stdClass Object ( [id] => 275057 [title] => Magistra Vlasta Pojatina: Botoks pomlađuje, ali poslije ćete izgledati još stariji [alias] => magistra-vlasta-pojatina-botoks-pomladuje-ali-poslije-cete-izgledati-jos-stariji [catid] => 267 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Prirodna kozmetika i individualizirani pristup potrošačima danas je svjetski trend jer kupci od kozmetičke industrije traže posebno prilagođena rješenja koja su dizajnirana samo za njih.

Kako se to postiže i može li i Hrvatska ponuditi originalne proizvode na prirodnoj bazi s obzirom da imamo područja netaknute prirode i mogućnost ekološkog uzgoja, otkrila nam je Vlasta Pojatina, mr. pharm., poduzetnica i osnivačica zagrebačke tvrtke “Olival”, hrvatskog brenda čije poslovanje ide uzlaznom linijom i koji za svoje proizvode na prirodnoj bazi osvaja prestižne međunarodne certifikate.

– Hrvatska se oduvijek vrlo brzo prilagođavala svjetskim trendovima u svim područjima društvenih zbivanja. Kozmetologija i dermofarmacija svakim danom donose neke novosti u pogledu njege kože, a i ponuda kozmetičkih proizvoda sve je veća i raskošnija.

Kozmetika više nije luksuz, nego dio opće higijene i brige o vlastitu tijelu. Svatko od nas koristi barem nekoliko proizvoda za njegu ili zaštitu kože. Međutim, individualni pristup i proizvodi kreirani za pojedince još uvijek su za nas nedostupni.

U ljekarništvu je postojao trend izrade “ljekarničkih pripravaka” koji bi se mogli nazvati individualnima, međutim sve je stalo zbog legislative i neprilagođenosti zakonodavstva. U međuvremenu je pala i kupovna moć pa samim tim i standard prosječnoga kupca.

Zbog toga raste popularnost “home made” kozmetike i sličnih kuhinjskih uradaka, koji nisu uvijek najbolje rješenje. Moja preporuka oduvijek je bila: kvalitetna Prirodna kozmetika bazirana na prirodnim uljima i ekstraktima, po mogućnosti iz vlastita okoliša ili uzgoja. U “Olivalu” razmišljamo na taj način i nastojimo kreirati baš takve proizvode.

Već dva desetljeća proizvodite prirodnu kozmetiku. Što vas je potaknulo da krenete s privatnim poduzetništvom? Možete li na domaćem tržištu nabaviti sve što vam treba?

– Krenula sam devedesetih. Moj hobi oduvijek je bio izrada kozmetičkih pripravaka za sebe i obitelj, i premda sam imala stalan posao farmaceuta u gradskim ljekarnama, krenula sam u avanturu poduzetništva. Stručno znanje pretočila sam u posao koji volim.

Olival – Prirodna kozmetika danas je brend koji je vrlo dobro prihvaćen na domaćem tržištu. Trudimo se većinu sirovina osigurati preko hrvatskih dobavljača, ali, naravno, jedan dio moramo i uvoziti.



Kako sačuvati aktivne tvari u prirodnim proizvodima i kako osigurati zdravstvenu ispravnost a da pri tome ne upotrijebite opasne konzervanse?


– To je svakako umijeće i plod iskustva te dugogodišnjeg rada. Pratimo svjetske trendove, koristimo najnovije prirodne i ekološki prihvatljive konzervanse i antioksidanse, te smo iz proizvoda već odavno izbacili parabene.

Olival kozmetika stvarana je dvadeset godina, komunicirala s kupcima i osluškivala njihove želje. Zato danas mogu reći da smo u izradi prirodne kozmetike sigurno vodeća tvrtka u regiji.

Za liniju proizvoda za njegu lica na bazi smilja dobili smo prestižni Natrue certifikat. Stvorili smo dobre proizvode po povoljnim cijenama. Olival kozmetika danas je dostupna u svim velikim domaćim i stranim drogerijskim lancima u Hrvatskoj.

