stdClass Object ( [id] => 5613 [title] => Metro trasom Unesco [alias] => metro-trasom-unesco [catid] => 297 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
Gradnja podzemne željeznice potaknula bi turistički razvoj, jer bi se povezalo zaštićenu baštinu: Trogir, Salonu, Akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager

Ilustracija: Medijska produkcija / Nenad Vukasović

Koliko se samo puta moglo čuti da je Split grad bez razvojne vizije u kojem caruju improvizacija, stihija, grad bez dugoročne strategije. Baš zato će predstavnici najveće konzultantske tvrtke u regiji - splitske “Micro grupe”- na blagdan svetog Duje gradonačelniku Ivanu Kuretu darovati studiju o razvoju grada u idućih petnaest godina.

U “Spektru” objavljujemo najzanimljivije stavke iz vrlo ambicioznog dokumenta, a koji bi, bude li postojalo dovoljno političke volje i novca za njegovo ostvarenje, mogao postati temeljnim kamenom gradske budućnosti. Ili njegovim međašem; koji bi dijelio Split današnjice opterećen brojnim problemima od nekog novog, boljeg i suvremenijeg Splita u kojemu će se živjeti ugodnije i punijih džepova.

Metro

Kao projekt broj jedan predlaže se izgradnja metroa s 12 - 15 stanica kojim bi se riješilo dobar dio prometnih problema i povezalo Split s okruženjem: Solinom, Kaštelima i Trogirom, i “zaokružilo” ga u jadransku metropolu od 300.000 stanovnika. Očekivati je da će vremenom država i privatnici nabaviti brze brodove koji će Split s Bračom “spajati” za 15 minuta, Hvarom za 30, a Visom za sat vremena plovidbe, što bi značilo da bi metro u velikoj mjeri pridonosio i turističkom razvoju grada jer bi objedinio kulturnu baštinu pod zaštitom UNESCO-a: Trogir, Salonu, Dioklecijanov akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager - sve ono što gosti moraju vidjeti.

- Metro bi povezao sve stanovnike otoka i Kaštelanskog zaljeva, a i gradio bi se zajedničkim snagama države i četiriju gradova: Splita, Kaštela, Solina i Trogira - pojašnjava predsjednik Uprave “Micro grupe” Mladen Šimunac. Dalje, studija predviđa da bi u Adriatic Business Centru na Dračevcu 2013. godine trebalo raditi gotovo deset tisuća ljudi, od kojih četiri tisuće visokoobrazovanih, što ne bi trebao biti problem uz Sveučilišni kampus koji će skoro profunkcionirati punom parom. Split kao grad znanja formirao bi se i zahvaljujući besplatnom bežičnom internetu za sve građane i njihove goste.

- I Dioklecijanova palača bi u idućih petnaest godina trebala biti u potpunosti restaurirana. Sve političke stranke i udruge bi morale biti premještene na Dračevac, a od najma gradskih prostora bi se ubirao značajan novac - kaže Šimunac, koji prednosti Splita u odnosu na druge gradove vidi i u potencijalno najduljoj šetnici na Mediteranu. Naime, predviđa se da će se u idućih pet godina konačno sagraditi lungomare od skoro 20 km - od Lore do ušća rijeke Žrnovnice - a na koji će se nastavljati riva u susjednoj Podstrani.

Crvenom je linijom označena splitska ruta metroa koji bi povezivao jadransku metropolu s njenim okruženjem: Solinom, Kaštelima i Trogirom / GIDEON

Karepovac

Što se Karepovca tiče, njegovo će se zatvaranje dogoditi u skoroj budućnosti, a djelatnici “Micro grupe” vide ga kao prostor idealan za golfsko igralište čime bi se upotpunila turistička ponuda grada. No, Split ne vide kao središte elitnog turizma te napominju da je i hotel s pet zvjezdica u Podstrani upitne popunjenosti. Dapače, pozivaju na to da se turizam gradi po mjeri samih Splićana.

