Iza naziva “Ima sreće za sve!” krije se odlična kampanja koju je pokrenuo Tommy u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku. Cilj ove kampanje bio je pružanje podrške programima za povećanje broja udomiteljskih obitelji i razvoj kvalitetnog udomiteljstva, a na konferenciji povodom njezina završetka glavni su akteri otkrili da su zajedničkim naporima prikupili više od 10.000 eura.
Osim već spomenutih pokretača, u realizaciji ove hvalevrijedne kampanje sudjelovalo je i Ministarstvo rada, mirovinskog sustava i socijalne politike, ali i Zavod za socijalni rad.
– Ured UNICEF-a je svojevrsni čuvar prava djece, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Već dugi niz godina promičemo pravo djeteta da odrasta u obitelji. Ako to nije moguće u biološkoj obitelji, u slučajevima kada to nije sigurno ili nije u najboljem interesu djeteta, udomiteljske obitelji djetetu pružaju najbolju skrb.
Zahvalni smo trgovačkom lancu Tommy što je prepoznao vrijednost ovog važnog programa kojim želimo povećati broj udomitelja za djecu u Hrvatskoj, ali i istodobno podržati udomitelje i djecu u udomiteljstvu u pružanju brige, skrbi i obiteljskog doma – kazala je Martina Štabi iz Odjela za zaštitu djece Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.
Otkrila nam je ovom prilikom i da danas na prostoru Republike Hrvatske više od 1280 udomitelja pruža skrb za više od 1900 djece. Zahvalna je, kaže, svim udomiteljima koji ovoj djeci pružaju skrb, ali dodaje i da više od 1350 djece i dalje odrasta u institucijama. Osim toga, naglašava da svakog dana raste broj djece kojoj u biološkim obiteljima nije osigurana adekvatna podrška i nije sigurno da budu u obitelji.
Stanje u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Kako stvari stoje u Splitsko-dalmatinskoj županiji, otkrila je psihologinja Vedrana Radić Brajnov iz Tima za udomiteljstvo pri Zavodu za socijalni rad u Splitu. Kaže da u našoj županiji danas postoje 133 udomiteljske obitelji, u kojima je smješteno oko 160 djece. Taj broj je od 2007., kada je oformljen Tim za udomiteljstvo, značajno narastao.
– Iako ne možemo reći da je broj uvijek takav jer imamo udomitelja koji s vremenom postaju posvojitelji pa prestaju biti udomitelji, ali novi zainteresirani udomitelji uvijek se javljaju – otkrila nam je.
Kako kaže, zna se da je djeci mjesto u obitelji. Ako se to ne može ostvariti u biološkoj obitelji, najbolji izbor za djecu je udomiteljska obitelj. Cilj je da djeca koja su izdvojena iz biološke obitelji što prije dobiju obitelj za sebe.
– Iako znamo koliko truda ulažu naši kolege u ustanovama, to nije najbolji izbor za djecu. Svaka udomiteljska obitelj nam je dragocjena, biti udomitelj nije lako i nije jednostavna odluka. Ljudi je godinama donose, znaju kolika je važnost da, kada preuzmu tu ulogu, to naprave na najbolji mogući način. Za djecu je ključna stalnost ljudi koji brinu za njega – zaključila je Radić Brajnov.
Na predstavljanju projekta bili su i pokretači cijele priče, odnosno predstavnici Tommyja, koji kažu da je ovo tek početak vrlo uspješne suradnje. Poseban im je užitak, kažu, kada pomažu djeci i mladima, odnosno najranjivijim skupinama.
– Tommy uvijek nastoji prepoznati projekte koji su od društvenoga značaja, zaista smo ponosni na suradnju s jednim renomiranim uredom kao što je Ured UNICEF-a za Hrvatsku. Ovo je samo dio naše društvene odgovornosti, uvijek sudjelujemo u projektima humanitarnog karaktera i projektima koji imaju nekakav društveni benefit.
Ovdje je kontekst nešto širi, uvijek želimo stimulirati razvoj društva, a posebno ako se radi o podršci djeci i mladima u razvoju i odrastanju. Uvijek sudjelujemo u takvim aktivnostima, sudjelovali smo u prošlosti, a svakako ćemo to nastaviti i u budućnosti – kazao je Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija trgovačkog lanca Tommy.