stdClass Object ( [id] => 255512 [title] => Čačić: Autoceste smo planirali dati u koncesiju čimsmo ih počeli graditi [alias] => cacic-autoceste-smo-planirali-dati-u-koncesiju-cimsmo-ih-poceli-graditi [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Radimir Čačić, predsjednik Narodne stranke-reformisti, krenuo je u političku ofenzivu podržavajući monetizaciju autocesta, ali i ustvrdio da neće podržati Vladin prijedlog državnog proračuna za 2015.. Tako je ostao vjeran najavi da će odnos prema Vladi biti “projektne naravi”, odnosno da će Vladu podržavati ili kritizirati u odnosu na pojedine poteze. Čačić je jako nezadovoljan radom Vlade, ali nastoji održati fer odnos prema bivšim kolegama.

Pozvali ste sve političke čimbenike da na temi monetizacije ne skupljaju političke bodove, jer se radi o nacionalnom interesu koji nema alternativu. Pritom ste kazali i da reformisti podržavaju provođenje modela monetizacije uz obvezu Vlade da će za jednaki iznos za koji će se smanjiti obveze po osnovi kamata smanjiti i trošak javnog sektora u dijelu plaća. Možete li pojasniti taj stav?


- Da, reformisti će takav prijedlog uputiti i Hrvatskom Saboru, jer držimo da građani, zbog negativnog iskustva sa ovom i prošlim vladama, utemrljeno sumnjaju u dobre namjere vladajućih. Stoga Vladu treba zakonski prisiliti da za dio ušteđenih kamata na procesu monetizacije proporcionalno smanji i rashode proračuna, pogotovo masu plaća za zaposlene.

Mi zbilja smatramo da monetizacija nije svjetonazorsko pitanje, niti tema na kojoj se može i smije skupljati jeftine političke bodove, te smo uputili jasnu poruku da je ona nužna iz jednostavnog razloga što sadašnji sustav više nije održiv. HAC i ARZ nisu u mogućnosti vraćati kredite i ispunjavati obveze jer redovni prihodi nisu dovoljni, pa iz godine u godinu stvaraju novi deficit. Pri tome bi novi reprogram sa sadašnjim kreditnim rejtingom zemlje značio novo nepovoljno zaduživanje, daljnji pad kreditnog rejtinga i povećanje javnog duga.

S druge strane, koncesijom omogućavamo vraćanje nepovoljnih kredita, smanjujemo javni dug, ostvarujemo novu povoljnu poziciju za budući pristup stranom kapitalu, postajemo kreditno potentniji i “zanimljiviji” u investicijskom smislu.

Izgradnja autocesta državnim investicijama vaš je projekt. Biste li sa sadašnjim iskustvom opet išli u njega?


- Naravno, ali hajde da tu priču već jednom razjasnimo. Najprije bih podsjetio da je vlada Ivice Račana bila raspisala natječaj za koncesijsku gradnju autocesta, ali smo dobili loše ponude. Bilo bi s naše strane jako neodgovorno da smo ih prihvatili, jer je cijena kapitala koju smo tada mogli dobiti na tržištu govorila kako povoljnim kreditima možemo krenuti u taj projekt samostalno. I još nešto, plan je već tada bio da 2008., kada izgradimo planirane autoceste, taj projekt damo u koncesiju ako to bude isplativo.

Dakle, do 2004. su krediti za autoceste iznosili euribor (međubankarska kamata na tržištu EU-a) plus jedan posto, uz ročnost do 20 godina, dok je vlada Ive Sanadera nakon 2004. uzimala kredite koji ima kamatu koja je euriboru dodavali još četiri do šest posto u ročnost koja se spustila na 10, a potom i na pet godina. I pri tome se udvostručio broj zaposlenih po kilometru autocesta u odnosu na period prije vlade Ive Sanadera.

Takvi loši krediti i neodgovorno upravljanje tvrtkom su uništili HAC i ARZ, pogotovo kada im je uzeto 40 lipa od trošarina, ali bi i bez toga bili u katastrofalnoj situaciji, i monetizacija je sada jedino logično rješenje.

