Unatoč izazovnim vremenima s kojima se cijeli svijet suočava već dvije godine, zadarska Turistička zajednica dočekala se na noge.
Prošlu, pandemijsku godinu, iskoristili su na najbolji mogući način. Nakon gotovo više od desetljeća, odlučili su se na rebrending, redizajnirali su i analitički poboljšali web-stranicu koja je sad na pet jezika, ažurirali su i mobilne aplikacije Zadar Travel i Secret Zadar, plan grada je dobio novo ruho, a prvi put je formirana i posebna mrežna stranica na hrvatskom jeziku za poslovne subjekte i iznajmljivače. Napravljene su i nove brošure, jedna "image-brošura", koja će predstavljati Zadar na raznim turističkim sajmovima i koja će biti poslana veleposlanstvima, te tri podbrošure koje će služiti za masovno dijeljenje te će se moći naći u raznim turističkim zajednicama diljem županije, agencijama, apartmanima, hotelima, cruising luci Gaženica...
– Od travnja sve do studenoga 2020. godine radili smo na ovom projektu, koji je zaista iziskivao puno posla i truda. Tako da nam je to vrijeme pandemije dobro došlo da se konačno uhvatimo u koštac s tim i odradimo posao do kraja – rekao nam je direktor TZ-a Zadra Mario Paleka, koji je također istaknuo kako se Zadar Travel App, u koji su mnogo uložili, pokazao kao najbolji alat za "last minute" buking u doba korona-krize.
– Krajem svibnja 2021. počelo se shvaćati da će ipak biti nešto od sezone, no naravno nitko nije mogao znati u kolikom obujmu. Da, sve nas je iznenadio bum koji je intenzivno krenuo u srpnju, a ova naša aplikacija bila je nikad više korištena. Gosti su preko nje, u zadnji tren, rezervirali smještaj i kontaktirali izravno iznajmljivače. Dnevno su slali po 300 upita! Važno je napomenuti kako je Sveučilište u Zadru nedavno provelo istraživanje koje je pokazalo kako čak 35 posto naših gostiju ne zna gdje će spavati u destinaciji te doslovno na aerodromu bukira svoj smještaj. Smatram da smo taj podatak iskoristili na najbolji mogući način – istaknuo je Paleka te dodao kako su uložili i u kampanju za aplikaciju, koja je rezultirala posjetom od gotovo milijun pregleda na dediciranoj web-stranici.
Osim standardnog uređenja i informacija koje se koriste na mrežnim stranicama turističkih zajednica, u zadarskom TZ-u posjetiteljima su ponudili i vrlo čitanu redovitu blog sekciju na hrvatskom i engleskom jeziku posvećenu lokalnoj gastronomiji i kulturno-povijesnim temama vezanima uz Zadar. Osim toga, svojim su gostima i sugrađanima ponudili i bogat ljetni program tijekom srpnja i kolovoza.
– Više od pedeset različitih događanja kroz nekoliko višednevnih manifestacija i koncerata na Zadarskom kazališnom ljetu, Glazbenim večerima u svetom Donatu, Jazz & Blues festivalu, kampanji "Zagrli Zadar", koju smo radili u suradnji s Odjelom za kulturu i šport, Koncertnim uredom i HNK-om ili Open Air koncertima, pokazali su se kao pun pogodak. Prvi put smo napravili i veliki party na zadarskoj rivi, koja je ovoga ljeta bila pozornica za prvi Zadar Sunset festival, na kojem su gostovale najveće europske techno zvijezde, Talijanka Deborah De Lucu i Švicarac Andrea Olivu – istaknuo je Paleka te dodao kako su, unatoč ograničavajućim okolnostima zbog pandemije, nastojali ponuditi mnoštvo programa za sve generacije.
To se pokazao kao dobar posao jer tome u prilog idu i brojke: grad Zadar i mjesta koja mu administrativno pripadaju, prema podacima sustava eVisitor, u razdoblju od 1. siječnja do 2. prosinca 2021., usporedo s istim razdobljem lani, bilježi ukupno 358.439 dolazaka i 1.572.498 noćenja.
– U analiziranom razdoblju bilježi se porast od 100 posto u dolascima i 77 posto u noćenjima! U usporedbi s 2019. godinom ostvareno je 59 posto prometa u dolascima i 76 posto ukupnog prometa u noćenjima. Prema analizi tržišta, vidljivo je kako najveći udio u noćenjima na našem području bilježe gosti iz Njemačke, s 19 posto, zatim slijede domaći gosti s 11 posto, gosti iz Austrije s devet posto, iz Poljske sa šest posto i Slovenije s pet posto udjela u ukupnim noćenjima. U daljnjoj analizi ukupno ostvarenih noćenja, najveći broj noćenja bilježi se u smještaju u domaćinstvu (717.370 noćenja) i u hotelskom smještaju (480.301 noćenje). Ostali ugostiteljski objekti bilježe 183.988 noćenja, kampovi 125.509 noćenja, nautika bilježi 115.740 noćenja, dok nekomercijalni smještaj bilježi 3433 noćenja – istaknuo je direktor Paleka te dodao:
– Bili smo svjesni kako u pandemijskim okolnostima imamo znatna ograničenja, ali i priliku napraviti ozbiljan posao za zadarski turizam i sve koji se bave turizmom, pogotovo za naše zadarske privatne iznajmljivače koji su zbog pada avioprometa prošle godine bili izravno pogođeni. Dali smo svoj maksimum i mislim da smo uspjeli – zaključak je prvog čovjeka zadarskog turizma.