Farmaceuti obično imaju svoje omiljene biljke, cvijeće, ulja. Koje su vaše? Lavanda, noćurak, matičnjak, smilje, maslinovo ulje...?

– Imam velik broj omiljenih biljaka, a izdvojila bih čičak koji obilno koristimo u izradi šampona i ulja za kosu. Obožavam lavandu u kremama za ruke, smilje i matičnjak u liniji za lice i maslinovo ulje u proizvodima za sunčanje.

Uvijek su mi najzanimljiviji proizvodi koji su zadnji, ali to ću ostaviti za neku drugu priču. Najvjerniji sam korisnik svih naših proizvoda, a dan ne mogu zamisliti bez bogate kreme za lice na bazi smilja.

Velika je potražnja i za anti-aging proizvodima, koje traži tzv. baby boom generacija. Želi se naprosto prebrisati znakove starenja. Tako je potrošnja injekcija botoksa povećana u zadnje dvije godine 680 posto, jednako kao i drugih anti-aging proizvoda, za čiju se cijenu više ne pita. Traže li bogati kupci od farmaceutske industrije previše, jer pomladiti se ne možemo, tvrde znanstvenici?


– Moj stav je da ljepota dolazi iznutra, a prirodno starenje kože možemo samo ublažiti redovnom i kvalitetnom njegom od mladih dana nadalje. Imate pravo da je danas u svijetu dominantna baby boom generacija koja ima novca i ponekad ne bira sredstva da prebriše bore.

Neurotoksin botoks u SAD-u iznimno je popularan i široko se primjenjuje, ali treba znati da djelovanje botoksa traje samo nekoliko mjeseci, nakon čega se ponovno vraća isti, ako ne još i gori, izgled kože.

To nije masovna pojava u Hrvatskoj jer naš prosječni čovjek nema platežnu moć ni za redovne higijenske potrepštine, a kamoli za injekcije botoksa i slične tretmane.

Ja sigurno nisam pristaša nikakvih agresivnih metoda i ubrizgavanja čudotvornih eliksira mladosti, nego sam pobornik kontinuirane njege kože, zdravog života i prirodne kozmetike.



Koji su to “premium kozmetički proizvodi” na koje su bogati potrošači spremni potrošiti milijune dolara? Navodno se nudi posebna “njega za noćne ptice”, proizvodi koji sadrže ekstrakt meteorita koji kremi daje crnu, sjajnu teksturu, čija boja kao čarolijom nestaje kada se proizvod nanese!? Što zaista može pomoći “baby boomerima” koji su prevalili 50 godina. Dajte nam neke preporuke?

– Mislim da su naši “baby boomeri” tradicionalisti koji vole sve lijepo i kvalitetno pa im zbog toga preporučujem prirodnu kozmetiku, zdravu prehranu i što više kretanja i kontakta s prirodom, pogotovo u ove divne proljetne dane.

Sve ovo što spominjete o “premium proizvodima” je točno, ali do danas nije pronađena ni aktivna tvar ni krema koja bi izbrisala duboke statičke bore. Postoje formule koje ublažavaju ili prikrivaju znakove starenja, kao što su fileri, koji su djelotvorni do određene granice.

Danas postoje proizvodi koji se ubrajaju u granične i prelaze u sferu lijekova, a zovemo ih kozmeceutici ili borderline pripravci. Takvi proizvodi koriste se samo u dermatološkim ordinacijama pod kontrolom liječnika.

Shiseido je otkrio da koža ima vlastiti imunološki sustav i za to dobio Nobelovu nagradu 2010., a razvija liniju proizvoda koji ciljano djeluju na Langerhansove stanice, te kožu ojačava i pomaže joj da se regenerira. Islandska kozmetika Bioeffect, koja je prva u svijetu počela koristiti stanične aktivatore koje proizvodi od mladog ječma, dobila je nagradu za najbolji europski proizvod. Kome su namijenjeni i kome dostupni takvi proizvodi?

