stdClass Object ( [id] => 1115215 [title] => ‘Politika i podzemlje dva su bliska svijeta na Balkanu, a beogradska stvarnost je 10 puta žešća od mog filma‘, kaže nam Miloš Avramović, režiser ‘Južnog vjetra 2‘ [alias] => politika-i-podzemlje-dva-su-bliska-svijeta-na-balkanu-a-beogradska-stvarnost-je-10-puta-zesca-od-mog-filma-kaze-nam-milos-avramovic-reziser-juznog-vjetra-2 [catid] => 286 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Premijera nastavka "Južnog vjetra" na Pula Film Festivalu bila je debelo unaprijed rasprodana i stječe se dojam da bi se, da je bila normalna situacija, bez mjera, rasprodala i cijela Arena u rekordnom roku. Redatelj i scenarist filma Miloš Avramović oduševljen je pulskim prijemom.

- Bilo je zaista super. Žao mi je što film nije mogao ići pred punom Arenom. To bi sigurno bio poseban doživljaj. I ovako je bilo super, ali to bi baš, baš bilo super. Nevjerojatno je da se neke od tih stvari događaju, ljudi su dolazili iz Londona da gledaju film, zapucali za Pulu bez karte. Tako da je bilo svega i svačega, ali mi je jako drago kako je publika primila film.

Mislim da ih je od početka uvukao, i što se kaže, “vozio” do kraja. Po onome što sam čuo poslije projekcije, po gradu, druženju i razgovorima, vidimo da su reakcije baš sjajne i mislim da smo uspjeli opravdati povjerenje i očekivanja vezana za drugi dio, i drago mi je zbog toga – otkriva nam Avramović.

Hoće li srpska publika ”zamjeriti” što su film na kraju prije vidjeli hrvatski gledatelji?

- U suštini, ne. Ovo je, da tako kažem, festivalska sezona. Od nekih festivala koji su nama najzanimljiviji, Pula je prva po redu tako da... Ima i nekih festivala u Srbiji koje volim, a ima ih i u regiji. Tuzla nas je, recimo, zvala. Tako da idemo dalje na tu, nazovimo je, festivalsku ljetnu turneju, ali nećemo sad ići baš na sve. Kad se vratimo, odabrat ćemo možda dva festivala u Srbiji, još jedan u regiji i to je to.

Kakav je osjećaj da je baš vaš, srpski film, rasprodaniji i to puno ranije nego ijedan hrvatski?

- Mislim da je ”Južni vjetar” već jedan fenomen postao, ne samo filmski, nego i sociološki i kulturološki. Film ima ogromnu vojsku fanova, ne samo u Srbiji nego i u regiji. To je već postao regionalni projekt, poslije prvog dijela, i posebno poslije serije koja je, kako ovdje čujemo od dosta ljudi, bila jako gledana. Jako je dobro prošla i gledana je i u ostalim republikama, u Bosni, u Makedoniji. Mislim da je ”Južni vjetar” prešao te neke granice i više ga doživljavam kao neku vrstu regionalnog filma.

Pratite li hrvatsku kinematografiju? Je li možda stvar slabije gledanosti “naših” filmova u odnosu na ”vaše” upravo to da mi nemamo ovakve žanrovske uratke?

- Gledao sam neke hrvatske art-house filmove koji su mi bili dobri, ali žanrovskog filma nije bilo niti sam primijetio da ga ima. Samim tim, čim nema žanra, nema ni ostalih stvari koje to vuče. A to su sad neke stvari koje treba definirati, kao i u akcijskim filmovima. Radi se dosta i o tehničkoj ekipi koja na tome radi.

Mada, ja mislim da i Hrvatska i Srbija, s obzirom na to da su dosta surađivale sa servisnim produkcijama, imaju ekipu koja to može. Jer, raditi akcijske filmove i ostalo poslije duge pauze koja je uslijedila nakon raspada SFRJ i onih velikih partizanskih filmova i slično... Zamrli su i oni koji rade takve filmove - specijalni efekti, kaskaderi...

Da bismo napravili ovaj film, morali smo na neki način sve to izmišljati ispočetka. Dovodili smo ekipe sa strane; na “Južnom vjetru 2” radila je ekipa iz Bugarske, Slovenije, Hrvatske, Makedonije. Nije to baš samo imati ideju i želju da se snimi žanrovski film.

Naravno, može se napraviti neka mala krimi ili žanrovska priča koja ima elemente drame ili možda da se više oslanja na priču i karakterizaciju, ali da bi se radili ovakvi filmovi koji traže dosta ritma, dosta akcije, dosta lokacija i ostalo; pitanje je koliko su autori u Hrvatskoj ovladali time. Mislim da bi morali krenuti od nule, kao i mi, i učiti hodati. Mi smo samouki krenuli u to kako raditi eksplozije itd., a da ne košta "boga oca". Mislim da smo se usavršili pa će i u idućim nastavcima to ići glatko.

Koji je, po vašem mišljenju, glavni sastojak uspjeha ”Južnog vjetra”? Akcija, osjećaj za ulicu, generacijska pripadnost, zvijezde u ulogama...?

- Sve to zajedno, ali ono što mislim da je najveći uspjeh jest mjera između toga da se napravi žanrovski film, a da ne bude kopija u smislu scenarija, dijaloga, da ne bude neka konfekcija ili da ne bude neka vrsta šablonskog filma kao, na primjer, američki filmovi. Bilo je takvih pokušaja koji su propali. Ili da se ne ode u karikaturu ili u katarzično bavljenje miljeom autora koji bi kroz karikaturalno prikazivanje tog svijeta nadišao neki strah od tog svijeta.

Mislim da je kvaliteta ”Južnog vjetra”, među ostalim, dobar balans glumačke podjele i osjećaja za trenutak, za generaciju. Ništa od toga nije bilo uređeno, da kažemo, promišljeno, pa sam se vraćao unazad da vidim odakle takav uspjeh. Nitko nije to očekivao kad smo napravili film. Za prvi dio jesmo očekivali da će biti uspješan, ali ne toliko da će biti najgledaniji, da će biti takav blockbuster i da će nam donijeti toliko prilika.

