StoryEditorOCM
Dalmacijadržavna tvrtka na paklenim otocima od 1984. bez valjane građevinske dozvole

ACI-jeva marina u Palmižani radi bespravno, i to punih 27 godina

Piše PSD.
27. ožujka 2011. - 13:01
ACI marina u uvali Palmižana na Paklenim otocima već 27 godina radi kao bespravni objekt, jer je građevinska dozvola poništena još u prosincu 1984. godine, nedugo nakon izgradnje jedne od nautičkih meka u srednjo-dalmatinskom otočju.


Državna tvrtka ACI prije tri godine pokrenula je postupak legalizacije lučice sa 185 vezova, a među prvim konkretnijim potezima može se izdvojiti izrada studije o utjecaju na okoliš projekta dogradnje uslužnih objekata u marini i izgradnje pročiščivača i podmorskog ispusta za otpadne vode koja je do 15. travnja na javnoj raspravi u prostorima Grada Hvara.

Sve to je učinjeno radi konačnog ishođenja lokacijske, a potom i građevinske dozvole za marinu koja se prostire na preko 16 tisuća četvornih metara zemljišta.

Priča o problemima s građevinskom dozvolom za marinu na otoku Svetom Klementu seže još u 1984. godinu kada je tadašnji ACY (Adriatic Club Yugoslavia, op. a.), pod vodstvom osnivača tvrtke Veljka Barbierija, počeo graditi brojne nautičke lučice duž hrvatskog dijela Jadrana.

Iako je u veljači te godine općinska uprava u Hvaru izdala dozvolu za izgradnju objekata i vezova, već tijekom tehničkog pregleda uočeni su nedostaci, a pa je u prosincu 1984. godine tadašnji Republički komitet za građevinarstvo poništio građevinsku dozvolu zbog manjka vodopravnih i drugih suglasnosti.

Budući da nam dugogodišnji direktor ACI-ja Barbieri nije bio dostupan za komentar, pa prenosimo jednu njegovu raniju izjavu o ovoj temi:

- To su bile godine u kojima smo razvijali sustav marina od kojih Hrvatska danas ima višestruke koristi. Mnogi su nam tada željeli “minirati“ planove, jer nisu imali sluha za nautički turizam, ali uspjeli smo u svojoj namjeri – istaknuo je Barbieri.

Dodatni problem predstavlja i činjenica da je ACI marina u Palmižani izgrađena na nacionaliziranom zemljištu obitelji Meneghello, zbog čega su u vlasničkom listu parcela koje obuhvaćaju nautički objekti zabilježeni i sporovi između nekadašnjih vlasnika i države.

Na Svetom Klementu već su duže vrijeme zategnuti odnosi, dobrim dijelom i zbog nautičke luke, ali i zbog 90 posto vikendica i sezonskih ugostiteljskih objekata izgrađenih na Paklenim otocima tijekom posljednjih trodesetal godina koji su pratktično – ilegalni.

Marina Matulović-Dropulić, bivša ministrica zaštite okoliša, tijekom ljeta 2009. godine zaprijetila je rušenjem bespravno izgrađenih objekata, ali pri tome nije naglasila da bi bageri mogli onda zahvatiti i marinu kojom upravlja državna tvrtka.

GORDAN ZUBČIĆ, foto: arhiv cropix

"Uređaj za pročišćavanje minimalno će utjecati na stanje u prostoru"

U ACI-ju ističu kako će postavljanje uređaja za pročišćavanje otpadnih voda te rekonstrukcija i dogradnja dijela objekata u sklopu marine “minimalno utjecati na stanje u prostoru”.

-  Planirani ispust za otpadne vode bit će dug 280 metara, od čega će 40 metara činiti podmorski dio. Postavljanjem uređaja za pročišćavanje na bazi aktivnog mulja potpuno ćemo zaštititi okoliš, te našim korisnicima ponuditi novu kvalitetu usluge – tvrde u ACI-ju

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. studeni 2024 09:17