StoryEditorOCM
SplitSVE SU OBJASNILI

Splitska policija odgovara Ivoševiću zašto ne da suglasnost da se prema Marjanu postavi rampa: ‘To je protuzakonito...‘

Piše Ivica Marković
20. srpnja 2023. - 19:51

Ni Josipu Brozu Titu, ni Franji Tuđmanu, dok su boravili u Vili Dalmaciji nije palo na pamet ono što je palo onima koji su izrađivali elaborat kako riješiti problem gužvi koje se ljeti stvaraju od početka Šetališta Ivana Meštrovića do Kašjuna, a ponekad i dalje.

Oni su željeli je postaviti rampu negdje na početku Šetališta Ivana Meštrovića, kako bi riješili gužve prema Obojenoj ili Kašjunima.

No, krenimo od početka.

Dakle, tijekom današnje sjednice Gradskog vijeća u Banovini, vijećnik Centra Srđan Marinić je postavio pitanje oko uređenja prometa na Šetalištu Ivana Meštrovića te na plaži Kašjuni i Kaštelet.

image

Ovako je svaki dan poviše Kašjuna

Vojko Bašić/Cropix

- Javna ustanova za upravljanje Park-šumom Marjan krajem 2021. godine s namjerom uređenja i povećanja sigurnosti prometa na Šetalištu Ivana Meštrovića, naručila je izradu prometnog elaborata i uređenja prometa.

Izrađen je od strane ovlaštene tvrtke i u listopadu 2022. uputio ga je na suglasnost policiji. PU splitsko-dalmatinska odbila je izdati suglasnost na predmetni elaborat uz nejasno obrazloženje, čime se onemogućilo daljnje postupanje po pitanju prometnog problema. Molim da mi odgovorite što će gradska uprava poduzeti kako bi se s policijom riješio jedan od gorućih problema – pitao je Marinić.

Zamjenik gradonačelnika Bojan Ivošević mu je odgovorio kako je pitanje aktualizirano nakon situacije na plaži Kašjuni kada hitna pomoć nije mogla proći.

- Prometno redarstvo svakodnevno postupa tamo, ali je očito ljudima isplativije platiti kaznu nego ne kršiti zakon. Jedno od obrazloženja zašto je odbijen prometni elaborat mi je malo bez veze, a razlog je bio da ne možemo stavljati rampu na cestu, a na nekoliko lokacija na Marjanu postoji rampa na cesti.

image
Saša Burić /Cropix

Intencija Grada i Javne ustanove je bila da se pomakne ta zona ograničenog prometa, da dio ograniči na stanare, javni gradski prijevoz, taksi službe i ograničeni broj ulazaka osobnim automobilima, ovisno koliko parkirnih mjesta ima na Kašteletu i Kašjunima te ostalim lokacijama na tom području – obrazložio je Ivošević.

Najavio je da će o tom još raspraviti s PU splitsko-dalmatinskoj jer je evidentno da se nešto mora promijeniti.

Do kada će trajati prometni nered na Kašjunima i Kašteletu? Ivošević sve svalio na policiju: ‘Odbili su naš prijedlog‘

I eto tako bi Grad Split riješio problem ljetnih gužvi oko Obojene i Kašjuna. Još jednom rampom.

Naime, oni su na dnu Gunjačine ulice (ona koja vodi od južnog izlaza iz marjanskog tunela, do križanja sa Šetalištem Ivana Meštrovića), odnosno negdje pri početku Meštrovićeva šetališta, pokraj muzeja Hrvatskih arheoloških spomenika htjeli postaviti rampu. Rampu, koja bi dopuštala samo stanarima tog dijela grada, javnom gradskom prijevozu, taksistima, žurnim službama i ostalim povlaštenima da voze tim dijelom grada i odlaze se, recimo, kupati na Kašjune, Obojenu, Ježinac).

Dakle, Grad je došao na ideju koja nikome nikada u povijesti ovog grada nije pala na pamet. Ideju koja bi građane Splita učinila građanima ne drugog, već trećeg, četvrtog ili petog reda.

Stoga je PU SD danas, nakon Ivoševićeva istupa poslala priopćenje koje u potpunosti prenosimo.