Film se u kinima nosio bez problema s američkim blockbusterima, čak ih je nadmašio?

- Nadmašio je sve filmove koji su bili u kinima te godine, a bome i mnogo, mnogo filmova prije toga. Tek kad su kod nas došli veliki lanci i digitalizacija, od tada se zapravo može mjeriti koliko je neki film imao prodanih karata. Ranije si mogao opaliti brojku, kidale su se karte, upisivalo se nešto u one knjižice. Po meni je jedino pravo mjerenje od trenutka kad su ušli veliki lanci i to je postao pravi biznis. Tu nema zezanja oko toga koliko je neki film gledan, polažu se računi državi, ne samo filmskoj kritici ili javnosti.

Je li ”Južni vjetar” generacijski, a i politički, na neki način kao ”Rane” za novi milenij - mladi u kriminalu, itd.?

- To jedina veza koja postoji: da su mladi i da su kriminalci, i ništa drugo. Srđan je napravio fenomenalan film, svoj film, koji je bio za taj trenutak. ”Južni vjetar” je film napravljen u jednom drugom trenutku. Napravili su ga drugi ljudi; to su dva odvojena filma, ali svaki zanimljiv na svoj način. Naravno da se ne možemo baviti tom temom a da ne uđemo u politiku. Ovdje na Balkanu politika i podzemlje dva su bliska svijeta koji ne idu jedan bez drugog.

O tome zapravo film dijelom i govori...

- Da. Mislim da je to tako i da to ljudi prepoznaju. Vide to svuda oko sebe. I baš kroz neke likove kao što je Crveni, Berčekov lik. Htio sam da kroz taj lik objedinim nešto što predstavlja silu obavještajne službe širom Balkana, od 1945. kad je to postala jako važna sila.

Država nije mogla postojati bez tog aparata koji je s vremenom stekao toliko moći, toliko je ukorijenjen u cijeli sustav, pitanje je može li se uopće iskorijeniti. Mijenja oblike, način djelovanja, ali je uvijek tu prisutan, uvijek zlokoban, uvijek radi u nekom interesu, ponekad u interesu države, ponekad u interesu određenih grupa ili elita. Htjeli smo se dotaknuti toga, ali da opet ne ulazimo previše u tu problematiku, da ne ispadne neka vrsta političkog filma. Taj dio priče jednostavno prati naše junake, a ne obrnuto.

Zanimljivo da je Berčekov lik stoluje u hotelu “Jugoslavija”, spominjući nasljedstvo...

- Pa da. To su sad neki simboli i motivi koji su interesantni. Od Staljina i Tita koji su bili ljubitelji filma pa sada do tih filmova, “Konjić grbonjić”, “Pastir Kostja", to su neke stvari koje su meni zanimljive tako da se u neke polunadrealne situacije ubacuju scene sa njima.

Mislim da se iza toga krije neka velika sila i moć, da jednostavno ne postoji takav barun Von Holstein koji nosi istrošene čarape, a rukovodi njemačkom vanjskom politikom davno nekada. Tako da je ovo neka potreba za vladavinom bez neke čiste moći i razmetljivosti. Tih nekih, da tako kažemo, ljudskih slabosti. To su neki ostaci i simboli koje smo htjeli kao jedan dio tih službi od 1945. naovamo.

Je li stvarnost žešća od vašeg filma?

- Stvarnost je deset puta žešća od mog filma. Ljudi misle da pretjerujemo, i da smo pretjerivali, a onda vidite ove grupe kao što je klan Belivuk, koje su sjekle glave, mljele ljude, pitaj boga koliko ljudi. Auto eksplodira tijekom vožnje u Beogradu jer mu je stavljena bomba. Mislim da se u stvarnosti ispod ovoga što vidimo, dok nam jednom ne razotkriju, događaju stvari zbog kojih mislim da je ”Južni vjetar” još i blag i da ima neku kočnicu.

Držimo kočnicu i zbog toga što je nešto dojam ili osjećaj koji ostaje nakon tih monstruoznih stvari, više nego da se držimo drame ili priče. Da ne zalutamo sad u stvari koje se doista događaju. Zato mislim da smo malo ostali na distanci, da smo dali publici da nasluti sve to što još može postojati.

Mislim da ipak treba imati neku mjeru. Posebno u želji da napravimo repertoarski film, kinofilm u kojemu sam opet sebi dozvolio da eksperimentiram s nekim drugim žanrovima, da se igram, da ne bude čisto "straight", strijela film, nego da ima "mesa", zanimljivih stvari koje nisu dio kalupa, samo postulata. Mi se držimo tih pravila, ali dodali smo mesa sa strane, što također doprinosi uspjehu filma.

Je li bilo nekih "prijetnji", osjećaja ugroze? Je li vam netko prigovarao na nešto?

- Koliko ja znam, nije. Nikad mi nitko nije prijetio, nitko mi nije ništa rekao, do mene nije došla nikakva poruka... Mislim da se i ne treba dogoditi da se sad pojavi netko tko će reći: “Momci, morat ćete se smiriti, ne talasajte toliko”. Mislim da smo to ipak nadišli. Zaista nismo imali nikakve probleme ni prijetnje. Ništa. Imali smo pozdrave iz kazneno-popravnih zavoda. Fanove širom našeg društva, iz svih mogućih krugova. Profesori, doktori, kirurzi pa zatvorenici i ljudi na ulici, tako da je u tom smislu ”Južni vjetar”, što se tiče društva, najšire moguće djelovao.

Kako je zadnjih nekoliko godina biti filmaš u Srbiji i kako je živjeti od filma i općenito?

