Spustili smo zastor na 13. izdanje tradicionalnog auto salona Slobodne Dalmacije koje se održavalo tijekom protekla četiri dana u splitskoj shopping meki City Center One. Prvi dojama je da će nam malo nedostajati sva ta gungula ovih dana, istina neki se neće niti složiti s nama, ali bilo je zanimljivo vidjeti s čime to raspolaže dalmatinska auto-industrija. Koliko smo blizu ili daleko u odnosu na europsko, pa i svjetsko tržište.
Istina veličinom salona smo daleko od onih velikih sajmova koji ima sve manje i na svjetskoj razini, ali izloženo je devet brendova, vidjeli smo 31 vozilo, pet motocikala što je za današnje vrijeme prilično dobra. Dapače, ovaj salon nam je u post-pandemijskom razdoblju čini nam se i najbolji do sada. I po vozilima i po posjećenost. Usput doznali smo iz prve ruke koliko se i splitska publika i automobilski entuzijasti kao takvi profilirali i znaju prepoznati kvalitetu.
Zadovoljstvo iznad svega
Kada se sve zbroji kod izlagača vlada općenito zadovoljstvo. Ne mjeri se to količinom prodanih vozila, već i samom posjetom, razgledavanjem kod štandova. Upravo smo u razgovorima s ljudima iz auto-kuća došli do onog najvažnijeg. Pravi ekonomski učinci ovog sajma će tek doći na vidjelo i kroz naredne mjesece.
- Svi smo mi dobitnici, svi koji su se pojavili na ovom sajmu. Došli smo s određenim ciljevima i ti su ciljevi ispunjeni. Nije to samo pitanje prodaje, tu je i stvar da budemo vidljivi, da se zna da u našem gradu postoje auto kuće koje mogu ispuniti svaki zahtjev kupaca, a poslije toga i servisne mreže i pitanje održavanje vozila. Dobro je za sve nas da postoji ovako okupljanja i hvala Slobodnoj što i na ovakav način potiče našu branšu, neka ovo druženje potraje u budućnosti i dulje – pričali su nam gotovo jednako čelnici mnogih auto kuća s kojima smo imali priliku ovih dana razgovarati.
Vidjeli smo i koliko je građana prošetalo kroz City Center, pogledalo u mnogo automobila, interesiralo za mnogo podataka i to ne samo onih općeniti koje čujete u nekim razgovorima. Auto industrija je sama po sebi živo, dinamično tkivo, mijenja se i unaprjeđuje s vremenom, promjene koje se događaju u tehnološkom smislu samo guraju prema naprijed. A oni koji to prate vide i dobro poznaju sve te promjene.
Noviteti na tržištu
Sve što ima u svijetu auto industrije vrlo brzo stiže i kod nas, na domaće ceste, potvrdilo se to i na ovom salonu. Nismo više u zapećku, dapače zanimljivo smo tržište svima, pa i prema podacima o prodaji u europskim okvirima Hrvatska je u pozitivnom trendu već dulje razdoblje. Zbog toga nije niti čudno da se tako brzo distribuiraju vozila prema Lijepoj našoj.
No ono što smo vidjeli na ovom salonu nas oduševljava, nisu samo to super-luksuzna vozila, iako je i njih bilo, već i ona koju su dostupna našim građanima. Ne morate ih samo gledati, moguće ih je i kupiti, pogotovo što mnoge auto kuće ubrzavaju postupke sa svojim financijskim planovima u kojima se zaobilazi papirologija vezana uz banke.
Svakako je bilo lijepo vidjeti jedan Audi Q6 e-tron Auto centra Split, ili na štandu Auto kuće Gašperov čitavu paletu noviteta iz strateškog plana Renaulution francuskog proizvođača pa su nam pred očima bili Symbioz, Rafale i Captur tek nedavno svjetski prezentirani modeli, a i sestrinska firma Dacia je izložila svoj novi Duster. I Mazda 2 je prilično redizajnirana, kao i Kia Sportage, hrvatsku premijeru su imali Suzukijevi Swift i Vitara. Prava je šteta što Toyoti nije na vrijeme isporučen novi Land Cruise koji bi, onako impozantan sigurno popunio kulise salona. Sve su to modeli koji su po pitanju tehnologije i dizajna novi modeli, ove godine se pojavili na cestama. I jamstvo su kvaliteti.