- Originalnom idejom u izradu studije o razvoju grada uključio se i glazbenik Saša Lukić Luky. On nam je predložio da u Studiju uvrstimo i otvaranje kabarea u kojem bi turisti uvijek mogli pogledati legendarne predstave s našim, dalmatinskim timbrom: Malu Floramye, Splitski akvarel, Kraljicu baluna... Vrijedilo bi snažno gurati i ideju da Split, poput Graza ili Genove, postane grad kulture i kao takav, uz značajna financijska sredstva iz Europe, napokon dobije i koncertnu dvoranu, a grad svojom podrškom olakša otvaranje i funkcioniranje malih, nezavisnih kazališta - kaže na koncu Šimunac.

A da bi sve rečeno bilo i realizirano, u zaključcima studije stoji da je nužno, u sklopu Razvojne agencije grada Splita, pripremati projekte za financiranje novcem iz fondova EU-a. Zatim, sva gradska poduzeća valja fuzirati u komunalni holding te osnovati “intelektualni holding” u kojemu bi sudjelovali ljudi iz vodećih splitskih tvrtki... Ukratko, zasukati rukave i ne prepuštati stvarima da se događaju same od sebe: naime, posljedice tog “procesa” kojem ne trebaju nikakve studije u Splitu se vide, nažalost, na svakom koraku.

Ivan Kuret za inicijativu

Podržavam inicijativu Mikro grupe i smatram pozitivnim što ljudi promišljaju o Gradu i vizijama kako bi neki projekti trebali izgledati. No, dobar je dio tih projekata koji oni predlažu, inkorporiran u aktivnosti Gradskog poglavarstva kada govorimo o vizijama dugoročnog razvoja grada. Već surađujemo s Hrvatskim željeznicama vezano za gradnju metroa, dok neko vrijeme radimo i na projektima Dioklecijanove palače i Dračevca. Ni jedna pozitivna inicijativa ne može biti realizirana preko noći, ali projekt Mikro grupe uglavnom se poklapa s onim što Poglavarstvo već provodi.

Postaje

Polazna stanica splitskog metroa bila bi u Trajektnoj luci, a prva postaja kod stare Realke (što je izlaz za Dioklecijanovu palaču). Metro vozi dalje do Trga Hrvatske bratske zajednice (uprava grada, MUP, sud), ide prema Kopilici, no ima i odvojak koji ulazi u Ulicu Domovinskog rata, prolazi kraj bivšeg poligona, pa dalje ispod ulice ide prema Hajdukovu stadionu koji je sljedeća stanica. Metro bi stajao još u Lori (rukometna dvorana, bazeni), pa na Putu Supavla (škver), a tu bi se spojio na već postojeći dio trase u Kopilici i Dujmovači i vozio do iduće postaje u Solinu. Studija predviđa da HŽ i Grad Trogir zajedničkim snagama grade stanicu na ulazu u Trogir do mosta s Čiovom. Odatle bi Trogirani mogli prema aerodromu i Solinu, a iz Solina prema Dračevcu gdje bi u budućnosti trebalo raditi 10.000 ljudi.

Naselja u Zagori

Split se približava katastarskim granicama Solina i Podstrane. Već se gradi između dviju bolnica, Pazdigrada i Stobreča, na Žnjanu i Duilovu. Realno je očekivati da će Split graditeljski biti ‘dovršen’ za 3-4 godine. Rješenje koje se nudi je tunel pod morem ili most preko Kaštelanskog zaljeva koji bi se nastavljao tunelom kroz Kozjak, a što bi omogućilo nicanje satelitskih naselja u Zagori. Za 10 minuta od Koprivna ili Konjskog do Rive.

Nekretninski fond

Split mora izbjeći sudbinu Dubrovnika koji je zimi - prazan. Zato je, predviđa Studija, nužno formirati gradski nekretninski fond i kupovati najvrjednije stanove u jezgri, a kako bi oni ostali u vlasništvu Splićana, što je jamstvo da neće zjapiti prazni. Ostavi li se centar grada na milost i nemilost tržištu, u Palači se u idućih 10 - 15 godina zimi neće čuti cika djece.