- Zadnjih nekoliko godina u Srbiji je nikad bolja situacija za bavljenje filmom i ovim poslom. Ne vidim da postoji ikakav način da netko kaže suprotno. Nitko trenutno nema pretjeranog razloga da kuka. Naravno, problema ima i bit će ih uvijek u ovom poslu. Filmaši su specifična sorta i nikad im ništa neće biti dovoljno dobro. Ima dosta razmaženih i infantilnih kolega koji stalno nešto kukaju i ništa im nije dobro.

Ja sam odlučio boriti se i sve sam krvavo stekao borbom. Nisam bio dio nikakvih klanova ili ekipa. Išao sam sâm, uporno kao pitbul, da se ovi projekti dogode. I dogodili su se. Trajalo je dugo, ali se dogodilo. Mislim da trenutno filmski centar radi u kontinuitetu bez nekih velikih pauza. Nema afera, blokade rada, natječaji se redovito raspisuju i ljudi dobivaju sredstva. Kad imate toliki broj ljudi i sredstava, onda se čisti veliki broj ljudi koji ima scenarije.

Samim time se otvara prostor za nove ljude i za nekoliko godina manje-više svi dođu na red. Svatko tko ima iole smisla za scenarij će dobiti novac. Neće ga možda dobiti odmah, no treba biti strpljiv. Za nas se stvorila jako dobra konkurencija između kabelskih televizija, neću ulaziti u to kako, ali se stvorila. Oni su se uključili u financiranje filmova i serija i došlo je do borbe na tržištu.

Mi tu njihovu borbu koristimo na najbolje moguće načine za svoje projekte: ili da ih do-financiramo ili da imamo neki TV projekt ili da ih animiramo da uđu u film. U dosta filmova su ušli i Telekom i SBB, razne kabelske televizije, RTS se isto ohrabrio u tom smislu tako da imamo razne načine i mogućnosti da financiramo film.

Otkad se ja bavim ovim poslom, sada je najbolji mogući trenutak za film. Hoće li to trajati i koliko, to ne znam. Ima dosta serija i u toj hiperprodukciji se dogode i svakakvi promašaji, no bolje da imamo priliku da se snima jer mnogo ljudi živi od ovog posla, podigli su se i honorari, ljudi mogu raditi i lijepo živjeti. To je trenutno situacija u Srbiji.

Koliko se politika miješa u film, šifra: ”Dara iz Jasenovca”?

- Ima, naravno, toga. Imate te neke situacije, ali ne mislim da je to miješanje politike u film. "Dara" je bila državni projekt i država je stala iza toga, to ne potpada pod neku našu domenu. Država ima pravo isfinancirati film. To je u Hrvatskoj bio “General”. Mislim da više treba gledati kako surađivati, a sve države u okolici da možda manje prave projekte koji će nas dijeliti.

Naravno, već ima mnogo filmova, ispričane su razne priče u smislu da znamo da su svi sve propatili. Pitanje je gdje će to stati i kamo to vodi? Jedino što vodi u nešto pozitivno jest da se okrenemo jedni drugima i da surađujemo. Da stvaramo neku bolju budućnost, i kroz kinematografiju i na svaki mogući način.

Mislim da ”Južni vjetar” upravo doprinosi tome time što objedinjuje jednu mlađu generaciju pod jednom “zastavom”, da tako kažem, ”Južnog vjetra”. Da oni to dijele kao međusobno iskustvo i nešto što vole zajedno i u čemu se svi mogu prepoznati. Da pričaju o tome i da budu dio nečega pozitivnog. Mislim da je to pravac u kojem treba ići, a države imaju pravo raditi državne projekte kakve žele. Ne mislim da je to miješanje države; htjeli su napraviti film o Jasenovcu, to je legitimno. Ne mogu na to gledati kao na neki "incident" unutar kinematografije jer država je to podržala.

Kakva je u Srbiji podjela na cijepljene i necijepljene? Koliko pati film zbog korone?

- Pa kod nas je otprilike pola-pola i na tome se zaustavilo. Cjepiva ima, može se birati i možete se cijepiti u bilo kojem trenutku. Oko 50 posto punoljetnog stanovništva se cijepilo. Sve ostalo ide slabo i teško i, kao i svuda, ima mnogo antivaksera. Ja sam za to da se ljudi moraju cijepiti da bi zaštitili sebe i druge.

Ne mislim da će mi staviti čip. Ako ima nešto čime me mogu pratiti, neka me prate. Neka rade što hoće ako sam im ja zanimljiv. A posebno neki Žika sa planine. (smijeh) A film? Mi koji se bavimo filmom najviše patimo u sebi. Film kao film ne pati, snima se. Ide to nekako, ali pod velikim stresom.

“Južni vjetar 2” ste snimali u doba korone, zar ne? Na što je to sličilo?

- Da. Ja sam nakon toga producirao film Nenada Pavlovića, koji smo snimali u trenutku dok je dnevno bilo 8000 zaraženih. Tako je ispalo. Nismo ništa mogli. A izgledalo je kao da gomila doktora snima film. Otprilike. Kada pogledate ekipu sa strane, učini vam se da ste u nekom kliničkom centru. Ili u ordinaciji gdje je gomila kirurga.

Maksimalno su se poštivale sve mjere. Bogu hvala, sreća prati i odgovorne i hrabre da smo odlučili ipak nastaviti s projektima i nismo imali ni jednog jedinog zaraženog. Ali, srećom, većinski smo bili na terenu, u jednom hotelu, i nismo puno lutali okolo i razdvajali se. To je pomoglo. Stres, osobito producentu i redatelju je grozan da se netko ne razboli. Ne samo to, nego da netko ne završi u bolnici. Mnogi mladi kolege su završili u bolnici. Stariji također, a neki su i preminuli.

Također, imate i taj strah od toga što ne znate što će biti sutra, hoće li se cijela država blokirati. Hoćete li zbog velikog broja zaraženih prekinuti snimanje. Najmanji je dio problema izvesti samo snimanje. Poštivati mjere i omogućiti ekipi da radi, to je bitno. Ali, nema novca i nagrada koje mogu platiti taj stres. Snima se, no uz ogroman stres. Uglavnom su svi projekti završeni uspješno.

