StoryEditorOCM
Dalmacijane odustaju

Zatvara se kamenolom u Bastu i otvara pristup tunelu kroz Biokovo

Piše PSD.
5. lipnja 2010. - 18:19

Ako je i bilo dvojbi, pa i problema, koji su logični u gospodarskoj situaciji u kojoj se našla država, a posebno nakon kresanja investicija u cestogradnji, čini se da su oni konačno skinuti s dnevnoga reda kad je u pitanju završetak Tunela “Sveti Ilija” i izgradnja pristupnih cesta.

Dapače, postignut je i dogovor u Hrvatskim autocestama i prihvaćeni rokovi završetka pristupnih cesta.

Naime, prije neki dan županijsko izaslanstvo na čelu sa županom Antom Sanaderom bilo je na razgovorima sa Stjepkom Bobanom u Hrvatskim autocestama s temom tunela i izgradnjom prilaznih putova.

Po informacijama kojima raspolažemo, postignut je dogovor te prihvaćen prijedlog načelnika općine Baška Voda Joska Roščića za rješenje pristupnih cesta od južnog portala, koji će biti u nadležnosti Splitsko-dalmatinske županije.

 - Istina je, prihvaćen je moj prijedlog rješavanja pristupnog puta južnom portalu tunela, koji će stajati 22 milijuna kuna.

Prvi prijedlog stručnjaka, u koji se uključuje 640 metara dugi vijadukt s pristupnim cestama i čvorištem kod Baškog Polja, težio je oko 300 milijuna kuna. Mi smo to sveli na minimum, a dobili puno bolji i sigurniji pristup. Čak 98 posto zemljišta kuda će ići pristupni put, u vlasništvu je države, odnosno Hrvatskih šuma, pa se u privatne posjede gotovo i neće dirati.

Izbjeći će se i naselje Bast jer će pristupna cesta ići zapadno od mjesta. Cesta će imati četiri traka i izlazit će na Jadransku magistralu u rangu županijske prometnice s padom od devet posto, u blizini mjesta gdje se i sada iz Basta izlazi na Magistralu.

Kako stvari stoje, do kraja ove godine bit će gotove sve dozvole i projekti, a radovi bi mogli početi početkom sljedeće godine, govori Josko Roščić, koji je itekako zaslužan za ovakav brzi rasplet oko izlaza iz južnog portala tunela.

Doznajemo da će se konačno zatvoriti i toliko sporni kamenolom u Bastu, za koji Baškovođani tvrde da je veliki grijeh državnih tijela i inspekcijskih službi jer je davno već trebao biti zatvoren.

Radi se punom parom

I koliko god se u početku činilo da su Imoćani sa sjeverne strane više zagrizli za tunel i pristupne ceste, sada ispada da su Baškovođani prešli u veliku prednost jer će se prilaz južnom portalu riješiti za vrlo male novce.

Sa sjeverne strane, gdje se mislilo da neće biti problema, usprotivio se jedan vlasnik parcele preko koje bi trebao ići pristupni put čvorišta autoceste Zagvozd-portal tunela. Inače, početkom samog proboja tunela ljudi su u Rastovci davali bez nadoknade svoje zemljište za izgradnju tunela i pristupnih cesta.

Lijepa je vijest da se radovi u tunelu nastavljaju. Sa sjeverne strane radnici “Hidroelektre -  Niskogradnje” već su pred završetkom postavljanja betonske obloge i svih potrebnih instalacija. Praktički je gotovo oko 80 posto posla.

S južne strane “Konstruktor” je u zaostatku za “Hidroelektrom”, a vjeruje se kako će za nekoliko dana i oni pojačati tempo radova.

Više nema dvojbi

 - Tunel “Sveti Ilija” bit će završen. Istina, ne u terminu kakav su očekivali Imoćani i stanovnici velikog dijela Makarskog primorja, no bitno je da ga nije sustigla recesijska sjekira Vlade. Svi skupa shvatili su da je biokovski tunel neophodnost, a pogotovo za Makarsku i njezino okružje, jer im je to i najbliži i najbrži spoj s autocestom.

tekst i snimka braco ćosić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. studeni 2024 23:27