Nastupom Mimika Orchestra u subotu 6. travnja u koncertnoj dvorani Ive Tijardovića u Hrvatskom domu započinje proljetni ciklus "Jazz subotom". Uoči početka koncerta, u 18:30 sati otvorit će se izložba portreta jazz izvođača pod nazivom "Jazz refleksije" novinara i fotografa Davora Hrvoja, urednika portala jazz.hr.
Mimika Orchestra je progresivni, avangardni, konceptualni jazz-world ansambl koji su 2010. u Londonu utemeljili saksofonist Mak Murtić i pjevačica Maja Rivić i po prvi puta u cjelokupnom sastavu nastupa u Splitu.
U Splitu će se publici predstaviti s materijalom najnovijeg albuma "Altur Mur", ili "Hram mora" na izumrlom veljotskom jeziku Hrvatskog primorja, te prethodnog albuma "Divinities of the Earth and the Waters" kao i s novim, još nesnimljenim skladbama.
Skladbe Maka Murtića pod snažnim su utjecajem balkanskih i mediteranskih narodnih tradicija, njihove specifične modalitete i ritmove koristi za stvaranje suvremenog jazz izraza.
Murtić kaže da je album Altur Mur "vizija nepostojećeg mjesta na Mediteranu, gdje se isprepliću kulturna i osobna reinvencija". Album "Divinities of the Earth and the Waters" mračnija je pak priča o "pogrebnoj ceremoniji kroz staroslavenske rituale putem progresivne glazbe, jazza, rocka i tradicionalnih utjecaja" a istražuje prostor nepostojećeg mitskog Balkana.
Mimika Orchestra eklektičan je 23-člani sastav koji izvodi svoj, prepoznat materijal i kroz glazbu i scenski nastup vodi publiku u ekstazu ritma i emocije. Bivši članovi ansambla bili su londonski glazbenici poput Nubiye Garcije, Jamie Benziesa, Tile Gichigi Lipere i Theon Crossa. Postavu orkestra sada čine neki od najpoznatijih jazz i drugih glazbenika iz regije.
I svake naredne subote u ciklusu ‘Chiaroscuro‘ splitskoj publici će se predstaviti niz uglednih hrvatskih sastava, a posebno će se obilježiti Međunarodni dan jazza, 30. travnja koncertnom sastava Oridano Gypsy Jazz Trio. Jedan od naših rijetkih jazz sastava koji njeguju ovaj posebni glazbeni izraz, Oridano Gypsy Jazz Band svojim izvedbama iskazuje poštovanje prema utemeljitelju stila, gitaristu Djangu Reinhardtu.
Leon Brenko Trio kojeg je utemeljio pulski glazbenik, skladatelj i klavijaturist, dobitnik Porina, svira 13. travnja.
Sastav Chui, koji u Splitu gostuje 20. travnja, jedinstvena je pojava na našoj glazbenoj sceni. Chuijevci objedinjuju razne žanrove, od jazza, preko popa i rocka do klupske i elektronske glazbe. U kreiranju svojeg jezika upuštaju se u eksperimentiranje raznim elektroničkim glazbalima, samplovima i programiranjima.
Miro Kadoić Quintet na programu je 11. svibnja. Stalni član Jazz orkestra HRT-a i vođa vlastitih sastava, saksofonist i flautist Miro Kadoić jedan je od najaktivnijih i najkreativnijih hrvatskih jazz glazbenika. Do sad je objavio desetak albuma, dobitnik je niza nagrada.
Dana 18. svibnja nastupa sastav Bolling in Split, posvećen obradama djela francuskog pijanista, skladatelja i glumca Claudea Bollinga. Osim što je surađivao s uglednim jazzistima, ali i s klasičarima i glazbenicima drugih žanrova, Bolling je autor glazbe za više od sto filmova, a napisao je i knjigu o jazzu.
Ciklus svojim nastupom 25. svibnja zatvara kvintet gitarista i skladatelja Pavla Miljenovića. Sastav je posvećen izvedbama suvremenog jazza, a Miljenović je autor svih skladbi kroz koje na iskren i izravan način glazbom dočarava svoje najdublje osjećaje, između ostalih nade, neizvjesnosti, gubitka i ljubavi.
Čitav jazz program u Hrvatskom domu pratit će izložbe, odnosno prostorno specifične intervencije umjetnika Vedrana Perkova, Viktora Popovića, Neli Ružić i Lorena Živković Kuljiša.
Ravnateljica Hrvatskog doma Vanesa Kleva kaže da se splitska publika oduvijek smatrala odličnim poznavateljem jazz glazbe te podsjeća na niz sporadičnih pokušaja oživljavanja scene tijekom zadnjih desetljeća.
- Split ima određeni broj jazz glazbenika ali nema adekvatne prostore u kojima se izvodi ta glazba, "Jazz subotom" u Koncertnoj dvorani Ive Tijardovića trenutno je jedini način da se na području jazz glazbe u Splitu stvori određeni kontinuitet.
Stoga Hrvatski dom u ovoj i u planu za iduću sezonu ima jazzere sa svih strana svijeta ali i otvaranje prostora za hrvatske glazbenike različitih stilskih profila, od tradicionalnog i mainstreama, do suvremenog jazza.
U ovom proljetnom periodu poseban je naglasak upravo na hrvatskim jazz glazbenicima. U kulturnoj blokadi izazvanoj covidom ti bendovi tijekom perioda od dvije godine nisu imali priliku promovirati svoje nove albume.
Cilj je i razbiti mit kako je jazz zatvorena glazbena forma rezervirana samo za probranu publiku te ju približili i onima naviklima na druge glazbene žanrove. Osim toga posebno je bitno mladim glazbenicima, učenicima i studentima dati mogućnost da u svojim formativnim godinama budu u doticaju i s jednim drugačijim izričajem različitim od onoga klasičnog kojeg uče u glazbenoj školi – kaže Kleva naglasivši da su odličan odaziv publike imali proteklih mjeseci newyorški Baylor project, Vasil Hadžimanov kao i Jazz orkestar HRT-a uz trubača Križića.