---

U kinima u studenom

Kad će "Južni vjetar 2" redovno u kina u Srbiju i u Hrvatsku?
- Za sada je to studeni. Planovi su pravljeni još početkom godine kad smo svi mislili i nadali se da korone neće biti u našim životima najesen. To je ostao jedan od najboljih termina za puštanje filma kada je regularna situacija i bio bi odličan u normalnoj situaciji, ali se ispostavilo da će korona tko zna koliko biti prisutna i određivati naš način života. Izgleda da će to još potrajati. Onda su se već svi prilagodili i filmovi raspoređeni koji su čekali da izađu tako da sada ne bi kvarili nekome drugome distribuciju, da se pomaknemo ranije... Ostavit ćemo to kako je bilo planirano. Pratila nas je sreća kroz razne izazove i muke i probleme pa će nas valjda pratiti i tada. Žao mi je jedino zbog publike jer će čekati malo duže film.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NASTAVAK SRPSKOG MEGAHITA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [31] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [32] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => NASTAVAK SRPSKOG MEGAHITA 1 1 1 1 1 2 0 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2021-07-21 06:55:15 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => Marko Njegić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2021-07-28 17:57:00 [modified_by] => 3175 [publish_up] => 2021-07-25 17:41:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 243 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 286 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz svijeta filma i televizije. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, kultura, film, tv [secure] => 0 [page_title] => Film & TV [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2021\/07\/21\/18639088.jpg","\/images\/slike\/2021\/07\/21\/18633654.jpg","\/images\/slike\/2021\/07\/21\/18625332.jpg","\/images\/slike\/2021\/07\/21\/18625334.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Privatna arhiva","","Dusko Marusic\/Cropix","Dusko Marusic\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["Milo\u0161 Avramovi\u0107","Plakat filma 'Ju\u017eni vjetar 2'","Milo\u0161 Avramovi\u0107 na premijeri filma u Puli","Ekipa filma 'Ju\u017eni vjetar 2' na pulskoj premijeri"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["46:49","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1242x1854","hd_18639088_1920.jpg":"1920x1080","k_18639088_1280.jpg":"1280x1280","k_18639088_1024.jpg":"1024x1024","k_18639088_640.jpg":"640x640","k_18639088_480.jpg":"480x480","k_18639088_340.jpg":"340x340","k_18639088_220.jpg":"220x220","o_18639088_1280.jpg":"1280x1910","o_18639088_1024.jpg":"1024x1528","o_18639088_640.jpg":"640x955","o_18639088_480.jpg":"480x716","o_18639088_340.jpg":"340x507","o_18639088_220.jpg":"220x328","h_18639088_1280.jpg":"1280x854","h_18639088_1024.jpg":"1024x683","h_18639088_640.jpg":"640x427","h_18639088_480.jpg":"480x320","h_18639088_340.jpg":"340x227","h_18639088_220.jpg":"220x147","pp_18639088_1280.jpg":"1006x1280","pp_18639088_1024.jpg":"805x1024","pp_18639088_640.jpg":"503x640","pp_18639088_480.jpg":"377x480","pp_18639088_340.jpg":"267x340","pp_18639088_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1280x528","hd_18633654_1920.jpg":"1920x1080","k_18633654_1280.jpg":"1280x1280","k_18633654_1024.jpg":"1024x1024","k_18633654_640.jpg":"640x640","k_18633654_480.jpg":"480x480","k_18633654_340.jpg":"340x340","k_18633654_220.jpg":"220x220","o_18633654_1280.jpg":"1280x528","o_18633654_1024.jpg":"1024x422","o_18633654_640.jpg":"640x264","o_18633654_480.jpg":"480x198","o_18633654_340.jpg":"340x140","o_18633654_220.jpg":"220x90","h_18633654_1280.jpg":"1280x854","h_18633654_1024.jpg":"1024x683","h_18633654_640.jpg":"640x427","h_18633654_480.jpg":"480x320","h_18633654_340.jpg":"340x227","h_18633654_220.jpg":"220x147","pp_18633654_1280.jpg":"1006x1280","pp_18633654_1024.jpg":"805x1024","pp_18633654_640.jpg":"503x640","pp_18633654_480.jpg":"377x480","pp_18633654_340.jpg":"267x340","pp_18633654_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x2881","hd_18625332_1920.jpg":"1920x1080","k_18625332_1280.jpg":"1280x1280","k_18625332_1024.jpg":"1024x1024","k_18625332_640.jpg":"640x640","k_18625332_480.jpg":"480x480","k_18625332_340.jpg":"340x340","k_18625332_220.jpg":"220x220","o_18625332_1280.jpg":"1280x1920","o_18625332_1024.jpg":"1024x1536","o_18625332_640.jpg":"640x960","o_18625332_480.jpg":"480x720","o_18625332_340.jpg":"340x510","o_18625332_220.jpg":"220x330","h_18625332_1280.jpg":"1280x854","h_18625332_1024.jpg":"1024x683","h_18625332_640.jpg":"640x427","h_18625332_480.jpg":"480x320","h_18625332_340.jpg":"340x227","h_18625332_220.jpg":"220x147","pp_18625332_1280.jpg":"1006x1280","pp_18625332_1024.jpg":"805x1024","pp_18625332_640.jpg":"503x640","pp_18625332_480.jpg":"377x480","pp_18625332_340.jpg":"267x340","pp_18625332_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1280","hd_18625334_1920.jpg":"1920x1080","k_18625334_1280.jpg":"1280x1280","k_18625334_1024.jpg":"1024x1024","k_18625334_640.jpg":"640x640","k_18625334_480.jpg":"480x480","k_18625334_340.jpg":"340x340","k_18625334_220.jpg":"220x220","o_18625334_1280.jpg":"1280x853","o_18625334_1024.jpg":"1024x682","o_18625334_640.jpg":"640x426","o_18625334_480.jpg":"480x320","o_18625334_340.jpg":"340x226","o_18625334_220.jpg":"220x146","h_18625334_1280.jpg":"1280x854","h_18625334_1024.jpg":"1024x683","h_18625334_640.jpg":"640x427","h_18625334_480.jpg":"480x320","h_18625334_340.jpg":"340x227","h_18625334_220.jpg":"220x147","pp_18625334_1280.jpg":"1006x1280","pp_18625334_1024.jpg":"805x1024","pp_18625334_640.jpg":"503x640","pp_18625334_480.jpg":"377x480","pp_18625334_340.jpg":"267x340","pp_18625334_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 204 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 286 [name] => Film & TV [alias] => film-tv [description] => [parent] => 256 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"256","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38949697 Threads: 4 Questions: 7137677562 Slow queries: 3315307 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609358284 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura/film-tv ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 286 [name] => Film & TV [alias] => film-tv [parent] => 256 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /kultura/film-tv ) ) [link] => /kultura/film-tv/politika-i-podzemlje-dva-su-bliska-svijeta-na-balkanu-a-beogradska-stvarnost-je-10-puta-zesca-od-mog-filma-kaze-nam-milos-avramovic-reziser-juznog-vjetra-2-1115215 [printLink] => /kultura/film-tv/politika-i-podzemlje-dva-su-bliska-svijeta-na-balkanu-a-beogradska-stvarnost-je-10-puta-zesca-od-mog-filma-kaze-nam-milos-avramovic-reziser-juznog-vjetra-2-1115215?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 644239 [name] => Miloš Avramović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-07-19 23:45:28 [main_article_id] => 0 [alias] => milos-avramovic [link] => /tag/milos-avramovic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 222568 [name] => pulafilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pulafilmfestival [link] => /tag/pulafilmfestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NASTAVAK SRPSKOG MEGAHITA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => ‘Politika i podzemlje dva su bliska svijeta na Balkanu, a beogradska stvarnost je 10 puta žešća od mog filma‘, kaže nam Miloš Avramović, režiser ‘Južnog vjetra 2‘ [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/07/21/18639088.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Privatna arhiva [mainImageDesc] => Miloš Avramović [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/07/21/18639088.jpg [title] => Privatna arhivaMiloš Avramović ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/07/21/18633654.jpg [title] => Plakat filma 'Južni vjetar 2' ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/07/21/18625332.jpg [title] => Dusko Marusic/CropixMiloš Avramović na premijeri filma u Puli ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2021/07/21/18625334.jpg [title] => Dusko Marusic/CropixEkipa filma 'Južni vjetar 2' na pulskoj premijeri ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Premijera nastavka "Južnog vjetra" na Pula Film Festivalu bila je debelo unaprijed rasprodana i stječe se dojam da bi se, da je bila normalna situacija, bez mjera, rasprodala i cijela Arena u rekordnom roku. Redatelj i scenarist filma Miloš Avramović oduševljen je pulskim prijemom.