– Velike svjetske kompanije ulažu golem novac u razvoj novih saznanja iz područja kozmetologije i to se vraća u vidu novih, sve djelotvornijih spojeva i formulacija. Ekstrakt zelenog ječma koji spominjete je “zelena magma” koja se već dugi niz godina koristi oralno ili izvana u različitim maskama i kremama za lice.

Ne moram spominjati da se isto tako velik novac ulaže u marketing, dizajn i položaj proizvoda na polici. Svaka druga reklama ili oglas u medijima odnosi se na neki kozmetički proizvod. Visoku cijenu takvih brendova predstavlja i količina novca uloženog u taj segment razvoja brenda.

Moje mišljenje je da cijena proizvoda ne jamči njegovu iznimnu kvalitetu ili djelotvornost i da visoka cijena proizvoda samo prati status i položaj brenda u cijelini.

Danas jača i druga strana kupaca: svjesnih, dobro informiranih i pametnih mladih kupaca koji vole male proizvođače, prirodno, domaće, provjereno i po povoljnoj cijeni.

A to je kupac s kojim “Olival” svakodnevno može komunicirati. Na društvenoj mreži Facebook imamo više od 45.000 fanova. Naši kupci ujedno su i naši partneri, koji kupnjom našeg proizvoda podržavaju našu ideju i strategiju.

javorka luetić

Kako se boriti sa suncem i aknama

Ubrzano starenje kože povezano je i s prekomjernim sunčanjem i izlaganjem kože solarijima. Možete li savjetovati kako se zaštititi od opasnih sunčevih zraka?


– Sunčanje je postalo opasno i zrake sunca u dodiru s našom kožom imaju visoku energiju, prodiru duboko u epidermis i uzrokuju opekline. Osim toga, može doći do dugotrajnih oštećenja kože kao što su: fotostarenje, promjene u DNK strukturi, nastanak slobodnih radikala i različiti kožni tumori i melanomi. Moja preporuka je tijekom boravka na suncu dužeg od 15 minuta, ovisno o osjetljivosti kože, koristiti kreme sa SPF faktorom 30 koje se mogu upotrijebiti za ruke, lice i dekolte nekoliko minuta nakon klasične njege dnevnom kremom. Kod dužeg boravka na suncu, izloženu kožu treba namazati svaka dva sata.

Kako tijekom proljeća i ljeta njegovati kožu?


– Proljeće je doba kada koža još nije prilagođena jačim zrakama sunca, vjetru i toplim danima koji slijede.U proljeće i ljeto trebali bismo obvezno zaštititi kožu kremama koje sadrže SPF, a dobro je nakon dolaska kući očistiti lice vodom ili tonikom i ponovno nanijeti laganu hidratantnu kremu. Na taj način vratit ćemo koži prijeko potrebnu vlagu koju dodatno gubi u ovim vjetrovitim i sunčanim danima. Uz dodatnu zaštitu izvana, možemo sebi priuštiti neke multivitaminske pripravke ili tablete koje će nam pomoći iznutra i nadoknaditi potrebne nutrijente, za kojima tijelo vapi baš u proljeće.

Mnogi mladi ljudi bore se s aknama. Kako im pomoći?

– Za mladu mješovitu ili problematičnu kožu preporučila bih redovito čišćenje tonikom, recimo na bazi smilja s ekstraktom sjemenki grožđa, koji čisti i tonizira kožu i trebalo bi ga koristiti najmanje dva puta dnevno. Za takav tip kože odlična je i regenerativna krema na bazi smilja, koja nije masna, brzo se upija i vrlo dobro smiruje upaljene akne ili crvenilo. A nije preskupa.
Certifikat NaTrue

Certifikat NaTrue jedan je od najstrože definiranih kontrolnih mehanizama za proizvođače prirodne kozmetike. Proizvodi s tim certifikatom sadrže minimalno obrađene prirodne i/ili organske sastojke, a proizvođači moraju poštovati proces proizvodnje koji minimalno utječe na okoliš.

