StoryEditorOCM
Obalabuna u starom gradu

Šef Lučke uprave Domagoj Maroević demantira optužbe da vezove namještaju strancima: ‘Posebno me žaloste ove tvrdnje...‘

Piše Stjepan Mijat Zaninović
5. rujna 2024. - 15:40

Nakon što su vlasnici brodova u Starom Gradu prije par dana organizirali miran prosvjed kojim su izrazili svoje nezadovoljstvo odlukama Lučke uprave Splitsko dalmatinske županije reagirao je njezin ravnatelj Domagoj Maroević.

Podsjetimo, vlasnici brodica traže da se storniraju svi, kako oni tvrde, nelegalni računi poslani građanima, ponište svi ugovori potpisani zadnjih 10 godina te da se konačno uvede red u luci...

Nadalje, županijsku Lučku upravu su optužili da stranim državljanima omogućava vezove preko reda uz pomoć "plavih kuverti", dok istovremeno ima mnogo domaćih koji godinama drže isto mjesto na listi čekanja za vez.

image

Stari Grad popularan je među jedrilicama i jahtama za iznajmljivanje, ali ovi su morali pronaći drugu luku

Stjepan Mijat Zaninović

Vlasnici brodica teško optužuju županijsku Lučku upravu: ‘Nas deru kaznama, a stranci dobiju vez uz plavu kuvertu...

- Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije 2014. godine započela je s potpisivanjem ugovora o komunalnom vezu s korisnicima luka, nakon što smo sa svim jedinicama lokalne samouprave definirali projekte izgradnje luka, proširili granice lučkog područja na temelju prostornih planova.

U suradnji s jedinicama lokalne samouprave i komunalnim društvima u njihovu vlasništvu popisali smo plovila koja smo zatekli u luci te s korisnicima potpisali ugovore o komunalnom vezu. U luci u Starom Gradu, u kojoj prosvjednici grubo prozivaju Lučku upravu da se strancima dodjeljuju vezovi prije nego domaćim stanovnicima, moram naglasiti da su ugovori o komunalnom vezu s pet stranih državljana potpisani 2014. godine kada su zaključeni ugovori i sa svim ostalim zatečenim korisnicima (svi ti stranci su imali boravište i adresu u Starom Gradu) te od tada do danas nije zaključen ni jedan ugovor o komunalnom vezu sa stranim državljaninom - navodi Maroević.

Ističe dalje kako se procedura zaključivanja ugovora 2014. odvijala se tako da je komunalno društvo kao asistent Lučke uprave popisalo plovila koja se nalaze u luci, dostavilo im podatke potrebne za ugovor o komunalnom vezu, kojeg su nakon izrade potpisali korisnik, komunalno društvo te na kraju Lučka uprava, uz napomenu da se sve izmjene ugovora o komunalnom vezu odvijaju po istoj proceduri.

- Tvrdnje prosvjednika koje se odnose na ulaganje i prihode lokalne samouprave netočne su i posebno me žaloste. Naime, u luku u Starom Gradu Lučka uprava SDŽ uložila je 6,5 milijuna eura u izgradnju, rekonstrukciju i sanaciju skoro jedan kilometar obalnog pojasa. Osim toga, uklonili smo sav mulj s morskog dna u luci, što nije rađeno više od 50 godina te smo postavili kompletan sidreni sustav u luci (korpomorta, lance i sl.)

image
Duje Klarić/Cropix

Što se tiče tvrdnji da jedinica lokalne samouprave nema nikakvih prihoda od luke, i one su također potpuno netočne. Lučka uprava SDŽ, svih ovih godina ima zaključen ugovor s komunalnim društvom u vlasništvu Grada po kojem komunalnom društvu pripada 50 posto prihoda (ne dobiti!) ostvarenih u luci.

Netočna je i teza da Lučka uprava ne odobrava izmjene plovila. Naime, po podnošenju pisanog zahtjeva vlasnika plovila, Lučka uprava odobrava zamjenu plovila, ukoliko plovilo svojim dimenzijama može stati na korisnikov vez - demantira prosvjednike prvi čovjek ove županijske ustanove.

Naglašava kako zahtjev prosvjednika da prioritet trebaju imati plovila koja obavljaju gospodarsku djelatnost nije izvediv, jer nema slobodnih vezova u luci za sklapanje ugovora o godišnjem komunalnom vezu, ali svim korisnicima koji obavljaju gospodarsku djelatnost omogućen je sezonski vez u trajanju od 6 mjeseci na privremeno slobodnim mjestima i u nautičkom dijelu luke.

- Većina korisnika luke koji su dobili račune za korištenje veza, a vez su koristili bez zaključenog ugovora, javili su se službama Lučke uprave s obrazloženjem i određenim prigovorima, regulirali su svoj status, a dio računa je i korigiran. Na isti način i prema istim kriterijima postupit ćemo i prema ostalim korisnicima.

image
Faros News

Intencija Lučke uprave nije zarada nego uvođenje reda u luci, a sve kako bi do kraja godine na našoj mrežnoj stranici mogli javno objaviti registar korisnika luke i listu čekanja za dodjelu komunalnog veza, a sve u skladu s odredbama novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama - pojašnjava Maroević.

Na kraju se osvrnuo i na cijene komunanog veza na koje su prosvjednici također imali primjede.

- Što se tiče primjedbe na cijenu komunalnog veza, ona iznosi 13,2 eura po metru plovila godišnje, a za umirovljenike 6,6 eura po metru plovila godišnje.

Prosječna dužina plovila u luci je šest metara te korisnik takvog plovila plaća godišnje komunalni vez 79,2 eura (ako je umirovljenik 39,6 eura godišnje).

Ako usporedimo cijene za plovilo iste duljine u lukama nautičkog turizma u okruženju koje iznose od 2.700,00 eura – 3.300,00 eura godišnje, smatram da je naša cijena prihvatljiva i pri tom naglašavam da se ista nije mijenjala od osnutka Lučke uprave 1999.godine - zaključio je Maroević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. studeni 2024 12:18