- Bilo je zaista super. Žao mi je što film nije mogao ići pred punom Arenom. To bi sigurno bio poseban doživljaj. I ovako je bilo super, ali to bi baš, baš bilo super. Nevjerojatno je da se neke od tih stvari događaju, ljudi su dolazili iz Londona da gledaju film, zapucali za Pulu bez karte. Tako da je bilo svega i svačega, ali mi je jako drago kako je publika primila film.

Mislim da ih je od početka uvukao, i što se kaže, “vozio” do kraja. Po onome što sam čuo poslije projekcije, po gradu, druženju i razgovorima, vidimo da su reakcije baš sjajne i mislim da smo uspjeli opravdati povjerenje i očekivanja vezana za drugi dio, i drago mi je zbog toga – otkriva nam Avramović.

Hoće li srpska publika ”zamjeriti” što su film na kraju prije vidjeli hrvatski gledatelji?

- U suštini, ne. Ovo je, da tako kažem, festivalska sezona. Od nekih festivala koji su nama najzanimljiviji, Pula je prva po redu tako da... Ima i nekih festivala u Srbiji koje volim, a ima ih i u regiji. Tuzla nas je, recimo, zvala. Tako da idemo dalje na tu, nazovimo je, festivalsku ljetnu turneju, ali nećemo sad ići baš na sve. Kad se vratimo, odabrat ćemo možda dva festivala u Srbiji, još jedan u regiji i to je to.

Kakav je osjećaj da je baš vaš, srpski film, rasprodaniji i to puno ranije nego ijedan hrvatski?

- Mislim da je ”Južni vjetar” već jedan fenomen postao, ne samo filmski, nego i sociološki i kulturološki. Film ima ogromnu vojsku fanova, ne samo u Srbiji nego i u regiji. To je već postao regionalni projekt, poslije prvog dijela, i posebno poslije serije koja je, kako ovdje čujemo od dosta ljudi, bila jako gledana. Jako je dobro prošla i gledana je i u ostalim republikama, u Bosni, u Makedoniji. Mislim da je ”Južni vjetar” prešao te neke granice i više ga doživljavam kao neku vrstu regionalnog filma.

Pratite li hrvatsku kinematografiju? Je li možda stvar slabije gledanosti “naših” filmova u odnosu na ”vaše” upravo to da mi nemamo ovakve žanrovske uratke?

- Gledao sam neke hrvatske art-house filmove koji su mi bili dobri, ali žanrovskog filma nije bilo niti sam primijetio da ga ima. Samim tim, čim nema žanra, nema ni ostalih stvari koje to vuče. A to su sad neke stvari koje treba definirati, kao i u akcijskim filmovima. Radi se dosta i o tehničkoj ekipi koja na tome radi.

Mada, ja mislim da i Hrvatska i Srbija, s obzirom na to da su dosta surađivale sa servisnim produkcijama, imaju ekipu koja to može. Jer, raditi akcijske filmove i ostalo poslije duge pauze koja je uslijedila nakon raspada SFRJ i onih velikih partizanskih filmova i slično... Zamrli su i oni koji rade takve filmove - specijalni efekti, kaskaderi...