Taj certifikat propisuje da proizvodi i sirovine ne smiju sadržavati sintetičke boje i mirise, naftne derivate (parafine, PEG-ove ni sastojke koji sadrže riječ akril-, propil-...) i silikonska ulja. Ne smiju se izlagati nikakvoj vrsti zračenja ni biti testirani na životinjama. NaTrue nije profitna organizacija pa certifikat nije moguće kupiti, a proizvode testiraju nezavisna tijela koja su partneri organizacije NaTrue, što certifikaciju čini transparentom i vjerodostojnom.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kozmetički trendovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2015-05-29 16:50:06 [created_by] => 33 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-05-31 12:08:35 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-05-31 17:35:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7442 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 267 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 0 [menu-meta_description] => Najnovija saznanja i savjeti za ljepotu. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Ljepota [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/05/29/botoks01.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "770x480" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 267 [name] => Ljepota [alias] => ljepota [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 9 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38780295 Threads: 4 Questions: 7124320025 Slow queries: 3310091 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609030151 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/ljepota ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /mozaik/ljepota/magistra-vlasta-pojatina-botoks-pomladuje-ali-poslije-cete-izgledati-jos-stariji-275057 [printLink] => /mozaik/ljepota/magistra-vlasta-pojatina-botoks-pomladuje-ali-poslije-cete-izgledati-jos-stariji-275057?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 218301 [name] => vlastapojatina [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => vlastapojatina [link] => /tag/vlastapojatina ) [1] => stdClass Object ( [id] => 218302 [name] => olival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => olival [link] => /tag/olival ) [2] => stdClass Object ( [id] => 299483 [name] => kozmetika [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => kozmetika [link] => /tag/kozmetika ) [3] => stdClass Object ( [id] => 454892 [name] => botoks [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => botoks [link] => /tag/botoks ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kozmetički trendovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Magistra Vlasta Pojatina: Botoks pomlađuje, ali poslije ćete izgledati još stariji [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-07-50-14-33 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/05/29/botoks01.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/05/29/botoks01.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}Prirodna kozmetika i individualizirani pristup potrošačima danas je svjetski trend jer kupci od kozmetičke industrije traže posebno prilagođena rješenja koja su dizajnirana samo za njih.

Kako se to postiže i može li i Hrvatska ponuditi originalne proizvode na prirodnoj bazi s obzirom da imamo područja netaknute prirode i mogućnost ekološkog uzgoja, otkrila nam je Vlasta Pojatina, mr. pharm., poduzetnica i osnivačica zagrebačke tvrtke “Olival”, hrvatskog brenda čije poslovanje ide uzlaznom linijom i koji za svoje proizvode na prirodnoj bazi osvaja prestižne međunarodne certifikate.

– Hrvatska se oduvijek vrlo brzo prilagođavala svjetskim trendovima u svim područjima društvenih zbivanja. Kozmetologija i dermofarmacija svakim danom donose neke novosti u pogledu njege kože, a i ponuda kozmetičkih proizvoda sve je veća i raskošnija.

Kozmetika više nije luksuz, nego dio opće higijene i brige o vlastitu tijelu. Svatko od nas koristi barem nekoliko proizvoda za njegu ili zaštitu kože. Međutim, individualni pristup i proizvodi kreirani za pojedince još uvijek su za nas nedostupni.

U ljekarništvu je postojao trend izrade “ljekarničkih pripravaka” koji bi se mogli nazvati individualnima, međutim sve je stalo zbog legislative i neprilagođenosti zakonodavstva. U međuvremenu je pala i kupovna moć pa samim tim i standard prosječnoga kupca.

Zbog toga raste popularnost “home made” kozmetike i sličnih kuhinjskih uradaka, koji nisu uvijek najbolje rješenje. Moja preporuka oduvijek je bila: kvalitetna Prirodna kozmetika bazirana na prirodnim uljima i ekstraktima, po mogućnosti iz vlastita okoliša ili uzgoja. U “Olivalu” razmišljamo na taj način i nastojimo kreirati baš takve proizvode.