Splitski proračun

Postojećim povećanjem proračuna od cca 10 na godinu, dolazimo do okvirnih iznosa od:
2009.  -   900.000.000,00 kn
2010. - 1.000.000.000,00 kn
2011. - 1.100.000.000,00 kn
2012. - 1.210.000.000,00 kn
2013. - 1.330.000.000,00 kn
2014. - 1.450.000.000,00 kn
2015. - 1.600.000.000,00 kn

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Gradnja podzemne željeznice potaknula bi turistički razvoj, jer bi se povezalo zaštićenu baštinu: Trogir, Salonu, Akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KAKO BI TREBAO IZGLEDATI SPLIT 2023. GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2008-05-02 17:18:01 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2008-05-03 13:35:32 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2008-05-03 13:06:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 6178 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 297 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja politike, društva i kulture. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, spektar, društvo, politika, kultura [secure] => 0 [page_title] => Spektar [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2008/05/03/spektar/METRO00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 297 [name] => Spektar [alias] => spektar [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38711185 Threads: 3 Questions: 7119250524 Slow queries: 3307705 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608907824 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/spektar ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/spektar/metro-trasom-unesco-5613 [printLink] => /sd-plus/spektar/metro-trasom-unesco-5613?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 343619 [name] => split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => split [link] => /tag/split ) [1] => stdClass Object ( [id] => 451761 [name] => metro [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => metro [link] => /tag/metro ) [2] => stdClass Object ( [id] => 328327 [name] => unesco [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => unesco [link] => /tag/unesco ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Gradnja podzemne željeznice potaknula bi turistički razvoj, jer bi se povezalo zaštićenu baštinu: Trogir, Salonu, Akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KAKO BI TREBAO IZGLEDATI SPLIT 2023. GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Metro trasom Unesco [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-12-38-24-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/05/03/spektar/METRO00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/05/03/spektar/METRO00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}
Gradnja podzemne željeznice potaknula bi turistički razvoj, jer bi se povezalo zaštićenu baštinu: Trogir, Salonu, Akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager

Ilustracija: Medijska produkcija / Nenad Vukasović

Koliko se samo puta moglo čuti da je Split grad bez razvojne vizije u kojem caruju improvizacija, stihija, grad bez dugoročne strategije. Baš zato će predstavnici najveće konzultantske tvrtke u regiji - splitske “Micro grupe”- na blagdan svetog Duje gradonačelniku Ivanu Kuretu darovati studiju o razvoju grada u idućih petnaest godina.

U “Spektru” objavljujemo najzanimljivije stavke iz vrlo ambicioznog dokumenta, a koji bi, bude li postojalo dovoljno političke volje i novca za njegovo ostvarenje, mogao postati temeljnim kamenom gradske budućnosti. Ili njegovim međašem; koji bi dijelio Split današnjice opterećen brojnim problemima od nekog novog, boljeg i suvremenijeg Splita u kojemu će se živjeti ugodnije i punijih džepova.

Metro

Kao projekt broj jedan predlaže se izgradnja metroa s 12 - 15 stanica kojim bi se riješilo dobar dio prometnih problema i povezalo Split s okruženjem: Solinom, Kaštelima i Trogirom, i “zaokružilo” ga u jadransku metropolu od 300.000 stanovnika. Očekivati je da će vremenom država i privatnici nabaviti brze brodove koji će Split s Bračom “spajati” za 15 minuta, Hvarom za 30, a Visom za sat vremena plovidbe, što bi značilo da bi metro u velikoj mjeri pridonosio i turističkom razvoju grada jer bi objedinio kulturnu baštinu pod zaštitom UNESCO-a: Trogir, Salonu, Dioklecijanov akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager - sve ono što gosti moraju vidjeti.

