Brojni korisnici Amazona su na udaru prijevare i umjesto skupocjenih naručenih stvari dobivaju jeftine stvari koje nisu naručili.
- Korisnici se žale na neispravne isporuke nakon što su naručili skupe elektroničke proizvode na platformi Amazon, upozoravaju iz Centra za savjetovanje potrošača.
Pa su tako kupci Amazona umjesto pametnog telefona, tableta ili laptopa dobili šampon za mačke, staklenku za kisele krastavce ili bojice.
U nekim slučajevima pogrešna roba isporučena je i nekoliko puta, objašnjavaju iz Centra za savjetovanje potrošača.
IT platforma heise.de opisuje aktualne slučajeve. Martina K. je 11. listopada 2023. preko Amazona naručila pametni telefon Samsung Galaxy S23 za 750 eura. Paket je stigao samo dva dana kasnije. No umjesto skupog pametnog telefona u paketu je bio jeftini punjač baterije.
Umjesto laptopa, tri knjige
Matthias H. također je postao žrtva prijevare s isporukom: umjesto skupog laptopa vrijednog gotovo 1.700 eura, u paketu Amazona bile su samo tri knjige, piše Fenix Magazin.
U oba slučaja Amazon je odbio povrat kupoprodajne cijene ili ponovnu isporuku robe. Centar za savjetovanje potrošača također je svjestan sličnih slučajeva.
– Ako se žalite na pogrešnu isporuku, Amazon obično traži da vratite ‘ispravnu’ naručenu robu. Problem je to što naručena roba nikad nije stigla, pa kupci Amazona mogu ne mogu poslati robu natrag, napominju iz Centra za savjetovanje potrošača.
Ali što kupci Amazona mogu učiniti ako su primili netočnu isporuku?
Centar za savjetovanje potrošača preporučuje sljedeće korake:
– Odmah prijavite pogrešnu dostavu Amazonu i pošaljite fotografiju kao dokaz.
– Oznaku paketa čuvajte na sigurnom mjestu. Pogotovo ako je tamo navedena i težina paketa. To može pomoći u dokazivanju da je proizvod pogrešan proizvod.
– Provjerite može li se kupoprodajna cijena vratiti. Međutim, pod određenim okolnostima to može dovesti do blokade računa u banci.
– Nemojte se prestrašiti ako Amazon prijeti naplatom s vašeg računa.
– Podnijeti kaznenu prijavu.
– Potražite pravni savjet ili kontaktirajte centar za savjetovanje potrošača za savjet.
Osobito kod skupih proizvoda, paket biste uvijek trebali otvarati u nazočnosti svjedoka i, idealno, snimiti otvaranje paketa. Obje se kasnije mogu koristiti kao dokaz.
Pokrenut postupak vraćanja
Centar za savjetovanje potrošača ostavlja ovo pitanje otvorenim: – Neki od pogođenih navode da su isporučeni paketi neoštećeni i u originalnom pakiranju. Stoga nije moguće konačno razjasniti tko je u lancu isporuke odgovoran za ovu lažnu prijevaru.
Prema pisanju portala heise.de, dugi niz godina nije prijavljen niti jedan slučaj usporediv s drugim trgovcima.
– To sugerira da su ili samo Amazonove isporuke pogođene takvom prijevarom ili da drugi trgovci jednostavno ispravno reguliraju takve slučajeve, zaključak je IT stručnjaka.
Tek nakon što je heise.de kontaktirao Amazon i opisao slučajeve Martine K. i Matthiasa H., pokrenut je postupak vraćanja. U oba slučaja kupoprodajna cijena je vraćena.
Sam Amazon pokazuje kako se može učiniti bolje u drugim slučajevima o kojima korisnici izvještavaju na forumu heise.de: Amazonova služba za korisnike šalje pogođenim kupcima unaprijed formuliranu izjavu pod prisegom koju moraju potpisati i poslati natrag. Stvar je tada brzo riješena i kupoprodajna cijena vraćena.