Prošlo je 13 i pol godina od smrti dubrovačke studentice Ivane Obad (20) koja je poginula u prometnoj nesreći kraj Bosiljeva kao suputnica u jurećem Ferrariju. Prošlo je i 12 godina od podizanja optužnice zbog te tragedije protiv automobilista Marina Čolaka (39) i Dalibora Opačka (45), piše Jutarnji list.
Prije nepunih 11 godina dvojica optuženih su na početku suđenja negirali krivnju svaljujući odgovornost jedan na drugoga. Ponovili su to i u ponovljenom postupku nakon što je prvostupanjska presuda ukinuta, pa je donesen i novi pravorijek koji je preklani ukinuo Visoki kazneni sud. Tako da se suđenje za smrt Ivane Obad početkom prošle godine našlo na istom mjestu kao i prije jednog desetljeća te je započelo na isti način riječima: ‘Nismo krivi‘. Presuda je, stoga, lani ponovno osuđujuća donesena. Tročlano sudsko vijeće Čolaka je osudilo na šest godina zatvora a Opačka na pet. Unatoč žalbama obojice optuženika, Visoki kazneni sud je odlučio presjeći sudsku trakavicu i potvrdio presudu Županijskog suda u Zagrebu!
- Visoki kazneni sud je utvrdio da prvostupanjski sud nije počinio bitne povrede odredaba kaznenog postupka. Prvostupanjski sud je pravilno i potpuno utvrdio činjenično stanje te je na tako utvrđeno stanje pravilno primijenio odredbe Kaznenog zakona. Također, pravilno i potpuno je sud prvog stupnja utvrdio sve okolnosti koje su prema odredbama Kaznenog zakona od utjecaja da kazna bude lakša ili teža za počinitelja – navodi u obrazloženju Visoki kazneni sud. Ujedno smatraju opravdanim što je Čolaku "prvostupanjski sud izrekao nešto strožu kaznu s obzirom na to da je utvrđeno da je prekršio dva prometna propisa, a u vozilu se osim njega nalazila i suvozačica koja je u prometnoj nesreći smrtno stradala".
- Izrečenim kaznama će se utjecati na optuženike da shvate da je njihovo postupanje u prometu neprihvatljivo, opasno i kažnjivo i da vožnji poput njihove nije mjesto na cesti, izvan trkaćih staza. Tako će se utjecati i na druge sudionike u prometu da poštuju ograničenja brzine, jer u protivnom izazivaju opasnost ne samo za sebe, nego i za život i tijelo svojih suputnika i drugih sudionika u prometu. Stoga nisu u pravu optuženici da su im izrečene kazne prestroge – zaključuje Visoki kazneni sud.o se potom zapalilo.
Podsjetimo, prema optužnici Čolak se 5. studenog 2010. u 12:20 sati Ferrarijem, u kojem je na suvozačevu sjedištu bila Ivana Obad, kretao autocestom A6 iz smjera Zagreba prema Rijeci lijevim prometnim trakom brzinom od 181.5 kilometara na sat, dok se Opačak kretao desnom trakom u svojem Nissanu 350 brzinom od 205.3 kilometra na sat. Tužiteljstvo tvrdi da je Čolak započeo prelazak iz lijevog u desni prometni trak, a da se nije uvjerio kako to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu.
Opačak je započeo kočiti, ali nije mogao smanjiti brzinu na vrijeme pa su se automobili okrznuli. Nissan je prednjim lijevim kotačem dotaknuo stražnji desni kotač Ferrarija, nakon čega je taj dodir destabilizirao Ferrari, koji se počeo nekontrolirano kretati te je sletio desno izvan kolnika. Automobil se prevrnuo. Čolak i Ivana su ispali iz vozila koje se, potom zapalilo. Nesretnoj Ivani, međutim, nije bilo spasa.