StoryEditorOCM
SplitGroupama osiguranje

Budite odgovorni prema svojoj imovini, a rizike prepustite nama

Piše Sandra Barčot
Snimio Vojko BAŠIĆ/CROPIX
26. listopada 2024. - 00:00

Nažalost, osiguranja se sjetimo tek kada nas zadesi nezgoda, nesreća, elementarna nepogoda,..

Ili bilo što drugo iz palete nepredviđenih događaja koji utječu na naš život, imovinu, okoliš...

Tako je i na moru, srećom pomorske nesreće na našem Jadranu nisu tako česte, rekli bi opet – srećom – nema ni velikih zagađenja mora, srećom pomorski udesi su minimalni.

Osim naravno oštećenja na plovilima, uslijed ljudske nepažnje ili pak neznanja pa čak i nepromišljenosti, nestručnosti tijekom plovidbe.

A to najbolje prikazuju slike jedrilica koje pokušavaju proći ispod nekih od naših mostova, najčešće ispod mosta Ždrelac, koji povezuje Ugljan i Pašman, pa jednostavno „zapnu” vrhom jarbola.

Ponavlja se to iz sezone u sezonu, no opet ističemo – srećom većih pomorskih havarija nema, no opreza nikada dovoljno, poglavito kada o osiguranju pričamo.

image

Zašto jedrilice zapinju za most između Ugljana i Pašmana

Slobodna Dalmacija

Budući da svi police osiguranja „vješto” izbjegavamo, do prve nesreće, prirodne nepogode... Sjetimo se samo potresa na Banovini, u Petrinji, kada bi bilo sve i brže obnovljeno da se imalo osiguranje...

No ajmo vidjeti što je sa osiguranjem imovine na moru, poglavito sa charter flotom, za koju se dičimo kako je u samom svjetskom vrhu. A time je u fokusu osiguravajućih kuća i čarter turizam, jer mnogo ljudi na brodovima, od profesionalnih članova posade do gostiju koji samo žele uživati na svom odmoru, tijekom u pravilu sedmodnevne plovidbe, itekako podliježu mogućnostima udesa.

Fluktuacija puno osoba, puno brodova, vremenskih uvjeta, plovidbe ... - sve to su bogom dani uvjeti za pomorske nesreće.

Za koje naravno treba imati – osiguranje!

image

Zašto jedrilice zapinju za most između Ugljana i Pašmana

Slobodna Dalmacija

Više šteta za 24 posto

Istaknuto je to i na konferenciji „Plavi horizonti-budućnost charter turizma u Hrvatskoj” u režiji naše medijske kuće, održanoj u Milni u ACI-marini, gdje se raspravljalo i o ovom segmentu poslovanja – pomorske nezgode i naknada štete.

- Na sreću svih nas, teže nesreće u pomorskom prometu su rijetke. Ipak, osiguranje plovila, poput naše police osiguranja „GO Sail”, pokriva kako manje, tako i veće nesreće i nezgode. Bez obzira na težinu situacije, najvažnije je da osiguranik dobije adekvatnu podršku, odnosno kvalitetnu uslugu i brzu naknadu štete. U protekloj godini na razini cijele Hrvatske prijavljena je 461 šteta, što predstavlja porast od 24 posto u odnosu na 373 zabilježene štete u 2022. godini – brojčano u stanje na tržištu pomorskih nesreća uvodi nas Jure Smoljo, direktor Službe prodaje „Groupama osiguranje”.

On se timu „Groupama osiguranja” pridružio prije 16 mjeseci, preuzevši funkciju direktora prodaje za Hrvatsku.

A iskustva u ovoj domeni poslovanja itekako ima, budući da je cijela njegova karijera vezana uz osiguranje, gdje je radio na raznim pozicijama u vodećim osiguravajućim tvrtkama u Hrvatskoj. Ima preko 20 godina menadžerskog iskustva, uglavnom u području prodaje osiguranja.

- „Groupama” u Hrvatskoj posluje od rujna 2021. godine, a na tržište donosi bogatu tradiciju u životnim i neživotnim osiguranjima, uključujući osiguranje motornih vozila, plovila, imovine i odgovornosti. Od samog početka, iznimno nam je važna dostupnost našim klijentima i partnerima, stoga nastavljamo razvijati mrežu vlastitih ureda, a prisutni smo i putem OTP banke, agencija te brokera diljem Hrvatske – naglašava naš sugovornik, pa opet fokus razgovora prebacujemo na – more!

image

Jure Smoljo, direktor prodaje Groupama

Vojko Bašić/Cropix

- Koliko je teško privesti uviđaj kada je dosta skipera koji nikada nisu ni bili na brodu već imaju samo papirnato znanje o upravljanju brodom, uglavnom strani skiperi?