Već dva desetljeća proizvodite prirodnu kozmetiku. Što vas je potaknulo da krenete s privatnim poduzetništvom? Možete li na domaćem tržištu nabaviti sve što vam treba?

– Krenula sam devedesetih. Moj hobi oduvijek je bio izrada kozmetičkih pripravaka za sebe i obitelj, i premda sam imala stalan posao farmaceuta u gradskim ljekarnama, krenula sam u avanturu poduzetništva. Stručno znanje pretočila sam u posao koji volim.

Olival – Prirodna kozmetika danas je brend koji je vrlo dobro prihvaćen na domaćem tržištu. Trudimo se većinu sirovina osigurati preko hrvatskih dobavljača, ali, naravno, jedan dio moramo i uvoziti.



Kako sačuvati aktivne tvari u prirodnim proizvodima i kako osigurati zdravstvenu ispravnost a da pri tome ne upotrijebite opasne konzervanse?


– To je svakako umijeće i plod iskustva te dugogodišnjeg rada. Pratimo svjetske trendove, koristimo najnovije prirodne i ekološki prihvatljive konzervanse i antioksidanse, te smo iz proizvoda već odavno izbacili parabene.

Olival kozmetika stvarana je dvadeset godina, komunicirala s kupcima i osluškivala njihove želje. Zato danas mogu reći da smo u izradi prirodne kozmetike sigurno vodeća tvrtka u regiji.

Za liniju proizvoda za njegu lica na bazi smilja dobili smo prestižni Natrue certifikat. Stvorili smo dobre proizvode po povoljnim cijenama. Olival kozmetika danas je dostupna u svim velikim domaćim i stranim drogerijskim lancima u Hrvatskoj.

Farmaceuti obično imaju svoje omiljene biljke, cvijeće, ulja. Koje su vaše? Lavanda, noćurak, matičnjak, smilje, maslinovo ulje...?

– Imam velik broj omiljenih biljaka, a izdvojila bih čičak koji obilno koristimo u izradi šampona i ulja za kosu. Obožavam lavandu u kremama za ruke, smilje i matičnjak u liniji za lice i maslinovo ulje u proizvodima za sunčanje.

Uvijek su mi najzanimljiviji proizvodi koji su zadnji, ali to ću ostaviti za neku drugu priču. Najvjerniji sam korisnik svih naših proizvoda, a dan ne mogu zamisliti bez bogate kreme za lice na bazi smilja.

Velika je potražnja i za anti-aging proizvodima, koje traži tzv. baby boom generacija. Želi se naprosto prebrisati znakove starenja. Tako je potrošnja injekcija botoksa povećana u zadnje dvije godine 680 posto, jednako kao i drugih anti-aging proizvoda, za čiju se cijenu više ne pita. Traže li bogati kupci od farmaceutske industrije previše, jer pomladiti se ne možemo, tvrde znanstvenici?


– Moj stav je da ljepota dolazi iznutra, a prirodno starenje kože možemo samo ublažiti redovnom i kvalitetnom njegom od mladih dana nadalje. Imate pravo da je danas u svijetu dominantna baby boom generacija koja ima novca i ponekad ne bira sredstva da prebriše bore.

Neurotoksin botoks u SAD-u iznimno je popularan i široko se primjenjuje, ali treba znati da djelovanje botoksa traje samo nekoliko mjeseci, nakon čega se ponovno vraća isti, ako ne još i gori, izgled kože.

To nije masovna pojava u Hrvatskoj jer naš prosječni čovjek nema platežnu moć ni za redovne higijenske potrepštine, a kamoli za injekcije botoksa i slične tretmane.

Ja sigurno nisam pristaša nikakvih agresivnih metoda i ubrizgavanja čudotvornih eliksira mladosti, nego sam pobornik kontinuirane njege kože, zdravog života i prirodne kozmetike.



