StoryEditorOCM
Dalmacijaiskorak za brodotrogir

Trogirsko-finski ledolomac krenuo na osamnaestodnevnu turneju do Helsinkija

Piše PSD
25. srpnja 2018. - 13:44

Trogirsko-finski ledolomac krenuo na osamnaestodnevnu turneju do Helsinkija. 167 metara dug pramčani dio, nosivosti 44,000 metričkih tona, gorostas koji je, dok je bio na navozu, dominirao cijelim Trogirom, sada je ukrcan na brod za prijevoz velikih i teških tereta i krenuo je na osamnaestodnevnu turneju.

Prije točno devet dana, ovaj gorostas je kliznuo s trogirskog navoza i to prvi put pramčano. „Ovo su tri iskoraka, tri novosti za Brodotrogir.  Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemo jako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod.“, tom prigodom je rekao vlasnik Brodotrogira, dr. Danko Končar.

Podsjetit ćemo da je gradnja ovog broda bila jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7 što podrazumijeva  prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima.

Razlika u izgradnji u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji  čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura do -50°C mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija.

Za vrijeme svoje plovidbe, duž svih obala i mora, ova neobična simbioza heavy liftera i pramčanog dijela, zasigurno će izazivati poglede i pitanja kao proteklih dana dok su bili usidreni u saldunskom zaljevu. Dolaskom u Finsku i spajanjem s krmenim dijelom, ukupna duljina arktičkog tankera iznosit će oko 230 metara.

Ovaj prednji dio broda za prijevoz kondenzata, ledolomca klase leda ARC 7, Hrvatska brodogradnja Trogir je izgradila za brodogradilište Arctech Helsinki Shipyard (part of United Shipbuilding Corporation).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. lipanj 2024 08:16