Više se pod okriljem noći ne obijaju trafike, jer ih je zbog tehnološke evolucije sve manje, ali svejedno ne manjka sitnih lopova. Kokošari su se u 21. stoljeću preselili na internet. Tamo operiraju u područjima gdje se vrti najviše novca, a turizam je jedan od takvih sektora.
S jednakim žarom web zlikovci pljačkaju privatne iznajmljivače i njihove goste, a najčešće i jedni i drugi padaju zbog čiste pohlepe.
U trapuli nerijetko završe rentijeri koji nastoje popuniti zadnju rupu u turističkom rasporedu, pa tragaju bespućima interneta za svakom prilikom koja se u tren pretvori u prijevaru. Pri tome ne bi nikomu platili proviziju za pruženu uslugu ili bi da ona bude što minimalnija, pa zato i nalijeću na prevarante, a ne na ozbiljne turističke agencije.
Slično razmišljaju i gosti koji bi ljetovali “mukte”. I njih se nasanjka u čas posla.
Novac šalju poštom
Takvi traže smještaj na Facebooku i inim mrežama, a to zna biti kobno. Zašto? Pa zato jer je tamo more lažnih profila i kojekakvih smicalica za naivne.
Imate tako prevarante koji “upecaju” fotografije tuđeg smještaja, obično luksuznog, i na izvanrednoj lokaciji, pa ga nude za “tešku siću”. I to je svakome koga ne rukovodi gola pohlepa u startu sumnjivo, međutim, ima onih koji bi se ubili za to da prođu što jeftinije, pa na koncu izvuku deblji kraj jer su zanemarili elementarnu logiku.
I što je najgore, teško da im policija kasnije može pomoći, jer se računalni kriminal do te mjere razmahao da ni “plavci” promptno ne reagiraju kad je u pitanju manji novac.
Od takvih “dudeka” lažni iznajmljivači obično traže da im se puni iznos ili barem akontacija plati unaprijed, a da bi se izbjegle banke i njihove, naglašavaju, neopravdane, dapače - lihvarske provizije, a zapravo gledaju zaobići provjeru podataka.
Traže da im gosti novac slobodno pošalju poštom i ne beru brigu. Da, da; vjerovali ili ne, ima ljudi koji su to spremni napraviti, a da nisu provjerili je li objava kojom ih se poziva na nekoj od društvenih mreža i najčešće u nekoj od turističkih grupa u kojoj se takve usluge nude - autentična.
S druge strane, žrtve internetskih prijevara sve su češće i privatni iznajmljivači. Muze se najčešće one koji traže nove kanale online oglašavanja s manjim provizijama, a bogatom klijentelom koja pretražuje takve oglase.
Lov na lakovjerne
Takvi uplate godišnju članarinu za stranicu s koje im ne stigne nijedan gost, niti ima ozbiljnog upita za ljetovanje. Obrazac je uvijek isti. Kad nabasaju na takvu web stranicu i kad ih se nakon malo slatkorječivog nagovaranja navuče da za šezdeset, sto ili dvjesto, petsto eura godišnje, za goste mogu imati Skandinavce, Amerikance, Engleze, dakle turiste dubljeg džepa, pristanu uplatiti članarinu po sistemu: što je, brate, nekoliko stotina eura, kad mogu dobiti nekoliko tisuća!
I zaista, odmah nakon uplate u trenu ih “salete” pusti upiti i rezervacije tobože zainteresiranih gostiju, a zapravo tipizirane navlakuše. Kvaka je u tome da se sve te rezervacije mogu otkazati i da se od gostiju ne traži nikakva akontacija. Što je ljeto bliže, upita i rezervacija je sve manje, dok se ne otkaže i ona posljednja.
Radi se o tome da netko zločest iza tipkovnice izigrava web oglašivača i gosta, a zapravo nije ni jedno ni drugo. On ili ona samo vabe iznajmljivače da se oglase na njihovoj stranici koju navodno posjećuju potencijalni gosti, a ona zapravo ima malu ili nikakvu vidljivost, pa glume turiste koji se interesiraju za smještaj, zakazuju ga i otkazuju, i turističke agente koji ljubazno razmjenjuju mejlove s iznajmljivačima.
Bitno je samo da se uplati godišnja članarina. Ostalo je sve predstava, što je najgore - nekažnjiva, jer ni Booking.com ni Arbnb vam ne jamče da ćete nakon što oglasite vaše aparatmane, sobe, vilu za odmor, što li već, sigurno imati goste.
Shvatili ste poantu: bolje je igrati na provjereno nego nositi gaće na štapu, jer se između iznajmljivača i gostiju uvlači sve više prevaranata koji pronalaze lakovjerne i deru im kožu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....