No, problem je u tome što građani ne vjeruju ovoj vladi jer je sporošću djelovanja, nekompetencijom, a potom i lošom komunikacijom i argumentacijom u predstavljanju projekta monetizacije dovela do toga da svi misle kako se projektom monetizacije nešto mulja. A raznim interesnim grupama, kao i sindikatima, to je došlo kao naručeno.

Nedavno ste ustvrdili i kako studija Svjetske banke pokazuje da se državnim tvrtkama upravlja sa 70 posto nižom produktivnosti negoli je to u privatnom sektoru. Međutim, čini se da je upravo političko kadroviranje u HEP-u, i to od strane Hrvatske narodne stranke, odgovorno što ta kompanija nije dovoljno efikasna u poslovanju. Kako to komentirate?


- Najprije bih htio reći kako je, dok sam bio u Vladi, HEP, unatoč mogućim pojavama o kojima govorite, započeo sa jakim restrukturiranjem, otpušteno je skoro dvije tisuće ljudi i počeli su neki drugi konsolidacijski procesi. Nakon toga je sve stalo, a Vlada je čak povukla dobit iz HEP-a u iznosu od skoro tri milijarde kuna kako bi krpala proračunske rupe, što je HEP-u onemogućilo normalno poslovanje i investiranje.

Ali, upravo zbog svega negativnog što se događalo, smatram kako bi Hrvatska trebala usvojiti austrijski model upravljanja tvrtkama u vlasništvu države. Po tom modelu sve tvrtke postaju dio državnog holdinga, a unutar njega se se za članove uprave raspisuju međunarodni natječaji i menadžeri mogu dobiti vrlo visoke plaće, ali zauzvrat moraju isporučivati rezultate koje ostvaruje efikasni privatni sektor.

FRENKI LAUŠIĆ

Reprogram - četiri milijarde eura

Današnje stanje duga HAC-a i ARZ-a bez kamata iznosi 30 milijardi kuna. U sljedeće tri godine na naplatu za autoceste dolaze dvije milijarde eura glavnice koje HAC i ARZ nemaju, a ukupna je glavnica koju moramo vratiti četiri milijarde eura. Reprogram dugova na 25 godina značio bi da će nas ceste koštati osam, a ne više četiri milijarde eura, a dobit iz koje bi trebali isplatiti osam milijardi pri sadašnjem poslovanju u tih 25 godina iznosi pet milijardi eura. Jednostavno nemamo pravo takav teret ostaviti generacijama koje dolaze.


ACI je razvojna poluga

U segmentu prijenosa energije, u tvrtkama kao Janaf, Plinacro, HEP distribucija, država treba zadržati vlasništvo kao i nad prirodnim dobrima. Pri tom postoje tvrtke koje još nisu ispunile ulogu razvojne poluge, kao što je na primjer ACI, gdje u financiranju i menadžmentu treba koristiti fondove na rok do 10 godina, a postoje tvrtke kao što je Petrokemija, koje je trebalo odavno prodati. Autoceste su u potpunosti razvojno završile ulogu u poticanju gospodarstva i rasta BDP-a za trajanja investicijskog ciklusa, a danas i zauvijek ostaju pretpostavka razvoja prostora koji prometno povezuju.


Milijarda kuna više za plaće

Nakon prošlogodišnjeg obrazloženja proračun je imao samo jednu poruku: da će se konsolidirati rashodi, te da će se sve snage uložiti u pokretanje investicijskog ciklusa kroz ulaganja javnih poduzeća. To je bio koncept s kojim je Vlada krenula, no nakon mog odlaska on je napušten. Krajem 2013., shvatili su grešku, no osim spoznaje, treba i sposobnosti za realizaciju. Umjesto toga, dogodio se pad kapitalnih investicija javnih tvrtki za 18,2 posto. I sada u proračunu za 2015. investicije javnih poduzeća se uopće ne spominju, sad su skroz odustali od te priče. Takvo vrludanje je neshvatljivo.