Da bismo napravili ovaj film, morali smo na neki način sve to izmišljati ispočetka. Dovodili smo ekipe sa strane; na “Južnom vjetru 2” radila je ekipa iz Bugarske, Slovenije, Hrvatske, Makedonije. Nije to baš samo imati ideju i želju da se snimi žanrovski film.

Naravno, može se napraviti neka mala krimi ili žanrovska priča koja ima elemente drame ili možda da se više oslanja na priču i karakterizaciju, ali da bi se radili ovakvi filmovi koji traže dosta ritma, dosta akcije, dosta lokacija i ostalo; pitanje je koliko su autori u Hrvatskoj ovladali time. Mislim da bi morali krenuti od nule, kao i mi, i učiti hodati. Mi smo samouki krenuli u to kako raditi eksplozije itd., a da ne košta "boga oca". Mislim da smo se usavršili pa će i u idućim nastavcima to ići glatko.

Koji je, po vašem mišljenju, glavni sastojak uspjeha ”Južnog vjetra”? Akcija, osjećaj za ulicu, generacijska pripadnost, zvijezde u ulogama...?

- Sve to zajedno, ali ono što mislim da je najveći uspjeh jest mjera između toga da se napravi žanrovski film, a da ne bude kopija u smislu scenarija, dijaloga, da ne bude neka konfekcija ili da ne bude neka vrsta šablonskog filma kao, na primjer, američki filmovi. Bilo je takvih pokušaja koji su propali. Ili da se ne ode u karikaturu ili u katarzično bavljenje miljeom autora koji bi kroz karikaturalno prikazivanje tog svijeta nadišao neki strah od tog svijeta.

Mislim da je kvaliteta ”Južnog vjetra”, među ostalim, dobar balans glumačke podjele i osjećaja za trenutak, za generaciju. Ništa od toga nije bilo uređeno, da kažemo, promišljeno, pa sam se vraćao unazad da vidim odakle takav uspjeh. Nitko nije to očekivao kad smo napravili film. Za prvi dio jesmo očekivali da će biti uspješan, ali ne toliko da će biti najgledaniji, da će biti takav blockbuster i da će nam donijeti toliko prilika.

Film se u kinima nosio bez problema s američkim blockbusterima, čak ih je nadmašio?

- Nadmašio je sve filmove koji su bili u kinima te godine, a bome i mnogo, mnogo filmova prije toga. Tek kad su kod nas došli veliki lanci i digitalizacija, od tada se zapravo može mjeriti koliko je neki film imao prodanih karata. Ranije si mogao opaliti brojku, kidale su se karte, upisivalo se nešto u one knjižice. Po meni je jedino pravo mjerenje od trenutka kad su ušli veliki lanci i to je postao pravi biznis. Tu nema zezanja oko toga koliko je neki film gledan, polažu se računi državi, ne samo filmskoj kritici ili javnosti.

Je li ”Južni vjetar” generacijski, a i politički, na neki način kao ”Rane” za novi milenij - mladi u kriminalu, itd.?

- To jedina veza koja postoji: da su mladi i da su kriminalci, i ništa drugo. Srđan je napravio fenomenalan film, svoj film, koji je bio za taj trenutak. ”Južni vjetar” je film napravljen u jednom drugom trenutku. Napravili su ga drugi ljudi; to su dva odvojena filma, ali svaki zanimljiv na svoj način. Naravno da se ne možemo baviti tom temom a da ne uđemo u politiku. Ovdje na Balkanu politika i podzemlje dva su bliska svijeta koji ne idu jedan bez drugog.

O tome zapravo film dijelom i govori...

- Da. Mislim da je to tako i da to ljudi prepoznaju. Vide to svuda oko sebe. I baš kroz neke likove kao što je Crveni, Berčekov lik. Htio sam da kroz taj lik objedinim nešto što predstavlja silu obavještajne službe širom Balkana, od 1945. kad je to postala jako važna sila.

Država nije mogla postojati bez tog aparata koji je s vremenom stekao toliko moći, toliko je ukorijenjen u cijeli sustav, pitanje je može li se uopće iskorijeniti. Mijenja oblike, način djelovanja, ali je uvijek tu prisutan, uvijek zlokoban, uvijek radi u nekom interesu, ponekad u interesu države, ponekad u interesu određenih grupa ili elita. Htjeli smo se dotaknuti toga, ali da opet ne ulazimo previše u tu problematiku, da ne ispadne neka vrsta političkog filma. Taj dio priče jednostavno prati naše junake, a ne obrnuto.

Zanimljivo da je Berčekov lik stoluje u hotelu “Jugoslavija”, spominjući nasljedstvo...

- Pa da. To su sad neki simboli i motivi koji su interesantni. Od Staljina i Tita koji su bili ljubitelji filma pa sada do tih filmova, “Konjić grbonjić”, “Pastir Kostja", to su neke stvari koje su meni zanimljive tako da se u neke polunadrealne situacije ubacuju scene sa njima.

Mislim da se iza toga krije neka velika sila i moć, da jednostavno ne postoji takav barun Von Holstein koji nosi istrošene čarape, a rukovodi njemačkom vanjskom politikom davno nekada. Tako da je ovo neka potreba za vladavinom bez neke čiste moći i razmetljivosti. Tih nekih, da tako kažemo, ljudskih slabosti. To su neki ostaci i simboli koje smo htjeli kao jedan dio tih službi od 1945. naovamo.

Je li stvarnost žešća od vašeg filma?

- Stvarnost je deset puta žešća od mog filma. Ljudi misle da pretjerujemo, i da smo pretjerivali, a onda vidite ove grupe kao što je klan Belivuk, koje su sjekle glave, mljele ljude, pitaj boga koliko ljudi. Auto eksplodira tijekom vožnje u Beogradu jer mu je stavljena bomba. Mislim da se u stvarnosti ispod ovoga što vidimo, dok nam jednom ne razotkriju, događaju stvari zbog kojih mislim da je ”Južni vjetar” još i blag i da ima neku kočnicu.

