StoryEditorOCM
Art & dizajn‘ZLATNI GRAD‘

Petar Grimani: ‘Naši turisti nisu ovce za šišanje nego ljudi koji traže kvalitetne i stimulirajuće umjetničke sadržaje!‘

Piše Eda Vujević
16. srpnja 2024. - 13:23
Petar Grimani: Tek kada učvrstimo kičmu vlastitog kulturnog identiteta možemo parirati kulturnim velesilamaPaun Paunović/Cropix

Multimedijalni umjetnik Petar Grimani nedavno je, na sam dan početka ljeta, u Zlatnim vratima u Splitu izveo umjetničku akciju „Zlatna vrata – Zlatni grad“ koja je, međutim, neočekivano, barem kod njega, otvorila i pitanja koja nije imao na umu planirajući je i posvetivši je preminulim kolegama Alieti Monas Pleić i Zlatanu Dumaniću. Ako je suditi po Grimanijevim refleksijama, Split bi trebao i mogao sasvim drugačije tretirati i sebe, ali i svoje posjetitelje, u ovo vrijeme turističke ekspanzije kojom nisu svi osobito sretni.

AkcijaZlatna vrataZlatni gradna prvi dan ljeta polučila je, rekli ste mi, i neke iznenađujuje, društvene uvide?

- Sve je bilo potpuno drugačije no što sam prethodno planirao i očekivao. Glavni motiv za ovaj rad bio je svojevrstan gnjev zbog  turista koji preplavljuju Dioklecijanovu palaču i užu gradsku jezgru. Htio sam u doslovnom smislu iskoristiti obrambeno dvorište, propugnaculum, Zlatnih vrata tako da prekrijem kameni pod zlatnim folijama za preživljavanje i  barem na pet minuta zaustaviti protok ljudi. Odabrao sam prvi dan ljeta i trenutak kada je sunce u zenitu. Ključ je ljetni solsticij.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. listopad 2024 23:03