StoryEditorOCM
Zadar plus‘SIMPLY THE BEST‘

Grad Nin: znamo li "tajnu" njihovog turističkog uspjeha? To je destinacija u kojoj turisti, pored brojne ponude, putuju i kroz vrijeme...

Piše Matea Magaš/Promo
20. prosinca 2021. - 16:24

”Simply the best” imperativ je koji već godinama slijedi Turistička zajednica Grada Nina, a ujedno tako glasi i nagrada s kojom završavaju odličnu godinu na izmaku. Nagrada je osvojena u kategoriji novih turističkih proizvoda koju dodjeljuje UHPA - Udruga hrvatskih putničkih agencija i časopis Way to Croatia.
To je tradicionalna godišnja nagrada za kvalitetu, inventivnost i kreativnost u turizmu, a toga u Ninu zasigurno ne nedostaje!
Nju su primili za projekt "Slidite stope moje": besplatnog kostimiranog turističkog razgledavanja kraljevskoga grada, na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku, kroz ulogu pjesnika Petra Zoranića u pratnji vile Hrvatice.

image
Tz Nin

- Ovaj oblik vođenja s elementima oživljene povijesti (living history) prvi je takve vrste na području Zadarske županije. Ovo nije klasično vođenje već metoda interpretacija baštine tzv. story tellingom koja kod posjetitelja stvara doživljaj za pamćenje s odmakom od svakodnevice i vraćanjem u povijesnu zbilju. Čarolija je bila upotpunjena fotografijom s vilama, što su mnogi odmah podijelili na društvenim mrežama, a to je za nas još jedna dodatna, besplatna promocija. Ovaj projekt nastavit će se narednih godina jer je jako lijepo primljen od strane domaćina i turista na području grada Nina i šire. Važno je napomenuti da trendovi novih turista utječu na promjenu potražnje, pa se agencije specijaliziraju za nove tržišne niše i fokus je sve više na prodaji sadržaja i doživljaja – rekla nam je direktorica TZG Nina, Marija Dejanović, te dodala kako smještaj prestaje biti prvi motiv dolaska u destinaciju već se premješta na drugo mjesto.

image
Jure Miskovic/Cropix

- Danas je važna destinacija i ono što se može doživjeti u njoj. Dolasci u destinaciju u pred i posezoni su u izravnom utjecaju organiziranih putovanja koja su u porastu. Suvremeni turisti tragaju upravo za novim doživljajima pa ovakva interpretacija baštine, kao nova turistička ponuda, povećava atraktivnu privlačnost kraljevskog Nina. Uz navedenu nagradu važno je istaknuti da je početkom ove godine uspješno realizirana aplikacija Visit Nin za mobilne uređaje (Android i IOS), a što je u vrijeme globalne pandemije, kada je online komunikacija postala primarna, uvelike olakšalo izravnu komunikaciju između gosta i domaćina. To potvrđuje i statistika pregleda same aplikacije. Također, valja istaknuti da smo upravo završili brošuru po konceptu turističkih proizvoda na sedam jezika kojom će se Nin predstavljati u sljedećem razdoblju na svim poznatim turističkim sajmovima - istaknula je Dejanović.

image
Jure Miskovic/Cropix

Prateći aktualne trendove promidžbe, romantični grad Nin se promovira putem društvenih mreža, pa uz Facebook i Instagram koriste Twitter i Pinterest, a od kolovoza su i na mreži Tik Tok.

- Kontinuiranu online promidžbu Nin ostvaruje kroz mrežu EDEN-europskih destinacija izvrsnosti kroz ključne riječi sustainable tourism, a što je u vrijeme pandemije bilo od iznimne koristi. Promidžba posebno na poljskom tržištu privukla je veliki broj Poljaka koji su sada na drugom mjestu po broju dolazaka, odmah iza Nijemaca. Povećanje je u izravnoj povezanosti s posjetom 26 novinara koji su bili ove godine u Ninu u svibnju posredstvom predstavništva HTZ-a iz Varšave - naglasila je Dejanović, dodajući kako je pandemija utjecala na turistička kretanja i donijela nužne promjene u turizmu koji više nikada neće biti kao prije.

