Vozači imaju različite preferencije kada se radi o bojama njihovih automobila, često pod utjecajem osobnog ukusa i kulturalnih faktora. Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u nekoliko europskih zemalja koje je otkrilo da vozači preferiraju monokromatske boje i da ih vozila jarkih boja ne zanimaju previše.
Čak 32,9 posto svih automobila provjerenih na carVerticalu bilo je sive boje, njih 14,6 posto bilo je bijele boje, a 29,7 posto crne. Ovaj se trend može primijetiti širom Europe, gdje su monokromatske boje automobila najpopularnije. Siva, crna i bijela boja praktičnije su, jednostavnije za održavanje i ne zahtijevaju previše pažnje, što je važno svakom vlasniku automobila.
Udio sivih automobila 2000. godine bio je 33,4 posto, što znači da je u više od dva desetljeća ova boja osigurala stabilnu bazu obožavatelja. Popularnost bijele boje porasla je s 3,1 posto u 2000. na 13,2 posto u 2010. te 18,7 posto u 2020. godini. Popularnost crne boje također je naglo porasla: s 20,1 posto u 2000. na 31,7 posto u 2010. Međutim, udio crnih vozila u 2020. godini smanjio se na 26,9 posto.
Mnogi vozači izbjegavaju jarke boje jer mogu izblijedjeti tijekom godina, što dovodi do smanjenja vrijednosti automobila. Zato je važno držati svoje vozilo u hladovini kako bi se spriječilo blijeđenje boje.
‘Monokromatske boje postoje već dugo. Bijela, srebrna, siva i crna u modi su u cijelom svijetu. Plavi automobili pokazat će se popularnim odabirom u 2023., dok su ostale boje zamijenjene konzervativnim alternativama‘, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Tamnije boje često se koriste za vrhunska vozila. Međutim, ne preferiraju ih svi vozači jer privlače toplinu, prašinu i prljavštinu. Iako to možda nije velik problem kupcima u središnjoj ili zapadnoj Europi, takva vozila nisu popularna na južnim tržištima.
Jarke boje ne zauzimaju značajan udio na europskom tržištu rabljenih automobila: samo 0,9 posto svih vozila provjerenih na carVerticalu bilo je žute boje, crvenih je 5 posto, a plavih 10,6 posto. Žuta nikad nije bila popularan izbor: samo 2,4 posto automobila u 200. godini bilo je žute boje, 1,2 posto u 2010. te 0,7 posto u 2020. godini. Crvena je bila malo popularnija nego što je danas, s udjelom od 6,5 posto 2000. godine, 5,5 posto 2010. te 5,2 posto 2020. godine. Udio plavih vozila varirao je kroz godine: 21,3 posto u 2000. godini, 10 posto u 2010. te 11,5 posto u 2020. godini.
‘Proizvođači danas nude manji izbor boja kupcima automobila. Prije nekoliko desetljeća, vidjeli smo mnogo automobila jarkih boja, ali sada su se palete boja prilično primijenile jer se većina ne želi isticati u gomili i biraju konzervativna vozila. Neki vozači čak misle da će prodaja automobila koji je, na primjer, crvene ili žute boje, trajati duže nego prodaja istog automobila, nego u crnoj ili srebrnoj boji‘, objašnjava Buzelis.
Kada tražite rabljeni automobil, njegovo stanje trebalo bi imati prednost pred bojom. Budući da teško oštećena i popravljena vozila mogu imati različite slojeve boje, Buzelis savjetuje da se na probnu vožnju ponese poseban alat za mjerenje debljine boje.