Koji su to “premium kozmetički proizvodi” na koje su bogati potrošači spremni potrošiti milijune dolara? Navodno se nudi posebna “njega za noćne ptice”, proizvodi koji sadrže ekstrakt meteorita koji kremi daje crnu, sjajnu teksturu, čija boja kao čarolijom nestaje kada se proizvod nanese!? Što zaista može pomoći “baby boomerima” koji su prevalili 50 godina. Dajte nam neke preporuke?

– Mislim da su naši “baby boomeri” tradicionalisti koji vole sve lijepo i kvalitetno pa im zbog toga preporučujem prirodnu kozmetiku, zdravu prehranu i što više kretanja i kontakta s prirodom, pogotovo u ove divne proljetne dane.

Sve ovo što spominjete o “premium proizvodima” je točno, ali do danas nije pronađena ni aktivna tvar ni krema koja bi izbrisala duboke statičke bore. Postoje formule koje ublažavaju ili prikrivaju znakove starenja, kao što su fileri, koji su djelotvorni do određene granice.

Danas postoje proizvodi koji se ubrajaju u granične i prelaze u sferu lijekova, a zovemo ih kozmeceutici ili borderline pripravci. Takvi proizvodi koriste se samo u dermatološkim ordinacijama pod kontrolom liječnika.

Shiseido je otkrio da koža ima vlastiti imunološki sustav i za to dobio Nobelovu nagradu 2010., a razvija liniju proizvoda koji ciljano djeluju na Langerhansove stanice, te kožu ojačava i pomaže joj da se regenerira. Islandska kozmetika Bioeffect, koja je prva u svijetu počela koristiti stanične aktivatore koje proizvodi od mladog ječma, dobila je nagradu za najbolji europski proizvod. Kome su namijenjeni i kome dostupni takvi proizvodi?

– Velike svjetske kompanije ulažu golem novac u razvoj novih saznanja iz područja kozmetologije i to se vraća u vidu novih, sve djelotvornijih spojeva i formulacija. Ekstrakt zelenog ječma koji spominjete je “zelena magma” koja se već dugi niz godina koristi oralno ili izvana u različitim maskama i kremama za lice.

Ne moram spominjati da se isto tako velik novac ulaže u marketing, dizajn i položaj proizvoda na polici. Svaka druga reklama ili oglas u medijima odnosi se na neki kozmetički proizvod. Visoku cijenu takvih brendova predstavlja i količina novca uloženog u taj segment razvoja brenda.

Moje mišljenje je da cijena proizvoda ne jamči njegovu iznimnu kvalitetu ili djelotvornost i da visoka cijena proizvoda samo prati status i položaj brenda u cijelini.

Danas jača i druga strana kupaca: svjesnih, dobro informiranih i pametnih mladih kupaca koji vole male proizvođače, prirodno, domaće, provjereno i po povoljnoj cijeni.

A to je kupac s kojim “Olival” svakodnevno može komunicirati. Na društvenoj mreži Facebook imamo više od 45.000 fanova. Naši kupci ujedno su i naši partneri, koji kupnjom našeg proizvoda podržavaju našu ideju i strategiju.

javorka luetić

Kako se boriti sa suncem i aknama

Ubrzano starenje kože povezano je i s prekomjernim sunčanjem i izlaganjem kože solarijima. Možete li savjetovati kako se zaštititi od opasnih sunčevih zraka?


– Sunčanje je postalo opasno i zrake sunca u dodiru s našom kožom imaju visoku energiju, prodiru duboko u epidermis i uzrokuju opekline. Osim toga, može doći do dugotrajnih oštećenja kože kao što su: fotostarenje, promjene u DNK strukturi, nastanak slobodnih radikala i različiti kožni tumori i melanomi. Moja preporuka je tijekom boravka na suncu dužeg od 15 minuta, ovisno o osjetljivosti kože, koristiti kreme sa SPF faktorom 30 koje se mogu upotrijebiti za ruke, lice i dekolte nekoliko minuta nakon klasične njege dnevnom kremom. Kod dužeg boravka na suncu, izloženu kožu treba namazati svaka dva sata.

Kako tijekom proljeća i ljeta njegovati kožu?