Ujedno se skiperi žale kako ih "stopirate" tijekom uviđaja pa moraju propusti odlazak na đitu, zbog dolaska vašeg inspektora, je li vam to problem?

- Uviđaj se provodi kada je to nužno za utvrđivanje uzroka i obujma štete. Pritom uvijek nastojimo uskladiti potrebe za uviđajem plovila s mogućnostima i potrebama osiguranika, vodeći računa o svim okolnostima situacije. Razumijemo da neki skiperi mogu imati samo teoretsko znanje o upravljanju brodom, što može predstavljati izazov, no naš cilj je uvijek osigurati što bržu i efikasniju procjenu štete.

Komunikacija s osiguranicima i fleksibilnost u planiranju uviđaja, ključni su za uspješno rješavanje situacija, a naši stručnjaci uvijek nastoje pronaći rješenja koja su u najboljem interesu svih strana.

- Kako država podržava osiguravajuće kuće, je li vam otežan rad budući da je dosta stranaca koji i nisu u sklopu EU?

- Država pruža podršku osiguravajućim kućama kroz regulative i poticaje, što nam pomaže u održavanju stabilnog tržišnog okruženja i pružanju kvalitetnih usluga. Naš fokus je usmjeren na domaće klijente, koje pratimo kroz sve vidove osiguranja.

Iako rad s inozemnim klijentima, posebno onima izvan Europske unije, može predstavljati određene izazove, naše dugogodišnje iskustvo i stručnost koje baštinimo na razini cijele „Groupama grupe” omogućuju nam da se uspješno nosimo s tim pitanjima. Naša misija ostaje pružanje vrhunske usluge svim našim korisnicima, bez obzira odakle oni dolaze.

Porast likvidiranih šteta od 16,7 posto 

- Koliko je isplata za ovu godinu u usporedbi s minulom, jel‘ bilo povećanja broja nezgoda?

- Gledajući generalnu sliku na razini cijele Hrvatske, ukupna premija osiguranja plovila u 2023. godini iznosila je 31.817.233 eura, što predstavlja zanemariv pad od 1 posto u odnosu na 2022. godinu. Pritom, ukupni iznos likvidiranih šteta u 2023. godini iznosi 1.276.968 eura, što predstavlja porast od 16,7 posto u odnosu na 2022. godinu.

Kao što sam spomenuo ranije, broj prijavljenih šteta ako gledamo sva osiguravajuća društva u Hrvatskoj, porastao je za 24 posto, s 373 na 461 zabilježenu štetu.

image
Niksa Stipanicev/Cropix/

- Što po vama nedostaje za vaš uspješan daljnji rad i uzlet?

- U tekućoj godini postigli smo značajan iskorak u poslovanju, a sada je pred nama faza stabilizacije i proširenja u segmente tržišta u kojima do sada nismo bili zastupljeni.

Za daljnji rast i razvoj našeg poslovanja ključna je diverzifikacija prodajnih kanala i portfelja proizvoda.

Planiramo povećanje broja prodajnih ureda u svim većim gradovima kako bismo bili što bliže našim klijentima i pružili im bržu i kvalitetniju uslugu.

Također, nastavit ćemo razvijati suradnju s vanjskim partnerima, uključujući banku, agencije i brokere, što će dodatno ojačati našu tržišnu poziciju.

Uz fokus na retail segment, želimo se pozicionirati i u korporativnom segmentu prodaje, čime ćemo dodatno proširiti našu ponudu i osigurati održiv rast. Smatramo da su ove strategije ključne za naš uspješan daljnji rad i uzlet.

image

Panelisti s lijeva Jure Smoljo, direktor prodaje Groupama, Sean Lisjak, udruženje nautičkog turizma HGK, Martina Cvitković, kordinatorica Yacht Croatia, Kristijan Pavić, direktor ACI, Saša Popovac direktor strategije HTZ-a

Vojko Bašić/Cropix

- Upravljanje rizicima – u kojem smjeru treba gledati? U edukaciji ljudskog faktora koji je uvijek ključan u svim havarijama ili ?

- Učinkovito upravljanje rizicima na moru zahtijeva kombinaciju edukacije, tehnološke opremljenosti i jasno definiranih procedura, uz podršku adekvatnog osiguranja. Ovaj pristup omogućava značajno smanjenje rizika od nesreća i osiguranje sigurnije plovidbe.

Ili, jednostavnije rečeno: Budite odgovorni prema svojoj imovini. Rizike prepustite nama – naglasio je Jure Smoljo, direktor Službe prodaje „Groupama osiguranje”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2024 00:02