- U odnosu na danas javno iznesene navode koji se referiraju na odluku PU splitsko-dalmatinske, potaknuti smo potrebom da javnosti i građanima Splita iznesemo točne činjenice vezano uz neizdavanje prethodne suglasnosti na zahtjev Grada Splita, Upravnog odjela za komunalne poslove od 19. listopada 2022.godine.

image

Izlaz iz marjanskog tunela

Joško Ponoš/Cropix

Rješenjem PU splitsko-dalmatinske odbijeno je izdavanje prethodne suglasnosti u predmetu uređenja Ulice Šetalište Ivana Meštovića i prilazima plažama Kaštelet i Kašjuni u Splitu prvenstveno iz razloga jer nisu bili ispunjeni uvjeti za izdavanje prethodne suglasnosti koji su navedeni u čl. 5 st.1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Iz dostavljenog zahtjeva nije razvidan cjelovit obuhvat i načini uređenja prometa, a posebno se to odnosi na uređenje prometa na raskrižju ulice Stjepana Gunjače i Šetalište Ivana Meštrovića, što dovodi u pitanje sigurnost i protočnost cestovnog prometa u svom dijelu i u suprotnosti je odredbom članka 2. st.1 t.9 Zakona o sigurnosti prometa na cestama i čl. 98 Zakona o cestama.

Dostavljenim elaboratom ograničavala bi se mogućnost korištenja prometnice Šetalište Ivana Meštrovića za sve građane. Naime, bilo je planirano postavljanje rampe koja bi onemogućavala redovan promet, već bi samo vozila s posebnim dozvolama bila u mogućnosti iz ulice Stjepana Gunjače skrenuti desno na Šetalište Ivana Meštrovića prema Marjanu, Kašteletu i Kašjunima.

image
Joško Šupić/Arhiva/Cropix

Šetalištem Ivana Meštrovića mogla bi prometovati samo ona vozila koja dobiju dozvolu Grada Splita. Šetalište Ivana Meštrovića je važna javna prometnica i trebala bi biti dostupna svima, a postavljanjem rampe u Ulici Stjepana Gunjače dovelo bi u pitanje normalno funkcioniranje prometa ne samo na toj ulici, već i u okolnim ulicama. Dovelo do stvaranja novih gužvi, zastoja i problema u prometu, prvenstveno sagledavajući činjenicu da bi rampa bila postavljena na cesti, u zapadnoj traci.

Podredno, ova prometnica nema alternativu u vidu nekog drugog pristupnog puta ili prometnice za građane koji tamo žive i sve ostale građane, pa se postavlja pitanje ograničavanja sloboda kretanja na javnoj prometnici.

Nadamo se da smo i javnosti, ali i zainteresiranim dionicima postupka, na ovaj način jasno prezentirali razloge zbog kojih smo donijeli na zakonu utemeljenu odluku.

Konačno, nije nebitno za istaknuti da na ovo rješenje podnositelj zahtjeva nije ni podnio žalbu, na koju stranke imaju zakonsko pravo, što možda ide u prilog činjenici da će u budućnosti promišljati o drugačijim alternativama kada je u pitanju uređenje prometa u ovom dijelu Splita, možda čak i u okviru ovog rješenja respektirajući kako prava građana, tako i prometne zakone, a sve u cilju donošenja cjelovitog i trajnog rješenja kojim će se riješiti kako problem prometa u mirovanju, ali i onemogućavanje stvaranja dodatnih zastoja i gužvi na ovom području - naveli su u splitskoj policiji.

image
Joško Šupić/Arhiva/Cropix

Što na kraju reći, osim još plastičnije objasniti građanima Splita što bi dobili s rampom na početku Šetališta Ivana Meštrovića. Dakle, kada bi izišli iz tunela i kada bi se nizbrdicom spustili na križanje Gunjačine i Šetališta Ivana Meštrovića mogli bi samo skrenuti lijevo, prema Zvončacu, Labudu, Zapadnoj obali ili Rivi. Desno bi im bilo zabranjeno, ukoliko ne bi imali povlaštenu dozvolu za prometovanje tim dijelom grada čime nikako i ni u kojem slučaju ne bi imali ista prava kao i oni koji tuda mogu prometovati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. travanj 2024 14:53