Može li preko Mosta Ombla, obnovljenog prije pola godine, invalid proći u invalidskim kolicima, zapitao se jedan naš sugrađanin. Nogostup je ostao preuzak, smatra i tvrdi kako je svjedočio da je jedna biciklistica dok je prelazila preko mosta, zakačila u rasvjetni stup i ‘polomila i sebe i bicikl‘.
- Sve je OK što se tiče kolnika, ali nogostup je problem. Davnih godina kandelabri su bili u sklopu ograde na mostu. Čak i tada je bilo uže na tim dijelovima ali se moglo nekako proć‘. Na obnovi prije ove zadnje su ugradili kandelabar na nogostup i učinili ga još užim. Tako je ostalo do danas pa ne može proć‘ ni netko u invalidskim kolicima ni majka s bebom u kolicima jer će doći na sam rub kolnika kuda stalno prolaze vozila, šleperi... - priča nam starosjedilac i dodaje:
- Tehnički se da napraviti da se rasvjetni stupovi vrate u sklopu ograde pa bi barem bila širina kakva jest, ovako je apsurdno!
Prođete li preko mosta, koji ima pristup za invalide, na prvom suženju s rasvjetnim stupom, manje više svakome je jasno da se tu teško može proći, možda u milimetar no to ne bi bilo preporučljivo. Kandelaber je barem za dvadesetak centimetara suzio nogostup, a po dva su na svakoj strani mosta. Prosječna širina invalidskih kolica je od 57 do 67 centimetara.
Pitali smo Gradsku upravu za ovaj problem, zanimala nas je širina nogostupa, koliko je širok prolaz pored rasvjetnih tijela te jesu li tijekom radova rasvjetna tijela mogla biti izbačena u ogradu što bi išlo u prilog sigurnosti svim prolaznicima.
- Na mostu Ombla izvedena je sanacija mosta, odnosno ne radi se o radovima rekonstrukcije kojim bi se mijenjali lokacijski uvjeti, što bi u tom slučaju zahtijevalo ishođenje građevinske dozvole. Iz tog razloga, širina kolnika na mostu jednaka je širini prije radova sanacije i iznosi 7,80 metara. Također, što se tiče javne rasvjete zadržani su postojeći stupovi, a širina nogostupa se nije mijenjala – ističu iz Grada i nastavljaju:
- U slučaju ishođenja građevinske dozvole i izmjena lokacijskih uvjeta, trebalo bi srušiti cijeli most i graditi potpuno nove pilote, a za sve navedeno preduvjet bi bila okolišna studija za koju bi trebalo dobiti pozitivno mišljenje. Ujedno, navedeni zahtjev se odnosi na II. vodozaštitnu zonu, tako da je samim tim vrlo neizvjesno bi li postojala mogućnost dozvole izgradnje potpuno novog mosta na navedenom području. Izvjesno je da bi proširenjem mosta isti zadirao i u I. zonu zaštite, što bi bio još jedan faktor koji bi onemogućio navedeno. Upravo iz svih navedenih razloga, provedena je rekonstrukcija samog mosta u postojećim gabaritima, odnosno bez izmjene lokacijskih uvjeta.
Spomenuli su i kako su pred izradu projektne dokumentacije za sanaciju mosta provedena ispitivanja koja su pokazala kako je konstrukcija mosta u dobrom stanju no da je površinski sloj u prilično lošem stanju. Prema projektu Građevinskog fakulteta izrađena je nova armirano-betonska ploča, nova hidroizolacija mosta te izveden novi asfaltni zastor, a radovi su obuhvatili i izradu novog nogostupa u postojećem obuhvatu i pješačke ograde.Podsjećamo kako su radovi su zahtijevali posebne uvjete, duže sušenje te izbjegavanje vibracija od prometa za to vrijeme. Ujedno, izvođeni su u dvije faze, traku po traku, s obzirom na to da je jedna morala uvijek biti prohodna za slučaj zatvaranja Mosta dr. Franja Tuđmana zbog jake bure – tvrde u Gradskoj upravi.