– Proljeće je doba kada koža još nije prilagođena jačim zrakama sunca, vjetru i toplim danima koji slijede.U proljeće i ljeto trebali bismo obvezno zaštititi kožu kremama koje sadrže SPF, a dobro je nakon dolaska kući očistiti lice vodom ili tonikom i ponovno nanijeti laganu hidratantnu kremu. Na taj način vratit ćemo koži prijeko potrebnu vlagu koju dodatno gubi u ovim vjetrovitim i sunčanim danima. Uz dodatnu zaštitu izvana, možemo sebi priuštiti neke multivitaminske pripravke ili tablete koje će nam pomoći iznutra i nadoknaditi potrebne nutrijente, za kojima tijelo vapi baš u proljeće.

Mnogi mladi ljudi bore se s aknama. Kako im pomoći?

– Za mladu mješovitu ili problematičnu kožu preporučila bih redovito čišćenje tonikom, recimo na bazi smilja s ekstraktom sjemenki grožđa, koji čisti i tonizira kožu i trebalo bi ga koristiti najmanje dva puta dnevno. Za takav tip kože odlična je i regenerativna krema na bazi smilja, koja nije masna, brzo se upija i vrlo dobro smiruje upaljene akne ili crvenilo. A nije preskupa.
Certifikat NaTrue

Certifikat NaTrue jedan je od najstrože definiranih kontrolnih mehanizama za proizvođače prirodne kozmetike. Proizvodi s tim certifikatom sadrže minimalno obrađene prirodne i/ili organske sastojke, a proizvođači moraju poštovati proces proizvodnje koji minimalno utječe na okoliš.

Taj certifikat propisuje da proizvodi i sirovine ne smiju sadržavati sintetičke boje i mirise, naftne derivate (parafine, PEG-ove ni sastojke koji sadrže riječ akril-, propil-...) i silikonska ulja. Ne smiju se izlagati nikakvoj vrsti zračenja ni biti testirani na životinjama. NaTrue nije profitna organizacija pa certifikat nije moguće kupiti, a proizvode testiraju nezavisna tijela koja su partneri organizacije NaTrue, što certifikaciju čini transparentom i vjerodostojnom.


[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/ljepota/magistra-vlasta-pojatina-botoks-pomladuje-ali-poslije-cete-izgledati-jos-stariji-275057 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=44df63dbbb2f26d689b736e4a6445803dd740f6a [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Magistra+Vlasta+Pojatina%3A+Botoks+pomla%C4%91uje%2C+ali+poslije+%C4%87ete+izgledati+jo%C5%A1+stariji&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fljepota%2Fmagistra-vlasta-pojatina-botoks-pomladuje-ali-poslije-cete-izgledati-jos-stariji-275057 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fljepota%2Fmagistra-vlasta-pojatina-botoks-pomladuje-ali-poslije-cete-izgledati-jos-stariji-275057 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kozmetički trendovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Ljepotakozmetički trendovi

Magistra Vlasta Pojatina: Botoks pomlađuje, ali poslije ćete izgledati još stariji

Piše PSD.
31. svibnja 2015. - 19:35
Prirodna kozmetika i individualizirani pristup potrošačima danas je svjetski trend jer kupci od kozmetičke industrije traže posebno prilagođena rješenja koja su dizajnirana samo za njih.

Kako se to postiže i može li i Hrvatska ponuditi originalne proizvode na prirodnoj bazi s obzirom da imamo područja netaknute prirode i mogućnost ekološkog uzgoja, otkrila nam je Vlasta Pojatina, mr. pharm., poduzetnica i osnivačica zagrebačke tvrtke “Olival”, hrvatskog brenda čije poslovanje ide uzlaznom linijom i koji za svoje proizvode na prirodnoj bazi osvaja prestižne međunarodne certifikate.

– Hrvatska se oduvijek vrlo brzo prilagođavala svjetskim trendovima u svim područjima društvenih zbivanja. Kozmetologija i dermofarmacija svakim danom donose neke novosti u pogledu...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 09:50