Dugi niz godina splitskom javnom prijevozniku "Prometu" prišivao se nadimak "gubitaš". Već je, nažalost, bilo sasvim uobičajeno da to trgovačko društvo poslovnu godinu završava u minusu, kao i da se putnici voze u, kako Splićani to vole reći, "starim karampanama".
No, danas, na svu sreću i korisnika i samog komunalnog poduzeća, situacija je sasvim drukčija. Do sada su iz EU fondova nabavljena 52 nova autobusa, a do ljeta će na ulicama voziti njih još 47. Time će se starost voznog parka, koja je sredinom 2019. godine iznosila 14 godina, sredinom iduće godine smanjiti na tri do četiri godine.
U provedbi je još jedan važan projekt koji bi trebao biti završen do idućeg ljeta. Radi se o implementaciji e-ticketinga – suvremenog sustava koji se sastoji od sedam podsustava te je usmjeren prema korisnicima javnog prijevoznika u smislu automatizacije procesa kupnje i naplate putnih karata, koji će istodobno omogućiti modernije i racionalnije upravljanje postojećim resursima.
E-ticketing sustav
– Sustav e-ticketinga također je osmišljen i kao sastavni dio budućeg zajedničkog sustava s ostalim komunalnim sustavima u Gradu Splitu, kao što su naplata parkiranja, naplata gradskih usluga, definiranih sučelja prema drugim uslugama, tako da sustav mora biti integriran sa SmartCity Split platformom.
Uz podršku za postojeće uvriježene tehnologije sustava papirnih karata, beskontaktnih kartica, kroz sustav će se osigurati i mogućnost korištenja suvremenih tehnologija putnih karata, putem mobilnih telefona, kao i mogućnost plaćanja vožnje bankovnim karticama u vozilu. Time će se putnicima pojednostavniti i olakšati prvenstveno kupnja putnih karata, a ujedno i ubrzati izmjena putnika na autobusnim stajalištima – pojašnjava nam Miroslav Delić, direktor "Prometa".
Navodi dalje kako je na važnijim autobusnim stajalištima planirano postavljanje pet automata za kupnju papirnatih karata, vrijednosnih beskontaktnih kartica, kao i njihovo punjenje, te produljenje valjanosti pokaznih karata.
– Na taj način bismo omogućili putnicima dok čekaju autobus kupnju i obnavljanje putnih karata, tako da pri ulasku u autobus samostalno obavljaju njihovu validaciju, bez sudjelovanja vozača.
Uvođenjem e-ticketinga osigurat će se dodatne mogućnosti za kupnju putnih karata, tako da je jedan dio sustava i aplikacija za mobilne telefone za online kupnju putnih karata, kao i uspostava "web shop" platforme za kupnju karata preko interneta. Na ovaj način bi svi korisnici pokaznih karata, kao što su učenici, studenti, umirovljenici i građani, imali mogućnost produljenja vrijednosti svojih karata bez dolaska na naše lokacije i nepotrebnog gubljenja vremena – najavljuje prvi čovjek splitskog javnog prijevoznika.
Optimizacija voznog reda
Također, u svrhu učinkovitog praćenja učinaka pojedinih linija, kao i u svrhu optimizacije prometne ponude, sama tvrtka će kroz novi sustav dobiti informacije o stvarnom broju putnika koji je ušao ili izišao na pojedinoj stanici, odnosno imat će podatke o opterećenju vozila po liniji, pa će sukladno tome obavljati i korekcije i optimizacije u voznom redu.
– Putnici će kroz ovaj sustav imati puno više informacija u odnosu na sadašnje stanje tako što će imati točnu informaciju o vremenu dolaska autobusa, kao i pomoć pri odabiru linija za određenu rutu, za potrebe planiranja putovanja. Sustav će omogućiti i lakše snalaženje osobama s invaliditetom jer će se u autobusima uvesti najava (glasovna i vizualna) dolaska autobusa na pojedino autobusno stajalište, a na važnijim autobusnim stajalištima će se kroz informacijske displeje uspostaviti govorna najava dolaska autobusa – ističe Delić prednosti novog sustava.
Novi autobusi
Što se tiče nabave novih 47 autobusa, valja napomenuti kako će se na ulicama naći šest različitih vrsta vozila, dok direktor Delić posebno ističe činjenicu da se prvi put EU sredstvima nabavljaju prigradski i mini busevi koji će značajno povećati kvalitetu usluge, a ujedno i smanjiti troškove poslovanja, prvenstveno u ruralnim područjima.
– Dovršetkom navedenih projekata "Promet" će podići svoju razinu kvalitete usluge javnog prijevoza putnika na vrlo visoku razinu, i to na cjelokupnom području na kojem obavljamo uslugu prijevoza – zaključuje Delić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....