StoryEditorOCM
S mora i krajaTRAŽI SE RJEŠENJE

Prva ‘žrtva’ zapela na pneumatskom stupiću i pokrenula lavinu: Na Pile nakon ‘nasukavanja’ stiže policija

Piše Anton Hauswitschka
17. lipnja 2024. - 07:35

Nakon što se u ponedjeljak na pneumatski stupić ‘nasukao’ panoramski autobus, dubrovački gradonačelnik Mato Franković najavio je kako će na Pilama uz prometne redare i zaštitare biti prisutna i policija. Vozač cabrio busa u vlasništvu tvrtke Adriatic Sunset nije se zaustavio nakon što je ispred njega preko spuštenih stupića prošao turistički autobus te je nasjeo na stupić koji je prometni redar u tom trenutku podigao daljinskim upravljačem. Vlasnik tvrtke za medije je taj incident okarakterizirao kao pokušaj ubojstva pojasnivši kako barijerom upravljaju neobučeni djelatnici, a potporu su mu iskazali i kolege.

Gdje je nama mjesto?

Naime, Davor Brkić u ime vlasnika panoramskih autobusa koji su, kako kaže, krenuli u osnivanje udruge, ističe kako im je onemogućeno poslovanje iako su platili godišnju vinjetu koja stoji 12 tisuća eura za korištenje platoa na Pilama. - Sada nam, doslovce preko noći, ne dozvoljavaju da na Pilama ukrcamo goste. Svjesni smo da je na Pilama velika gužva, no mi se u tim vršnim satima maknemo. Kada nema nikoga na platou znamo se nekad zadržati malo duže, ali kada je gužva, pazimo da ne smetamo. Sada su nam rekli da koristimo autobusno stajalište od Libertasove ‘šestice’. Pa kad je kolega ukrcavao putnike, onda su vikali na njega da je zaustavio promet. Gdje ćemo mi? - pita se Brkić podsjetivši da su uložili jako puno novaca u kupovinu autobusa, leasinge, a da su trenutno u situaciji da ne znaju hoće li moći isplatiti plaće vozačima. - Vozačima je plaća 1700 eura neto. Pa vi izračunajte koliko dobije država samo na jednom vozaču. Plaćamo poreze, sva davanja koja se od nas traže. Platili smo i vinjetu od 12 tisuća eura. Pa mora li se na nas gledati kao na kriminalce? Posebice jer potražnje za panoramskim vožnjama u Dubrovniku ima. Gosti vole te izlete i odnesu iz grada dobru uspomenu – kaže Brkić. Zanima ih, ističe, kako se uopće dogodilo da kabrio bus nasjedne na stupić.- Prometni redar ga je podignuo dok je bus našeg kolege prolazio. Nije kriv ni redar. Koliko autobusa tu prolazi, koliko registarskih tablica mora provjeriti, a gdje je sve drugo. No dogodilo se. Ali nismo zaslužili da nas proziva na način na koji su to napravili iz Grada Dubrovnika – poručuje Brkić.

Pile neće biti štand

Gradonačelnik Mato Franković pak ističe kako je nemoguće da vozač nije vidio da se stupići podižu. - Jednako tako dobro je znao da na Pile dolazi kao izletnički, a ne shuttle bus koji ima vinjetu ali samo za ukrcaj i iskrcaj gostiju s kruzera. Svi drugi moraju najaviti i platiti zaustavljanje na Pilama. To što pojedinci svoje autobuse, cabrio buseve ili kombije koriste za jedno i za drugo, to je njihov problem – ističe Franković zapitavši se je li 100 eura koliko stoji zakup slota vrijedi štete na stupiću, štete na vozilu i štete koja je nanesena cijelome gradu s obzirom na to da je cabrio bus bio pun turista. - Najavili smo prije godinu dana nova pravila. Prošle godine smo im izašli u susret i rekli da s vinjetom mogu raditi i izlete ali sa zadržavanjem od maksimalno 10 minuta na Pilama. Toga su se pridržavali četiri dana. Nećemo dozvoliti da Pile postanu štand za prodavanje izleta! Danas je panoramski autobus zauzeo autobusnu stanicu javnog prijevoza, čekao goste i blokirao promet. Od sada će na Pilama biti policija pa se više neće dozvoljavati čekanje na autobusnom stajalištu, već samo ukrcaj i iskrcaj – poručuje Franković.

Gradonačelnik o liberalizaciji

- U ovom trenutku na području Dubrovnika je 9000 legalnih prijevoznika! Taksista, autobusera, kombia. Liberalizacija je donijela puno toga dobrog, a nijedan dubrovački taksist nije propao. No možda se u završnim odredbama tog zakona trebala ograničiti za sredine poput Dubrovnika – kaže Franković, a na pitanje bi li se trebalo razmišljati o ukidanju tog zakona kaže: - Ne bi to ništa riješilo jer postoje stečena prava. Kod donošenja zakona 2018.bilo je drugačije, puno nezaposlenih. Iako je taksi vozila svake godine sve više, u Dubrovniku voze većinom naši ljudi, stalno ili nakon posla za dodatnu zaradu – zaključio je Mato Franković.

O liberalizaciji

- U ovom trenutku na području Dubrovnika je 9000 legalnih prijevoznika! Taksista, autobusera, onih s kombijima. Liberalizacija je donijela puno toga dobrog, od tržišnog natjecanja do jeftinijih cijena prijevoza, a niti jedan dubrovački taksist nije propao. No možda se u završnim odredbama tog zakona trebala ograničiti za sredine poput Dubrovnika – kaže Franković, a na pitanje bi li se trebalo razmišljati o ukidanju tog zakona kaže: - Ne bi to ništa riješilo jer postoje stečena prava koja bi se i dalje koristila. Kada se 2018. zakon donosio bila je druga situacija, bilo je puno nezaposlenih. Iako je taksi vozila svake godine sve više, u Dubrovniku je sve manje taksista iz drugih krajeva Hrvatske. Voze naši ljudi, stalno ili nakon posla za dodatnu zaradu – zaključio je Mato Franković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. lipanj 2024 16:34