Kada su rashodi za plaće u pitanju, nepovjerljivi smo s obzirom na dosadašnja iskustva i predviđam da će troškovi za plaće u 2015. biti veći za 500 milijuna do milijarde kuna od planiranog. Jednako tako smatram i da će troškovi financiranja duga biti veći za milijardu kuna od predviđenog. Stoga nema osnove da podržimo Vladin prijedlog proračuna.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Čačić je jako nezadovoljan radom Vlade, ali nastoji održati fer odnos prema bivšim kolegama / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => AUTOR PROJEKTA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-12-02 20:51:00 [created_by] => 29 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-12-02 20:55:28 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-12-02 21:38:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5212 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/12/02/Novosti/cacic5-250914.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x532" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15562843 Threads: 4 Questions: 3212074012 Slow queries: 7245378 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236198813 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/cacic-autoceste-smo-planirali-dati-u-koncesiju-cimsmo-ih-poceli-graditi-255512 [printLink] => /vijesti/hrvatska/cacic-autoceste-smo-planirali-dati-u-koncesiju-cimsmo-ih-poceli-graditi-255512?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 229213 [name] => radimirčačić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => radimircacic [link] => /tag/radimircacic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 319785 [name] => autoceste [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => autoceste [link] => /tag/autoceste ) [2] => stdClass Object ( [id] => 222965 [name] => monetizacija [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => monetizacija [link] => /tag/monetizacija ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Čačić je jako nezadovoljan radom Vlade, ali nastoji održati fer odnos prema bivšim kolegama / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => AUTOR PROJEKTA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Čačić: Autoceste smo planirali dati u koncesiju čimsmo ih počeli graditi [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-12-11-38-29 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/12/02/Novosti/cacic5-250914.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/12/02/Novosti/cacic5-250914.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Radimir Čačić, predsjednik Narodne stranke-reformisti, krenuo je u političku ofenzivu podržavajući monetizaciju autocesta, ali i ustvrdio da neće podržati Vladin prijedlog državnog proračuna za 2015.. Tako je ostao vjeran najavi da će odnos prema Vladi biti “projektne naravi”, odnosno da će Vladu podržavati ili kritizirati u odnosu na pojedine poteze. Čačić je jako nezadovoljan radom Vlade, ali nastoji održati fer odnos prema bivšim kolegama.

Pozvali ste sve političke čimbenike da na temi monetizacije ne skupljaju političke bodove, jer se radi o nacionalnom interesu koji nema alternativu. Pritom ste kazali i da reformisti podržavaju provođenje modela monetizacije uz obvezu Vlade da će za jednaki iznos za koji će se smanjiti obveze po osnovi kamata smanjiti i trošak javnog sektora u dijelu plaća. Možete li pojasniti taj stav?


- Da, reformisti će takav prijedlog uputiti i Hrvatskom Saboru, jer držimo da građani, zbog negativnog iskustva sa ovom i prošlim vladama, utemrljeno sumnjaju u dobre namjere vladajućih. Stoga Vladu treba zakonski prisiliti da za dio ušteđenih kamata na procesu monetizacije proporcionalno smanji i rashode proračuna, pogotovo masu plaća za zaposlene.

Mi zbilja smatramo da monetizacija nije svjetonazorsko pitanje, niti tema na kojoj se može i smije skupljati jeftine političke bodove, te smo uputili jasnu poruku da je ona nužna iz jednostavnog razloga što sadašnji sustav više nije održiv. HAC i ARZ nisu u mogućnosti vraćati kredite i ispunjavati obveze jer redovni prihodi nisu dovoljni, pa iz godine u godinu stvaraju novi deficit. Pri tome bi novi reprogram sa sadašnjim kreditnim rejtingom zemlje značio novo nepovoljno zaduživanje, daljnji pad kreditnog rejtinga i povećanje javnog duga.

