StoryEditorOCM
Splitmozak van da skoči

Pljušte prijave, ali na gradilištu u centru Splita se radi kao da ne postoji sutra. Bliži se deadline, a nakon toga...

Piše Lucija Vujnović
11. listopada 2023. - 07:38

Život sugrađana okolnog područja znatno se promijenio otkad je u njihovom kvartu osvanulo gradilište Small Malla, a investitor se ne ustručava uništavati stabla, grmlje, pišu se upozorenja za parking unatoč činjenici da im je dio parkinga oduzet, a uoči utakmice Hajduk - Rijeka bager je prekinuo i elektrokomunikacijske kabele HT-a i time onemogućio gledanje utakmice ili bilo čega drugog.

Ako stanovnicima Riječke ulice bude trebala neka hitna intervencija, bilo da se radi o hitnoj pomoći ili vatrogascima, pomoć im fizički ne bi mogla doći.

- Sjeverni dio Riječke ulice, od križanja s Vukovarskom do križanja s Istarskom u Splitu pregrađivao se fiksnom ogradom na udaljenosti od 2,50 do 3 m od granica privatnih parcela! Ovakvo ograđivanje je suprotno Prometnom elaboratu oznake T. D. 01-23 izrađenom u Projektnom birou Damjanić d.o.o. U elaboratu je predviđena širina ostatka javne prometne površine od 1,60 m. Danas je ostavljen nešto širi koridor. To znači da bi investitor morao dati izmijeniti Prometni elaborat - napisala je splitska arhitektica Mariana Bucat.

image

Maja Bilić i arhitekti, Mariana Bucat i Mario Rovan našli su more nepravilnosti na gradilištu

Saša Burić/Cropix

Nakon što se obratila Ministarstvu unutarnjih poslova, odgovorili su da je "prometno rješenje potpuno u neskladu s Pravilnikom o vatrogasnom pristupu" te u nastavku mole odgovorne da se naredi uklanjanje postavljene ograde zbog nedostatne širine vatrogasnog pristupa.

Pokušaj prolaska

Vatrogasno je vozilo široko oko 2,5 metara, zbog čega je propisano 3 metra prostora za prolaz i 11 metara dužine. Dužine u Riječkoj ne nedostaje, no površine za operativni rad nema, a ona bi, prema propisima, trebala biti 5,5 metara.

Situacija je, dakle, prijavljena MUP-u, a idućega dana vatrogasci su pokušali proći Riječkom ulicom.

- Izišli su iz vozila, došli u Riječku i otišli Vukovarskom. Očito da nešto nije u redu s ostavljenim prolazom u Riječkoj - tvrdi jedan od čitatelja koji je tom prizoru svjedočio sa svog balkona.

Stigao pikamer

To je tek jedna od nekoliko nepravilnosti, a druga je uočena jučer, kad je na gradilište stigao pikamer, hidraulični čekić koji se primjenjuje za potrebe razbijanja, usitnjavanja i bušenja raznih kompaktnih materijala.

- Odobreni su isključivo zemljani radovi pod arheološkim nadzorom i neobjašnjivo je da se takvi radovi obavljaju pikamerom da pri tome nitko ne nadzire mjesto iskopa. Baš zbog odsutnosti nadzora nedavno je prekinut kabel, a to je mogao biti i arheološki nalaz. Sada su zbog toga okolni stanari ostali bez priključka na TV, telefon i internet. Nepoznato je kada će ponovno imati kontakt sa civilizacijom. Osim toga, na fotografiji se jasno vidi da su uklonjena i četiri parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom - ističe arhitekt Mario Rovan iz Građanske inicijative Split.

image

Mario Rovan

Saša Burić/Cropix

Jerko Trogrlić, PR Small Malla, osvrnuo se na zapažanja te poručio da je sve prema propisima.

- Svi radovi se obavljaju u skladu sa svim propisima i pod svakodnevnim arheološkim nadzorom. Niti jedno mjesto za osobe s invaliditetom nije zauzeto. Naprotiv, prije zatvaranja se traže prikladna zamjenska mjesta, o čemu će se izvijestiti zainteresiranu javnost. Još uvijek su dostupna postojeća parkirna mjesta za invalide te ih usprkos dozvoli ne želimo ukloniti dok se ne obilježe zamjenska i istovremeno o tome obavijesti barem one koji ih najčešće koriste. Čim budu definirana od grada, izvijestit ćemo vas - istaknuo je.

Posljednjih dana radi se punom parom na gradilištu Small Malla, kamioni svako malo odlaze prepuni zemlje iz iskopa. Pojačani tempo rada ne iznenađuje budući da, prema Rješenju Ministarstva kulture i medija, Uprave za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorski odjel u Splitu odredio je da se arheološki nadzor ovog područja mora obaviti do 18. listopada.

image

Gradilište Small Malla

Saša Burić/Cropix

Nakon 18. listopada ove godine gradnja nije dozvoljena jer investitor prije početka radova mora imati izvedbeni projekt, što je uvjetovano izmjenom i dopunom potvrde glavnog projekta, izdane 9. ožujka 2015. godine i izmjenom i dopunom potvrde glavnog projekta, izdane 21. srpnja 2015.

Konačni uvjeti

Investitor ne može izraditi Izvedbeni projekt prije dobivanja konačnih uvjeta konzervatora. Izdavanju tih konačnih uvjeta prethodi Izvješće o rezultatima zemljanih radova koje mora podnijeti tvrtka NEIR d.o.o. u roku od tri mjeseca od završetka radova, dakle najkasnije do 18. siječnja 2024.

- Ako se prilikom propisanog arheološkog nalaza naiđe na ostatke koji ukazuju na postojanje arheološkog lokaliteta, moraju se provesti zaštitna arheološka istraživanja na ukupnom području rasprostiranja potencijalnog lokaliteta. Sukladno rezultatima potencijalnih arheoloških istraživanja odredit će se mogućnost gradnje na predmetnom području, te su moguće izmjene i dopune postojećeg projekta, te daljnji uvjeti nadležnoga tijela - napisali su 2014. godine.

Rok od 20 godina u kojem je trebala biti izgrađena građevina istječe 17. prosinca 2023., tj. 20 godina nakon isteka Ugovora o uređenju prava vlasništva i prava građenja. Članak 6. navodi da nije smjelo biti dano u zakup nadsvođe tunela i prema kojem se ne smiju postavljati sidra ispod Ulice Domovinskog rata i Vukovarske ulice.

image

Istočna strana gradilišta, gdje je pregrađena Riječka ulica pri čemu su interventna vozila i njihov pristup dovedeni u pitanje

Saša Burić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. svibanj 2024 04:20