StoryEditorOCM
Splitkud ću proći?

Kakva ironija. Meštrovićevim šetalištem ne može se šetati, a vidi se i zašto. Policija ima prijedlog, a Grad opravdanje

Piše Mia Uzinić
6. ožujka 2024. - 07:20

Naš čitatelj vodi bitku s vjetrenjačama posljednjih pet godina. Naime, pješačka zona na Marjanu u potpunosti je oduzeta pješacima. Nezainteresiranost Grada za pronalaženje rješenja ovog problema posebno začuđuje, s obzirom na to da su u posljednje vrijeme fokusirani upravo na proširivanje pješačkih zona. Tako su upotrebu uveli i novi splitski toponim – Varoški trokut. 

image

Netko nije propisno parkirao i još točno na autobusnu stanicu

Snimio čitatelj

– Posljednjih pet godina pokušavam putem poruka elektroničke pošte skrenuti pozornost dvaju gradonačelnika i njihovih pomoćnika, trojice ravnatelja Park-šume Marjan, Komunalnog ureda, GK Meje pa i "Cestara" na potrebu vraćanja pješačke staze pješacima. Pri tome mislim na relaciju od Vile Dalmacije do Instituta za oceanografiju i ribarstvo. Ta pješačka staza postoji još od vremena gradonačelnika Grabića, a posljednjih nekoliko godina pretvorena je u parkiralište za automobile – govori naš čitatelj.

Smatra da bi pješačka staza trebala biti definirana i ograđena da šetači mogu sigurno hodati i uživati u ljepotama Marjana i priobalja. U trenutnim uvjetima prisiljen su hodati opasnim kolnikom. 

– Automobili neka idu kamo god žele, ali molim lijepo, u ime svih ljubitelja prirode i Splita, da nama pješacima date ono što nas pripada, a to je sigurnost u prometu. Potrebno je uspostaviti komunikaciju, sinergiju između JU Park-šume Marjan, Komunale i Ureda za prostorno uređenje grada Splita – kaže. 

image

Meštrovićevo šetalište

Snimio čitatelj

Fotografije je, nakon što mu nitko iz Grada nije odgovarao mjesecima, uputio PU splitsko-dalmatinskoj koja je utvrdila da se radi o nepropisno parkiranim automobilima. 

– Iz predmetne fotografije može se zaključiti da se radi o nepropisnom parkiranju opisano u člancima 78. i 82. Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Nema zapreke za prometno redarstvo koje može sankcionirati ovakva ponašanja. Pojam "pješačke staze" nije naznačen i definiran Zakonom o sigurnosti prometa na cestama. Policijska uprava splitsko-dalmatinska uputit će inicijativnu mjeru da se promet pješaka uz južni rub kolnika definira nogostupom – kazali su mu. 

Iz Grada su mu u siječnju konačno odgovorili te kazali da je tih dana postupano na navedenoj lokaciji ili po prijavi ili po službenoj dužnosti prema većem broju vozila. Čitatelj tvrdi da se situacija ne popravlja te je potrebno pronaći trajno rješenje. 

– Redarstvo uvijek isto kaže: oni ureduju, dok nered na terenu ostaje isti – napominje čitatelj. 

Leona Grgić mu je kazala da je u tijeku provedba procedure za donošenje novog Zaključka o reguliranju prometa u park-šumi Marjan koja će omogućiti i bolju kontrolu nepropisnog zaustavljanja i parkiranja unutar park-šume Marjan.

– Prometno redarstvo grada Splita vrši redovito kažnjavanje nepropisno parkiranih vozila na navedenom području po službenoj dužnosti i po prijavama. Nepostojanje nogostupa na ovoj dionici je problematično, ali isto iziskuje izradu projekta, ishođenje akta o gradnji i provedbu u nadležnosti izgradnje. Upravni odjel za komunalne poslove održava izgrađenu komunalnu infrastrukturu i nema ovlasti izgradnje – stoji u njenom odgovoru. 

image

Meštrovićevo šetalište

Snimio čitatelj

Čitatelj kaže da je i dalje na njima da proslijede inicijativu prema uredu koji je odgovoran za izgradnju nogostupa.

– Pa neka onda pošalju svima nama kopiju iz koje ćemo vidjeti da Grad aktivno sudjelujete u rješavanju ovog problema, koji uopće nije obuhvaćen regulacijom prometa unutar PŠ Marjan. Ova nerazvrstana cesta je u ingerenciji Grada Splita koji ju je dužan i održavati u smislu stvaranja sigurnosti za sve sudionike u prometu – zaključuje čitatelj. 

Upit je poslao i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

– Ulica Meštrovićevo šetalište u Splitu nije kategorizirana kao javna cesta, a određeno je da inspekcijski nadzor nad nerazvrstanim cestama obavljaju komunalni redari sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu. Jedinice lokalne i područne samouprave, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, uređuju promet na svom području – stoji u njihovu odgovoru iz kojeg je ponovno jasno da je odgovornost na Gradu Splitu da riješi ovaj problem. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. studeni 2024 18:34