Držimo kočnicu i zbog toga što je nešto dojam ili osjećaj koji ostaje nakon tih monstruoznih stvari, više nego da se držimo drame ili priče. Da ne zalutamo sad u stvari koje se doista događaju. Zato mislim da smo malo ostali na distanci, da smo dali publici da nasluti sve to što još može postojati.

Mislim da ipak treba imati neku mjeru. Posebno u želji da napravimo repertoarski film, kinofilm u kojemu sam opet sebi dozvolio da eksperimentiram s nekim drugim žanrovima, da se igram, da ne bude čisto "straight", strijela film, nego da ima "mesa", zanimljivih stvari koje nisu dio kalupa, samo postulata. Mi se držimo tih pravila, ali dodali smo mesa sa strane, što također doprinosi uspjehu filma.

Je li bilo nekih "prijetnji", osjećaja ugroze? Je li vam netko prigovarao na nešto?

- Koliko ja znam, nije. Nikad mi nitko nije prijetio, nitko mi nije ništa rekao, do mene nije došla nikakva poruka... Mislim da se i ne treba dogoditi da se sad pojavi netko tko će reći: “Momci, morat ćete se smiriti, ne talasajte toliko”. Mislim da smo to ipak nadišli. Zaista nismo imali nikakve probleme ni prijetnje. Ništa. Imali smo pozdrave iz kazneno-popravnih zavoda. Fanove širom našeg društva, iz svih mogućih krugova. Profesori, doktori, kirurzi pa zatvorenici i ljudi na ulici, tako da je u tom smislu ”Južni vjetar”, što se tiče društva, najšire moguće djelovao.

Kako je zadnjih nekoliko godina biti filmaš u Srbiji i kako je živjeti od filma i općenito?

- Zadnjih nekoliko godina u Srbiji je nikad bolja situacija za bavljenje filmom i ovim poslom. Ne vidim da postoji ikakav način da netko kaže suprotno. Nitko trenutno nema pretjeranog razloga da kuka. Naravno, problema ima i bit će ih uvijek u ovom poslu. Filmaši su specifična sorta i nikad im ništa neće biti dovoljno dobro. Ima dosta razmaženih i infantilnih kolega koji stalno nešto kukaju i ništa im nije dobro.

Ja sam odlučio boriti se i sve sam krvavo stekao borbom. Nisam bio dio nikakvih klanova ili ekipa. Išao sam sâm, uporno kao pitbul, da se ovi projekti dogode. I dogodili su se. Trajalo je dugo, ali se dogodilo. Mislim da trenutno filmski centar radi u kontinuitetu bez nekih velikih pauza. Nema afera, blokade rada, natječaji se redovito raspisuju i ljudi dobivaju sredstva. Kad imate toliki broj ljudi i sredstava, onda se čisti veliki broj ljudi koji ima scenarije.

Samim time se otvara prostor za nove ljude i za nekoliko godina manje-više svi dođu na red. Svatko tko ima iole smisla za scenarij će dobiti novac. Neće ga možda dobiti odmah, no treba biti strpljiv. Za nas se stvorila jako dobra konkurencija između kabelskih televizija, neću ulaziti u to kako, ali se stvorila. Oni su se uključili u financiranje filmova i serija i došlo je do borbe na tržištu.

Mi tu njihovu borbu koristimo na najbolje moguće načine za svoje projekte: ili da ih do-financiramo ili da imamo neki TV projekt ili da ih animiramo da uđu u film. U dosta filmova su ušli i Telekom i SBB, razne kabelske televizije, RTS se isto ohrabrio u tom smislu tako da imamo razne načine i mogućnosti da financiramo film.

Otkad se ja bavim ovim poslom, sada je najbolji mogući trenutak za film. Hoće li to trajati i koliko, to ne znam. Ima dosta serija i u toj hiperprodukciji se dogode i svakakvi promašaji, no bolje da imamo priliku da se snima jer mnogo ljudi živi od ovog posla, podigli su se i honorari, ljudi mogu raditi i lijepo živjeti. To je trenutno situacija u Srbiji.

Koliko se politika miješa u film, šifra: ”Dara iz Jasenovca”?

- Ima, naravno, toga. Imate te neke situacije, ali ne mislim da je to miješanje politike u film. "Dara" je bila državni projekt i država je stala iza toga, to ne potpada pod neku našu domenu. Država ima pravo isfinancirati film. To je u Hrvatskoj bio “General”. Mislim da više treba gledati kako surađivati, a sve države u okolici da možda manje prave projekte koji će nas dijeliti.

Naravno, već ima mnogo filmova, ispričane su razne priče u smislu da znamo da su svi sve propatili. Pitanje je gdje će to stati i kamo to vodi? Jedino što vodi u nešto pozitivno jest da se okrenemo jedni drugima i da surađujemo. Da stvaramo neku bolju budućnost, i kroz kinematografiju i na svaki mogući način.

Mislim da ”Južni vjetar” upravo doprinosi tome time što objedinjuje jednu mlađu generaciju pod jednom “zastavom”, da tako kažem, ”Južnog vjetra”. Da oni to dijele kao međusobno iskustvo i nešto što vole zajedno i u čemu se svi mogu prepoznati. Da pričaju o tome i da budu dio nečega pozitivnog. Mislim da je to pravac u kojem treba ići, a države imaju pravo raditi državne projekte kakve žele. Ne mislim da je to miješanje države; htjeli su napraviti film o Jasenovcu, to je legitimno. Ne mogu na to gledati kao na neki "incident" unutar kinematografije jer država je to podržala.

Kakva je u Srbiji podjela na cijepljene i necijepljene? Koliko pati film zbog korone?

- Pa kod nas je otprilike pola-pola i na tome se zaustavilo. Cjepiva ima, može se birati i možete se cijepiti u bilo kojem trenutku. Oko 50 posto punoljetnog stanovništva se cijepilo. Sve ostalo ide slabo i teško i, kao i svuda, ima mnogo antivaksera. Ja sam za to da se ljudi moraju cijepiti da bi zaštitili sebe i druge.

