StoryEditorOCM
Auto motoredizajn

Novo lice Ford Kuge: poznati crossover dobiva privlačan facelift i unaprijeđeni infotainment

Piše Mozaik SD
24. siječnja 2024. - 17:30

Često se događa da automobili lansirani u Europi ili Aziji stignu u SAD tek u sljedećoj modelnoj godini. Međutim, Ford Kuga rijetka je iznimka od tog pravila. U SAD-u se crossover prodaje pod nazivom Escape i prošao je “face-lift” krajem 2022. godine, ali trebale su gotovo dvije godine da iste vizualne promjene stignu na europsko tržište, gdje će biti dostupne ovog mjeseca.

Novi prednji izgled s maskom hladnjaka, svjetlima, branikom i poklopcem motora daje vozilu snažniji dizajn, više u tonu SUV-a, koji razdvaja obiteljsku sličnost s Focusom, dok istodobno slijedi moderne trendove. Primjerice, sada je prisutna svjetlosna traka koja se proteže preko gornjeg dijela prednjeg svjetla, dajući vozilu obnovljeni izgled.

Različite opreme, poput Titanium, ST-Line i Active, dobivaju vlastiti estetski dojam, no možda je najuspješnija među njima Active, čiji crni blatobrani, letvice na pragovima i lažne zaštitne ploče daju Kugi izraženu SUV osobnost.

Osim toga, nudi dodatnih 10 mm visine vožnje kako bi to potvrdio, iako je malo vjerojatno da će se osjetiti tijekom vožnje. Kupci koji traže nešto usmjerenije na performanse mogu birati ST-Line, iako treba napomenuti da Ford još uvijek ne nudi Kugu ST.

Unutar vozila postoje značajne novosti, prije svega 13,2-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji pokreće najnoviji Fordov softver Sync4, s dvostrukom procesorskom snagom u usporedbi s prethodnim modelima.

S 5G povezivošću, bežičnim Apple CarPlayom i Android Autom, te ugrađenim Alexom za poboljšanu funkciju glasovnih naredbi, unaprijeđen je i navigacijski sustav s mogućnošću izbora rute kako bi se izbjegle neugodnosti poput skretanja i niskih mostova.

Većina interijera ostaje nepromijenjena, ali Ford je osvježio dizajn pomicanjem kontrola klime na zaslon osjetljiv na dodir. Iako je ovo modernizacija, pomalo je kontroverzna s obzirom na intuitivnost starih rotirajućih kotačića za klimatizaciju, koji su se pokazali vrlo jednostavnima tijekom dugotrajne vožnje.

Inženjeri tvrtke Ford nisu zanemarili ni tehničke aspekte ispod haube. Osnovni motor ostaje 1,5-litreni EcoBoost s 148 KS, a jedina su alternativa hibridne opcije. Dostupna su dva standardna 2,5-litrena hibrida, pri čemu jedan isporučuje 178 KS na prednje kotače, a drugi dijeli 181 KS između svih četiri kotača. PHEV verzija 2.5 i dalje je vrhunac ponude, s povećanom snagom od 240 KS na prednjim kotačima.

Iako je Kuga uvijek bila dojmljiv crossover, izgledala je pomalo neupadljivo, no njezina kompetencija i snažna prodaja dokazuju da je osvojila povjerenje javnosti. Unaprjeđenja koja donosi ovaj redizajn možda nisu radikalna, ali svakako će pridonijeti održavanju interesa kupaca.

image
Ford Kuga/Slobodna Dalmacija
image
Ford Kuga/Slobodna Dalmacija
image
Ford Kuga/Slobodna Dalmacija
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. travanj 2024 13:26