S druge strane, koncesijom omogućavamo vraćanje nepovoljnih kredita, smanjujemo javni dug, ostvarujemo novu povoljnu poziciju za budući pristup stranom kapitalu, postajemo kreditno potentniji i “zanimljiviji” u investicijskom smislu.

Izgradnja autocesta državnim investicijama vaš je projekt. Biste li sa sadašnjim iskustvom opet išli u njega?


- Naravno, ali hajde da tu priču već jednom razjasnimo. Najprije bih podsjetio da je vlada Ivice Račana bila raspisala natječaj za koncesijsku gradnju autocesta, ali smo dobili loše ponude. Bilo bi s naše strane jako neodgovorno da smo ih prihvatili, jer je cijena kapitala koju smo tada mogli dobiti na tržištu govorila kako povoljnim kreditima možemo krenuti u taj projekt samostalno. I još nešto, plan je već tada bio da 2008., kada izgradimo planirane autoceste, taj projekt damo u koncesiju ako to bude isplativo.

Dakle, do 2004. su krediti za autoceste iznosili euribor (međubankarska kamata na tržištu EU-a) plus jedan posto, uz ročnost do 20 godina, dok je vlada Ive Sanadera nakon 2004. uzimala kredite koji ima kamatu koja je euriboru dodavali još četiri do šest posto u ročnost koja se spustila na 10, a potom i na pet godina. I pri tome se udvostručio broj zaposlenih po kilometru autocesta u odnosu na period prije vlade Ive Sanadera.

Takvi loši krediti i neodgovorno upravljanje tvrtkom su uništili HAC i ARZ, pogotovo kada im je uzeto 40 lipa od trošarina, ali bi i bez toga bili u katastrofalnoj situaciji, i monetizacija je sada jedino logično rješenje.

No, problem je u tome što građani ne vjeruju ovoj vladi jer je sporošću djelovanja, nekompetencijom, a potom i lošom komunikacijom i argumentacijom u predstavljanju projekta monetizacije dovela do toga da svi misle kako se projektom monetizacije nešto mulja. A raznim interesnim grupama, kao i sindikatima, to je došlo kao naručeno.

Nedavno ste ustvrdili i kako studija Svjetske banke pokazuje da se državnim tvrtkama upravlja sa 70 posto nižom produktivnosti negoli je to u privatnom sektoru. Međutim, čini se da je upravo političko kadroviranje u HEP-u, i to od strane Hrvatske narodne stranke, odgovorno što ta kompanija nije dovoljno efikasna u poslovanju. Kako to komentirate?


- Najprije bih htio reći kako je, dok sam bio u Vladi, HEP, unatoč mogućim pojavama o kojima govorite, započeo sa jakim restrukturiranjem, otpušteno je skoro dvije tisuće ljudi i počeli su neki drugi konsolidacijski procesi. Nakon toga je sve stalo, a Vlada je čak povukla dobit iz HEP-a u iznosu od skoro tri milijarde kuna kako bi krpala proračunske rupe, što je HEP-u onemogućilo normalno poslovanje i investiranje.

Ali, upravo zbog svega negativnog što se događalo, smatram kako bi Hrvatska trebala usvojiti austrijski model upravljanja tvrtkama u vlasništvu države. Po tom modelu sve tvrtke postaju dio državnog holdinga, a unutar njega se se za članove uprave raspisuju međunarodni natječaji i menadžeri mogu dobiti vrlo visoke plaće, ali zauzvrat moraju isporučivati rezultate koje ostvaruje efikasni privatni sektor.

FRENKI LAUŠIĆ

Reprogram - četiri milijarde eura

Današnje stanje duga HAC-a i ARZ-a bez kamata iznosi 30 milijardi kuna. U sljedeće tri godine na naplatu za autoceste dolaze dvije milijarde eura glavnice koje HAC i ARZ nemaju, a ukupna je glavnica koju moramo vratiti četiri milijarde eura. Reprogram dugova na 25 godina značio bi da će nas ceste koštati osam, a ne više četiri milijarde eura, a dobit iz koje bi trebali isplatiti osam milijardi pri sadašnjem poslovanju u tih 25 godina iznosi pet milijardi eura. Jednostavno nemamo pravo takav teret ostaviti generacijama koje dolaze.


