StoryEditorOCM
Splitnemojte cara ljutit

Plakat splitskog liječnika i političara dobio ogromni publicitet i oduševio strance: ‘Samo želim da se poštuje naš grad‘

Piše Lucija Vujnović
19. srpnja 2023. - 21:31

U splitskoj gradskoj jezgri odnedavno su postavljeni plakati i table kojima se upozoravaju turisti da se pristojno ponašanju, a sve to nakon što mjesecima svjedočili divljanju mladih turista, naročito Britanaca koji dolaze zbog pub crawl tura i vjerojatno za uspomenu iz Splita nose samo glavobolju i mamurluk.

Kako bilo, plakat s ilustracijom cara Dioklecijana izazvao je osobito oduševljenje. Fotografija tog plakata postavljena je u Facebook grupi History of the Romans, ima preko 40 tisuća lajkova te je podijeljena preko 2.600 tisuća puta. 

Ideja je upozoriti turiste na lokalne zakone, ali i skrenuti pažnju na bogatu povijest grada, pa tako uz prigodnu ilustraciju stoji tekst "Hodaš gradom rimskog cara. Ponašaj se kao da je on kod kuće!" 

image
Paun Paunović/Cropix

Ispod se nalaze upute, odnosno pravila ponašanja, koje se odnose na zabranu ispijanja alkohola na javnom mjestu, izazivanje buke, oskudno odijevanje i obavljanje nužde. Na dnu je upozorenje da će se za kršenje pravila naplatiti kazna od 300€. 

Skretanje pažnje na činjenicu da Split ima bogatu povijest može, osim upozorenja na nedolično ponašanje gostiju, usput i educirati mlade partijanere koji vjerojatno ne znaju ni tko je Dioklecijan, ni što je Rimsko carstvo. 

Splitski liječnik Marko Matijević, je autor sadržaja ovoga plakata (izradio ga je besplatno) a ujedno i predstavnik Centra u Gradskom vijeću Grada Splita. Naravno da mu je drago da je plakat izazvao tako odlične reakcije i naišao na ogroman publicitet, te nam je objasnio čime su se vodili prilikom izrade.

- Ovo je dobra reklama za Grad Split i jako sam zadovoljan reakcijama, a vidim da su i naši građani. Plakati su nastali iz frustracije zbog ponašanja mladih turista u gradu. S ponašanjem turista bore se i u drugim europskim gradovima. Primjerice, prije nepunih mjesec dana turist je ključem ugravirao ime svoje djevojke na zidove Koloseja, amfiteatra u Rimu, što je izazvalo mnogo frustracije. Želimo potaknuti očuvanje svjetske baštine i upozoriti turiste da pripaze na ponašanje. 

- Željeli smo napraviti plakate koji će ljudima privući pažnju, a to je najbolje postići kroz duhovitost, osobito zato što se radi o mlađoj populaciji. Nismo željeli da bude suhoparno nabrajanje zakona - poručio je.

- Nisam očekivao da će se ovoliko rasplamsati situacija. Svi želimo da je naš grad uredan i da ga se poštuje. Mislim da se situacija popravlja, no budući da se radi o velikom problemu važno je da se pristupi sa svih strana. Plakati nisu dovoljni, već se mora uključiti i policija, komunalni redari, sve po malo. Pucamo iz svih oružja - kaže on.

Na Facebook grupi History of the Romans iščitali smo more pozitivnih reakcija na ove table, uočili smo i da mnogi od njih zazivaju da se nešto slično postavi i na ulice njihovih gradova.

- Živim u Rimu i volio bih da i mi imamo ovakve znakove na ulicama. Hvala što ste nam pokazali kako se to radi u Hrvatskoj - oduševljen je Talijan Alessandro Jannax Iannaccaro.

Neki su čak i tagirali službene stranice svojih gradova, ne bi li ih potaknuli da slične naprave, a uočili smo i gomilu komentara osoba koje su boravile u Splitu i oduševljeni su gradom.

Unatoč uglavnom pozitivnim reakcijama, građanima je već prvoga dana otkad su table s upozorenjima postavljene po Splitu zasmetala poruka u kojoj se spominje Poljud. Na engleskom jeziku na plakatu piše "For yelling and loud noises visit Poljud". Domaćim ljudima ovo je zasmetalo, osobito onima koji žive oko nogometnog stadiona, jer se, tvrde, šalje poruka kako je ponašanje koje se kažnjava u povijesnom dijelu gradu dozvoljeno u drugom. 

Da je ova poruka bila nejasna, vidi se i iz komentara stranaca jer se i oni u komentarima pitaju "što je to Poljud". Neki su umjesto Poljud pročitali Poljska, pa se čude zašto bi Hrvati glasne turiste slali u Poljsku. 

image

Komentari FB

Facebook/screenshot/
image

Komentari FB

Facebook/screenshot/
image

Komentari FB

Facebook/screenshot/

Marko Matijević je komentirao zbog čega se nogometni stadion Poljud spominje u ovom kontekstu te kako doživljava reakcije ljutitih građana.  

- Naši ljudi su to krivo tumačili. Nije cilj bio potaknuti kršenje lokalnih zakona u ostatku grada, odnosno na Poljudu, već skrenuti pažnju na stadion koji je također turistička atrakcija našega grada. Osim toga, budući da turisti ne znaju što je Poljud, možda će ovo nekoga potakne da istraži i posjeti stadion. Glavni motiv je bio doprijeti do mlađih ljudi što je najlakše postići humorom. - kazao je.

Sve u svemu, možemo zaključiti kako je u pitanju jedan od boljih poteza splitske gradske vlasti, a budu li izrađivali nove table dovoljno je da ispred Poljud umetnu samo riječ stadion, pa smo riješili i tu malu nedoumicu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. srpanj 2024 12:41