- Zdravstvena kriza utjecala je na mijenjanje navika turista koji su se prvenstveno brinuli o sigurnosti i zdravlju. Unatoč okolnostima oko pandemije, vješto su ukomponirane i održane tradicionalne ninske manifestacije: Festival Sunca i svjetlosti, Romantični tjedan, Festival pijeska, Dani otvorenih vrata solane... Kako je već poznato, potaknut nagradom EDEN 2010., Nin se opredijelio za razvoj destinacije kreativnog i cjelogodišnjeg turizma, a što predstavlja europsko opredjeljenje održivog razvoja turizma – naglasila je Dejanović.

Tako su u Ninu pokazali da se unatoč izazovnim vremenima, pametnim planiranjem i ustrajnošću, postižu dobri rezultati koji će i dugoročno donijeti pozitivne rezultate.

- Posebno smo usmjereni na razdoblje izvan ljetnih mjeseci kako bi sezonu produžili što je više moguće. Zahvaljujući našoj posebnoj prirodi, kao destinacija nudimo i aktivne oblike turizma poput cikloturizma, birdwatchinga i kitesurfinga. Pješčane plaže u Ninu pružaju idealne uvjete za windsurfing i kitesurfing. Glavni preduvjet za ove sportske aktivnosti je da ima dovoljno vjetra, a vjerujte mi, toga kod nas ne fali! Već godinama zbog toga dolaze brojni surferi raznih zemalja Europe i svijeta, a osim njih, sve nam više stiže ornitologa. Nin je ujedno jedina destinacija u Hrvatskoj koja birdwatching turizam promovira već dvanaest godina – naglasila je Dejanović.

Poznato je da u Hrvatskoj ima oko 400 vrsta ptica, a od toga je na malom prostoru u Ninu, zabilježeno čak pola od ukupne brojke, odnosno ovog trenutka je evidentirano 237 raznih vrsta ptica.

- To nam je bio idealan poticaj za izgradnju drvenih edukativnih staza i, za sada, jedne promatračnice. U suradnji s Naturom - Jaderom, javnom ustanovom za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode na području Zadarske županije, na strateškim punktovima postavljeno je nekoliko informativnih ploča, a lokalna turistička agencija u svoju je ponudu uvrstila i posebno oblikovani paket promatranja ptica. Smatramo kako je ninska priča o pticama imperativ razvoja destinacije i pravi primjer spajanja očuvanja prirode i održivog turizma, a znamo koliko je teško pronaći ravnotežu između stvaranja raznolike turističke ponude i otvaranja novih radnih mjesta uz najmanji mogući neželjeni utjecaj na okoliš – zaključila je direktorica Dejanović.

- Gradska uprava i tvrtka Nin turizam ulažu u sveukupan razvoj infrastrukture, hortikulturno uređenje i čistoću destinacije Nin, pa je rezultat dugogodišnjeg rada vidljiv na svakom koraku. Tijekom ove godine Grad Nin je imao više od 120.000 dolazaka turista i ostvario je više od milijun turističkih noćenja, a što je u odnosu na 2020. povećanje od 71 posto u dolascima i 54 posto u noćenjima, a ostvarili smo 80 posto dolazaka i 78 posto noćenja u odnosu na uspješnu 2019. godinu - komentirao je Tomislav Ćurko, predsjednik Turističke zajednice grada Nina.

image
Tz Nin

U Ninu su pronašli formulu za uspjeh, pa je ustrajan i kontinuirani rad te sinergija svih dionika turističkih politika garancija izvrsnih rezultata. Iz toga se može zaključiti da je takav pristup neminovan ako se planira rast, kako u kvantitativnim pokazateljima turističkog prometa, tako i u kvaliteti turističke ponude i doživljaja unutar destinacije koja plijeni neopisivom prirodnom i bogatom kulturno-povijesnom baštinom. Nin zaista svojim primjerom u mnogo čemu može biti uzor drugim hrvatskim destinacijama.

14. studeni 2024 03:53