kroz Kozjak – istaknuo je Andrej Plenković, predsjednik hrvatske Vlade, na svečanosti potpisivanja ugovora za tunel Kozjak-Split održanoj u Splitsko-dalmatinskoj županiji, pa odmah i dodao drugi razlog svog zadovoljstva i dolaska u Split (osim konferencije EPP-a kojoj je on u Dioklecijanovom gradu domaćin), a to je:

- Imamo odličnu poslovnu suradnju s Kinezima, povjerenje nakon izgradnje Pelješkog mosta je obostrano. Nastavljamo s novim investicijama, što sve možemo i realizirati zahvaljujući provedenom oporavku HC-a, te stečenoj dobroj reputaciji Hrvatske na tržištu, pa nam ni sredstva za sva ova ulaganje više nisu nedostižna! Naš rejting je u uzlaznoj putanji.

image

Ugovor obuhvaća gradnju tunela i spojne ceste na državnu cestu D8 

Jakov Prkić/Cropix

Zahtjevni projekt

Zadovoljan je premijer novim ugovorom državne tvrtke za cestovnu infrastruktru koju je potpisao predsjednik Uprave HC-a Josip Škorić i Yang Dong, direktor “China Road and Bridge Corporation za srednju i istočnu Europu”, tvrtka koje je izgradila Pelješki most.

A ugovor “težak” 74,6 milijuna eura i to bez PDV-a, garantira izgradnju u roku od 36 mjeseci tunel Kozjak, te cestu u dužini 6,85 kilometara od Kaštela do sjevernog portala tunela Kozjak, odnosno spojne ceste čvor Vučevica na autocesti A1 – čvor na državnoj cesti D8.

- Ovaj zahtjevni projekt obuhvaća tunel dužine 2525 metara, plus tri nadvožnjaka, dva vijadukta... - nizao je brojke Škorić a sve je prisutnima bilo “podebljano” i vizualizacijom ovog ulaganja, kojeg je pojasnio i resorni ministar mora, prometa i infrastrukture, potpredsjednik Vlade RH Oleg Butković:

- Prva faza na sjevernoj strani tunela se radi, sada imamo ugovor za tunel, te nas čeka i 9 kilometara ceste put Kaštelanskog zaljeva kojeg ćemo premostiti mostom, čime bi bile završene dvije faze izgradnje novog ulaza u Split. To je državna ingerencija, a grad Split bi nastavio gradnju od Kopilice to trajektne luke, i time bi cestovni prilaz gradu napokon bio rasterećen. Ujedno je Butković obećao i ubrzani rad na desetljećima sanjanom pravcu brze ceste Split-Omiš, pa je novi rok 2027. godina!

- Otvorili smo radove na potezu Mravinci-TTTS ali i dodatno na Mravinačkoj rampi, do kraja godine ćemo u funkciju staviti i most preko Cetine - najavljuje resorni ministar, dok partneri koji nakon Pelješkog mosta u svojoj maniri – ekspeditivni – obećaju izgradnju i tunela kroz Kozjak za tri godine, kažu:

- Hvala Vam na povjerenju što nam omogućujete sudjelovanje i u ovom projektu. Razumijemo potrebu građana za dodatnim cestovnim pravcem. Profesionalno i odgovorno ćemo pristupiti investiciji – koncizan je bio Yang Dong, direktor “China Road and Bridge Corporation za srednju i istočnu Europu”, dok je veleposlanik Narodne Republike Kine njegova ekselencija Qi Qianjin naglasio:

- Sretan sam što ste prepoznali kvalitetu našeg rada, a nastavljamo i s daljnjom suradnjom u sektorima: trgovina, zelena energija te turizam!

Poboljšanje standarda

No najsretniji je bio svakako župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban:

- Deset godina nakon otvorenja tunela kroz Biokovo sv. Ilija, idemo na poboljšanje prometnica i na zapadnom dijelu županije. U Imotskoj krajini prije tunela bilo 43 kuće za odmor a danas ih je 670 koje su popunjene cijelo ljeto. Uz mnogo OPG-ova i malih te srednjih poduzeća, kao i prirodni prirast stanovništa u gradu Imotskom. Tu ekspanziju želimo dobiti i tunelom Kozjak za taj dio županije.

Uz trenažni centar za vatrogasce u Vučevici, te Centar za gospodarenje otpadom u Lećevici, sada će Split dobiti drugi ulaz u grad! I radimo na još tri važna pravca: Dugopolje-Sinj, te Zagvozd-Imotski i Drvenik-Ravče. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. travanj 2024 17:36