Ne mislim da će mi staviti čip. Ako ima nešto čime me mogu pratiti, neka me prate. Neka rade što hoće ako sam im ja zanimljiv. A posebno neki Žika sa planine. (smijeh) A film? Mi koji se bavimo filmom najviše patimo u sebi. Film kao film ne pati, snima se. Ide to nekako, ali pod velikim stresom.

“Južni vjetar 2” ste snimali u doba korone, zar ne? Na što je to sličilo?

- Da. Ja sam nakon toga producirao film Nenada Pavlovića, koji smo snimali u trenutku dok je dnevno bilo 8000 zaraženih. Tako je ispalo. Nismo ništa mogli. A izgledalo je kao da gomila doktora snima film. Otprilike. Kada pogledate ekipu sa strane, učini vam se da ste u nekom kliničkom centru. Ili u ordinaciji gdje je gomila kirurga.

Maksimalno su se poštivale sve mjere. Bogu hvala, sreća prati i odgovorne i hrabre da smo odlučili ipak nastaviti s projektima i nismo imali ni jednog jedinog zaraženog. Ali, srećom, većinski smo bili na terenu, u jednom hotelu, i nismo puno lutali okolo i razdvajali se. To je pomoglo. Stres, osobito producentu i redatelju je grozan da se netko ne razboli. Ne samo to, nego da netko ne završi u bolnici. Mnogi mladi kolege su završili u bolnici. Stariji također, a neki su i preminuli.

Također, imate i taj strah od toga što ne znate što će biti sutra, hoće li se cijela država blokirati. Hoćete li zbog velikog broja zaraženih prekinuti snimanje. Najmanji je dio problema izvesti samo snimanje. Poštivati mjere i omogućiti ekipi da radi, to je bitno. Ali, nema novca i nagrada koje mogu platiti taj stres. Snima se, no uz ogroman stres. Uglavnom su svi projekti završeni uspješno.

---

U kinima u studenom

Kad će "Južni vjetar 2" redovno u kina u Srbiju i u Hrvatsku?
- Za sada je to studeni. Planovi su pravljeni još početkom godine kad smo svi mislili i nadali se da korone neće biti u našim životima najesen. To je ostao jedan od najboljih termina za puštanje filma kada je regularna situacija i bio bi odličan u normalnoj situaciji, ali se ispostavilo da će korona tko zna koliko biti prisutna i određivati naš način života. Izgleda da će to još potrajati. Onda su se već svi prilagodili i filmovi raspoređeni koji su čekali da izađu tako da sada ne bi kvarili nekome drugome distribuciju, da se pomaknemo ranije... Ostavit ćemo to kako je bilo planirano. Pratila nas je sreća kroz razne izazove i muke i probleme pa će nas valjda pratiti i tada. Žao mi je jedino zbog publike jer će čekati malo duže film.

---

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Privatna arhiva Dusko Marusic/Cropix Dusko Marusic/Cropix
Privatna arhiva
Miloš Avramović

Plakat filma 'Južni vjetar 2'
Dusko Marusic/Cropix
Miloš Avramović na premijeri filma u Puli
Dusko Marusic/Cropix
Ekipa filma 'Južni vjetar 2' na pulskoj premijeri
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/film-tv/politika-i-podzemlje-dva-su-bliska-svijeta-na-balkanu-a-beogradska-stvarnost-je-10-puta-zesca-od-mog-filma-kaze-nam-milos-avramovic-reziser-juznog-vjetra-2-1115215 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9be440d290d0842cfd4aa806948169a3b8d982ae [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%E2%80%98Politika+i+podzemlje+dva+su+bliska+svijeta+na+Balkanu%2C+a+beogradska+stvarnost+je+10+puta+%C5%BEe%C5%A1%C4%87a+od+mog+filma%E2%80%98%2C+ka%C5%BEe+nam+Milo%C5%A1+Avramovi%C4%87%2C+re%C5%BEiser+%E2%80%98Ju%C5%BEnog+vjetra+2%E2%80%98&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffilm-tv%2Fpolitika-i-podzemlje-dva-su-bliska-svijeta-na-balkanu-a-beogradska-stvarnost-je-10-puta-zesca-od-mog-filma-kaze-nam-milos-avramovic-reziser-juznog-vjetra-2-1115215 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffilm-tv%2Fpolitika-i-podzemlje-dva-su-bliska-svijeta-na-balkanu-a-beogradska-stvarnost-je-10-puta-zesca-od-mog-filma-kaze-nam-milos-avramovic-reziser-juznog-vjetra-2-1115215 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NASTAVAK SRPSKOG MEGAHITA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [31] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [32] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM
Film & TVNASTAVAK SRPSKOG MEGAHITA

‘Politika i podzemlje dva su bliska svijeta na Balkanu, a beogradska stvarnost je 10 puta žešća od mog filma‘, kaže nam Miloš Avramović, režiser ‘Južnog vjetra 2‘

Piše Marko Njegić
25. srpnja 2021. - 19:41

Premijera nastavka "Južnog vjetra" na Pula Film Festivalu bila je debelo unaprijed rasprodana i stječe se dojam da bi se, da je bila normalna situacija, bez mjera, rasprodala i cijela Arena u rekordnom roku. Redatelj i scenarist filma Miloš Avramović oduševljen je pulskim prijemom.

- Bilo je zaista super. Žao mi je što film nije mogao ići pred punom Arenom. To bi sigurno bio poseban doživljaj. I ovako je bilo super, ali to bi baš, baš bilo super. Nevjerojatno je da se neke od tih stvari događaju, ljudi su dolazili iz Londona da gledaju film, zapucali za Pulu bez karte. Tako da je bilo svega i svačega, ali mi je jako drago kako je publika primila film.

Mislim da ih je od početka uvukao, i što se kaže, “vozio” do kraja. Po onome što sam čuo poslije projekcije, po...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 08:53