StoryEditorOCM
ObalaMAKARSKE INVESTICIJE

Za gradnju parkirališta planirano 1,5 milijuna kuna, a ostvareno svega 51 tisuća kuna, evo gdje je zapelo

3. studenog 2023. - 20:42

Prema izvješću o izvršenju programa građenja komunalne infrastrukture grada Makarske za prošlu godinu, a koje se našlo na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, od 24,2 milijuna kuna realizirano je 9,3 milijuna kuna ili oko 38 posto.

Tako je za radove na javnim površinama planirano 10 milijuna kuna, a ostvareno je 3,7 milijuna kuna, pa je, primjerice, za trg ispred Kraljice mira planirano 200 tisuća kuna, a ostvarene su 42 tisuće kuna jer je izrada projekata prenesena i planirana u 2023. godinu.

image
Ivo Ravlić/Cropix

Za izgradnju i rekonstrukciju gradske plaže planirano je 800 tisuća kuna, a ostvarena je čista nula jer nije bilo potrebe za daljnjim ulaganjima, dok je za izgradnju parkova i javnih zelenila ostvareno 300 od ukupno planiranih 800 tisuća kuna jer je dio radova prebačen u 2023. godinu.

Šetnica kod Romane

Za izgradnju javnih parkirališta planirano je 1,5 milijuna kuna, a ostvarena je 51 tisuća kuna jer se u većini planiranih parkirališta čekalo na dodatne suglasnosti u svrhu postizanja pravnog interesa. Za izgradnju šetnice od hotela “Romana” do potoka u Krvavici utrošene su 84 tisuće kuna od ukupno planiranih 715 tisuća, jer je bilo potrebno prvo utvrditi granicu pomorskog dobra, a nakon nje napraviti reviziju projekta, kako bi se zahvat izveo prema pravilima struke.

Nadalje, za izgradnju pješačke staze od križanja Zadarske ulice sa Županijskom cestom do Velproa utrošeno je nula od ukupno planiranih 50 tisuća kuna iz razloga što na naplatu nije došao glavni projekt. Za izgradnju vježbališta za odrasle utrošeno je nula od ukupno planiranih 50 tisuća kuna, jer je bilo potrebno definirati novu lokaciju te je realizacija planirana u ovoj godini.

Za otkup zemljišta za nerazvrstane ceste od ukupno planiranih 2,5 milijuna kuna utrošeno je 347 tisuća kuna, odnosno 13,88 posto jer proces rješavanja imovinsko-pravnih odnosa nije okončan te je njihovo rješavanje preneseno za ovu godinu.

Za izgradnju i rekonstrukciju ulica na predjelu Dugiš utrošeno je 40 tisuća kuna od ukupno planiranih 100 tisuća jer nije bilo potrebe za dodatnim ulaganjima.

Za izgradnju i rekonstrukciju nadvožnjaka na magistrali od ukupno planiranih 150 tisuća utrošeno je nula kuna jer nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi.

Također, za spojnu cestu Makar-D8 od ukupno planiranih 100 tisuća kuna utrošeno je nula kuna, jer opet nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi.

I opet, za izgradnju nastavka Ulice kipara Meštrovića s izlazom na magistralu od ukupno planiranih 250 tisuća kuna utrošeno je 25 tisuća jer se naišlo na poteškoće prilikom izrade idejnog projekta u vidu pravnog interesa, a izrada istog nastavlja se u 2023. godini.

Za izgradnju spoja Kotiške ulice na magistralu s pothodnikom Bilaje od ukupno planiranih 1,7 milijuna kuna utrošeno je nula kuna iz razloga što se čeka ovjera Ugovora o zamjeni nekretnina od strane HEP-a, bez čega ne postoji dokaz pravnog interesa koji je nužan za izdavanje građevinske dozvole.

Ista stvar je i kod planirane rekonstrukcije Kotiške ulice za što je potrošeno nula od 100 tisuća kuna jer se čeka izrada projektne dokumentacije prilikom čije provedbe je izrada idejnog rješenja zahtijevala neočekivano dug angažman projektanta zbog veoma kompleksne situacije s uređenjem raskrižja istoimene ulice sa Ulicom Stjepana Ivičevića i Alkarske ulice.

Uglavnom, slična stvar se dogodila i s još osam proračunom planiranih projekata, na što je Petar Kelvišer, vijećnik NLO-a, konstatirao da plan građenja komunalne infrastrukture za prošlu godinu uključuje oko 30 aktivnosti, a realizirano je tek nešto manje od 40 posto planiranih, a usporedbe radi, u 2021. je ostvareno 75 posto planiranih aktivnosti.

– Što je cijelu prošlu godinu radila koalicijska vlast kada su u pitanju ulaganje i briga oko komunalne infrastrukture? Ništa ili vrlo malo, a po svemu sudeći, makarskom gradonačelniku i gradskoj upravi, pojedini gradski kvartovi i lokacije, nisu prioritet, a građani koji tu žive su i dalje građani drugog reda.

Neka bolja vremena i dalje čekaju još uvijek nezavršene projekte – Trg ispred crkve Kraljice mira, javna parkirališta, pješačke ulice u staroj gradskoj jezgri, osim naravno ulice ispred obiteljske kuće i hostela makarskog gradonačelnika, vježbalište za odrasle, igralište na Dugišu, prometnice u obuhvatu UPU-a Zelenka 2 i Bilaje 1, nadvožnjak nad magistralom, kao i spojna cesta, Ulica Ruđera Boškovića, nastavak Ulice kralja Petra Krešimira i ulica Velika vrata.

Razlozi za ovaj nerad su mnogovrsni – od neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, izmjene projekta, nepotpune projektne dokumentacije, potrebe izrade geodetskog elaborata, nezavršenog postupka javne nabave, ili jednostavno zbog nepostojanja potrebe za dodatnim ulaganjima.

Možda nas gradska uprava na čelu s gradonačelnikom iznenadi i realizira sve što je planirala, a nadam se da će tome pridonijeti i cijela vojska novozaposlenih djelatnika kojoj treba još vremena da se uhoda i konačno unaprijedi manjkavu i jadnu komunalnu infrastrukturu – kazao je vijećnik Petar Kelvišer.

’Nisu pali s neba’

I Joško Lelas, vijećnik makarskog HDZ-a, pobunio se zbog nerealiziranih projekata pa je ustvrdio da je ovo trebao biti opis poslova gradske uprave koji nije napravljen.

– Nisu ovi zadaci i poslovi pali s neba jer su prilikom donošenja proračuna svi ovi projekti predviđeni za raditi i za njih su predviđena sredstva.

Kada se po većim investicijama vidi da nije ništa napravljeno, znači da se u startu nije realno pristupilo planiranju tih obveza i zadataka – naglasio je u svom izlaganju vijećnik Joško Lelas.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. studeni 2024 22:37