Klimatske promjene i sve učestaliji naleti grmljavinskog nevremena nisu zaobišli ni splitsko područje. Jedno od njih se nedavno sručilo na grad, a vatrogasne službe su u više navrata morale intervenirati pri uklanjanju stabala i grana s pogođenih ulica.
Posebno je nastradao automobil jednog nesretnika u Velebitskoj ulici pri odronu većeg komada stabla i krošnje. Zašto se to događa i kako zaštititi ljude od ove zelene pošasti pitali smo Sinišu Gašparevića, direktora "Parkova i nasada".
- Nismo ove godine primijetili neko izrazito povećanje otpadnutih i lomljivih grana. Nekad padaju i one zdrave, ne možemo na to utjecati.
Upravo traje sezone rezidbe za vrijeme zimske hibernacije i stanja mirovanja biljki, a krošnje ćemo obrezivati do ožujka – objašnjava direktor.
Nameće se pitanje što je s nastalom štetom i kako se građani mogu naplatiti uslijed nemilog događaja kojeg su doživjeli na javnoj gradskoj površini.
- Više puta smo iskomunicirali ovo pitanje naplaćivanja odštete. Splićani ne moraju slati upite gradskoj upravi već je dovoljno poslati zahtjev našem osiguranju – poručuje Gašparević i dodaje da je ove godine polica osiguranja sklopljena s HOK osiguranjem.
Odštete do 13 tisuća eura
U želji da preciziramo koliko je odštetnih zahtjeva došlo na njihova vrata i o kojim je ciframa riječ, poslali smo upit nadležnoj osiguravajućoj kući.
- Od 1. siječnja ove godine do danas zaprimili smo i riješili 92 odštetna zahtjeva po polici osiguranja od javne odgovornosti prema trećim osobama osiguranika "Parkovi I nasadi" - detaljno nam javljaju iz HOK osiguranja i navode novčani raspon odšteta.
- Visine odštetnih zahtjeva su bile u rasponu od 130 eura do 12.700 eura i najčešće su se odnosile na materijalne štete na motornim vozilima.
Objasnili su nam i proces obrade u slučaju štete te naglasili da cijeli postupak počinje pisanom prijavom odštetnog zahtjeva oštećenika uz fotografije nastalog događaja. Potom slijedi očitovanje "Parkova I nasada", izvid procjenitelja te utvrđivanje pravne osnove i visine štete.
Kontejneri lete
Slična politika oko šteta provodi se i u "Čistoći" iz koje nam javljaju da osiguravajuće društvo plaćanje obavlja izravno oštećenim osobama te da nemaju uvid u visine isplaćenih šteta.
Do sada je tijekom 2023. godine prijavljeno ukupno 27 šteta od kojih se 24 odnose na udar spremnika za prikupljanje otpada u vozilo uslijed jakog vjetra.
Jedna se odnosi na udar spremnika u izlog uslijed jakog vjetra, jedna na oštećenje vozila do kojeg je došlo prilikom zapaljenja plastičnog spremnika te jedna zbog oštećenja vozila prilikom pražnjenja spremnika.