- Metro bi povezao sve stanovnike otoka i Kaštelanskog zaljeva, a i gradio bi se zajedničkim snagama države i četiriju gradova: Splita, Kaštela, Solina i Trogira - pojašnjava predsjednik Uprave “Micro grupe” Mladen Šimunac. Dalje, studija predviđa da bi u Adriatic Business Centru na Dračevcu 2013. godine trebalo raditi gotovo deset tisuća ljudi, od kojih četiri tisuće visokoobrazovanih, što ne bi trebao biti problem uz Sveučilišni kampus koji će skoro profunkcionirati punom parom. Split kao grad znanja formirao bi se i zahvaljujući besplatnom bežičnom internetu za sve građane i njihove goste.

- I Dioklecijanova palača bi u idućih petnaest godina trebala biti u potpunosti restaurirana. Sve političke stranke i udruge bi morale biti premještene na Dračevac, a od najma gradskih prostora bi se ubirao značajan novac - kaže Šimunac, koji prednosti Splita u odnosu na druge gradove vidi i u potencijalno najduljoj šetnici na Mediteranu. Naime, predviđa se da će se u idućih pet godina konačno sagraditi lungomare od skoro 20 km - od Lore do ušća rijeke Žrnovnice - a na koji će se nastavljati riva u susjednoj Podstrani.

Crvenom je linijom označena splitska ruta metroa koji bi povezivao jadransku metropolu s njenim okruženjem: Solinom, Kaštelima i Trogirom / GIDEON

Karepovac

Što se Karepovca tiče, njegovo će se zatvaranje dogoditi u skoroj budućnosti, a djelatnici “Micro grupe” vide ga kao prostor idealan za golfsko igralište čime bi se upotpunila turistička ponuda grada. No, Split ne vide kao središte elitnog turizma te napominju da je i hotel s pet zvjezdica u Podstrani upitne popunjenosti. Dapače, pozivaju na to da se turizam gradi po mjeri samih Splićana.

- Originalnom idejom u izradu studije o razvoju grada uključio se i glazbenik Saša Lukić Luky. On nam je predložio da u Studiju uvrstimo i otvaranje kabarea u kojem bi turisti uvijek mogli pogledati legendarne predstave s našim, dalmatinskim timbrom: Malu Floramye, Splitski akvarel, Kraljicu baluna... Vrijedilo bi snažno gurati i ideju da Split, poput Graza ili Genove, postane grad kulture i kao takav, uz značajna financijska sredstva iz Europe, napokon dobije i koncertnu dvoranu, a grad svojom podrškom olakša otvaranje i funkcioniranje malih, nezavisnih kazališta - kaže na koncu Šimunac.

A da bi sve rečeno bilo i realizirano, u zaključcima studije stoji da je nužno, u sklopu Razvojne agencije grada Splita, pripremati projekte za financiranje novcem iz fondova EU-a. Zatim, sva gradska poduzeća valja fuzirati u komunalni holding te osnovati “intelektualni holding” u kojemu bi sudjelovali ljudi iz vodećih splitskih tvrtki... Ukratko, zasukati rukave i ne prepuštati stvarima da se događaju same od sebe: naime, posljedice tog “procesa” kojem ne trebaju nikakve studije u Splitu se vide, nažalost, na svakom koraku.

Ivan Kuret za inicijativu

Podržavam inicijativu Mikro grupe i smatram pozitivnim što ljudi promišljaju o Gradu i vizijama kako bi neki projekti trebali izgledati. No, dobar je dio tih projekata koji oni predlažu, inkorporiran u aktivnosti Gradskog poglavarstva kada govorimo o vizijama dugoročnog razvoja grada. Već surađujemo s Hrvatskim željeznicama vezano za gradnju metroa, dok neko vrijeme radimo i na projektima Dioklecijanove palače i Dračevca. Ni jedna pozitivna inicijativa ne može biti realizirana preko noći, ali projekt Mikro grupe uglavnom se poklapa s onim što Poglavarstvo već provodi.