ACI je razvojna poluga

U segmentu prijenosa energije, u tvrtkama kao Janaf, Plinacro, HEP distribucija, država treba zadržati vlasništvo kao i nad prirodnim dobrima. Pri tom postoje tvrtke koje još nisu ispunile ulogu razvojne poluge, kao što je na primjer ACI, gdje u financiranju i menadžmentu treba koristiti fondove na rok do 10 godina, a postoje tvrtke kao što je Petrokemija, koje je trebalo odavno prodati. Autoceste su u potpunosti razvojno završile ulogu u poticanju gospodarstva i rasta BDP-a za trajanja investicijskog ciklusa, a danas i zauvijek ostaju pretpostavka razvoja prostora koji prometno povezuju.


Milijarda kuna više za plaće

Nakon prošlogodišnjeg obrazloženja proračun je imao samo jednu poruku: da će se konsolidirati rashodi, te da će se sve snage uložiti u pokretanje investicijskog ciklusa kroz ulaganja javnih poduzeća. To je bio koncept s kojim je Vlada krenula, no nakon mog odlaska on je napušten. Krajem 2013., shvatili su grešku, no osim spoznaje, treba i sposobnosti za realizaciju. Umjesto toga, dogodio se pad kapitalnih investicija javnih tvrtki za 18,2 posto. I sada u proračunu za 2015. investicije javnih poduzeća se uopće ne spominju, sad su skroz odustali od te priče. Takvo vrludanje je neshvatljivo.

Kada su rashodi za plaće u pitanju, nepovjerljivi smo s obzirom na dosadašnja iskustva i predviđam da će troškovi za plaće u 2015. biti veći za 500 milijuna do milijarde kuna od planiranog. Jednako tako smatram i da će troškovi financiranja duga biti veći za milijardu kuna od predviđenog. Stoga nema osnove da podržimo Vladin prijedlog proračuna.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/cacic-autoceste-smo-planirali-dati-u-koncesiju-cimsmo-ih-poceli-graditi-255512 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=e18b9f9805c1c966a95035395d5ccefda141b56b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%C4%8Ca%C4%8Di%C4%87%3A+Autoceste+smo+planirali+dati+u+koncesiju+%C4%8Dimsmo+ih+po%C4%8Deli+graditi&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fcacic-autoceste-smo-planirali-dati-u-koncesiju-cimsmo-ih-poceli-graditi-255512 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fcacic-autoceste-smo-planirali-dati-u-koncesiju-cimsmo-ih-poceli-graditi-255512 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Čačić je jako nezadovoljan radom Vlade, ali nastoji održati fer odnos prema bivšim kolegama / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => AUTOR PROJEKTA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
HrvatskaAUTOR PROJEKTA

Čačić: Autoceste smo planirali dati u koncesiju čimsmo ih počeli graditi

Piše PSD.
2. prosinca 2014. - 22:38
Radimir Čačić, predsjednik Narodne stranke-reformisti, krenuo je u političku ofenzivu podržavajući monetizaciju autocesta, ali i ustvrdio da neće podržati Vladin prijedlog državnog proračuna za 2015.. Tako je ostao vjeran najavi da će odnos prema Vladi biti “projektne naravi”, odnosno da će Vladu podržavati ili kritizirati u odnosu na pojedine poteze. Čačić je jako nezadovoljan radom Vlade, ali nastoji održati fer odnos prema bivšim kolegama.

Pozvali ste sve političke čimbenike da na temi monetizacije ne skupljaju političke bodove, jer se radi o nacionalnom interesu koji nema alternativu. Pritom ste kazali i da reformisti podržavaju provođenje modela monetizacije uz obvezu Vlade da će za jednaki iznos za koji će se smanjiti obveze po osnovi kamata smanjiti i trošak ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 14:11