Postaje

Polazna stanica splitskog metroa bila bi u Trajektnoj luci, a prva postaja kod stare Realke (što je izlaz za Dioklecijanovu palaču). Metro vozi dalje do Trga Hrvatske bratske zajednice (uprava grada, MUP, sud), ide prema Kopilici, no ima i odvojak koji ulazi u Ulicu Domovinskog rata, prolazi kraj bivšeg poligona, pa dalje ispod ulice ide prema Hajdukovu stadionu koji je sljedeća stanica. Metro bi stajao još u Lori (rukometna dvorana, bazeni), pa na Putu Supavla (škver), a tu bi se spojio na već postojeći dio trase u Kopilici i Dujmovači i vozio do iduće postaje u Solinu. Studija predviđa da HŽ i Grad Trogir zajedničkim snagama grade stanicu na ulazu u Trogir do mosta s Čiovom. Odatle bi Trogirani mogli prema aerodromu i Solinu, a iz Solina prema Dračevcu gdje bi u budućnosti trebalo raditi 10.000 ljudi.

Naselja u Zagori

Split se približava katastarskim granicama Solina i Podstrane. Već se gradi između dviju bolnica, Pazdigrada i Stobreča, na Žnjanu i Duilovu. Realno je očekivati da će Split graditeljski biti ‘dovršen’ za 3-4 godine. Rješenje koje se nudi je tunel pod morem ili most preko Kaštelanskog zaljeva koji bi se nastavljao tunelom kroz Kozjak, a što bi omogućilo nicanje satelitskih naselja u Zagori. Za 10 minuta od Koprivna ili Konjskog do Rive.

Nekretninski fond

Split mora izbjeći sudbinu Dubrovnika koji je zimi - prazan. Zato je, predviđa Studija, nužno formirati gradski nekretninski fond i kupovati najvrjednije stanove u jezgri, a kako bi oni ostali u vlasništvu Splićana, što je jamstvo da neće zjapiti prazni. Ostavi li se centar grada na milost i nemilost tržištu, u Palači se u idućih 10 - 15 godina zimi neće čuti cika djece.

Splitski proračun

Postojećim povećanjem proračuna od cca 10 na godinu, dolazimo do okvirnih iznosa od:
2009.  -   900.000.000,00 kn
2010. - 1.000.000.000,00 kn
2011. - 1.100.000.000,00 kn
2012. - 1.210.000.000,00 kn
2013. - 1.330.000.000,00 kn
2014. - 1.450.000.000,00 kn
2015. - 1.600.000.000,00 kn

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/spektar/metro-trasom-unesco-5613 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=0b5525c8db3737079f6c6a89410d778db7927e09 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Metro+trasom+Unesco&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fmetro-trasom-unesco-5613 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fmetro-trasom-unesco-5613 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Gradnja podzemne željeznice potaknula bi turistički razvoj, jer bi se povezalo zaštićenu baštinu: Trogir, Salonu, Akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KAKO BI TREBAO IZGLEDATI SPLIT 2023. GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
SpektarKAKO BI TREBAO IZGLEDATI SPLIT 2023. GODINE

Metro trasom Unesco

Piše PSD.
3. svibnja 2008. - 15:06
Gradnja podzemne željeznice potaknula bi turistički razvoj, jer bi se povezalo zaštićenu baštinu: Trogir, Salonu, Akvedukt, Dioklecijanovu palaču, pustinju Blaca, Škrip i starogradski Ager

Ilustracija: Medijska produkcija / Nenad Vukasović

Koliko se samo puta moglo čuti da je Split grad bez razvojne vizije u kojem caruju improvizacija, stihija, grad bez dugoročne strategije. Baš zato će predstavnici najveće konzultantske tvrtke u regiji - splitske “Micro grupe”- na blagdan svetog Duje gradonačelniku Ivanu Kuretu darovati studiju o razvoju grada u idućih petnaest godina.

U “Spektru” objavljujemo najzanimljivije stavke...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 14:38