Sama ova brojka govori koliko su i izlagači napredovali, kvalitetno podižu letvicu, jer nije to samo kupovina, nego i cijela post-produkcija. A i postavljanjem takvih modela na salon se podiže rejting zapravo cijeloj manifestaciji.
Prezentirane klase
Gledajući na ovaj salon teško je ne biti zadovoljan i kao organizator, ponuđeni modeli su zaista iz raznovrsne palete, od prekrasne Mercedesove game koju je dovela Jolly AUTOline među kojima je bio i onaj najskuplji model AMG GT 63 S E-Performance, ali i prateći kvartet s cijenom iznad 55.000, pa onda Audijevi Q6 e-tron, Q7 i Q8, moćna konjica koja je pokrila sve segmente, od „električara“, preko dizelaša i benzinca s plug-inom, do Toyote. Morate biti zadovoljni kada vam svjetski „broj 1“ u prodaji i to već godinama unatrag dođe i presloži čitavu gamu, od crossovera Yarisa i Corolle koji su sami po sebi dovoljna reklama, preko hrvatskog automobila godine C-HR, do moćnog Highlandera.
Ne smijemo zaboraviti niti svojevrsno iznenađenje salona koje je privuklo priličnu pozornost, na štandu VB Auta su mnogi zagledali u Geely Coolray i Lynk&Co model 01 i oni su nakon početne skepse kod nekih jer su to „kinezi“ postali meta zainteresiranih. Ipak kada se zna da je kineski Geely zapravo vlasnik Volva onda i to puno otkriva oko kvalitete ovih modela, dok su cijene opet puno pristupačnije.
Da ne preskočimo još jednom štand Gašperova jer pored noviteta imali smo priliku vidjeti i Austral koji je upravo hrvatsku premijeru imao lani na salonu Slobodne Dalmacije, ali i sestrinski Daciju Sandero koja je mnogima zapala u oku jer to više nije baš tako niskobudžetno vozilo s obzirom da je preuze cijela tehnologija iz Renaulta, uz dodatnu prilično kvalitetnu završnu obradu.
Nikako ne smijemo preskočiti niti klasike s naših ulica, PSC Dalmacija nema je dovesla Corsu i Crossland kao svoje predstavnike i naravno u ovom novom izdanju s dograđenim elementima iz koncerna Stelantis to opet djeluje dosta lijepo, dizajnerski i krije su tu i njemačka kvaliteta, ali i činjenica da unutar velike korporacije postoji to dijeljenje tehnologija što dodatno unaprjeđuj brendove.
I iznenađenje sa Suzukijevim motociklima, koje možda u prvi mah i nismo percipirali, ali se pokazalo da Split kao mediteranski grad koji ima priličan broj sunčanih dana je idealan za vožnju dvotočkaša. Rješava se i pitanje problema s parkingom, ali i efikasnije vožnje za vrijeme prometnih gužvi. Uz to vidjeli smo puno zainteresiranih, i to oba spola, koji se jako dobro razumiju u problematiku, tako da bi ovaj salon u nekom budućem izdanju svakako mogao dobiti i posebni segment, zahtjevnu publiku svakako ima.
Edukacija je važna
Dodatna vrijednost ovog salona su i one priče koje ne spadaju u šetnju među automobilima. Vozačima nije potrebno objašnjavati kako se treba prestrojavati u vožnji ili koristiti svjetla, te milijun trikova koji se koriste za svakodnevnu vožnju. Ali sigurno je vrlo kvalitetno se bilo raspitivati na štandu jednog od naših sponzora INA maziva o korištenjima tekućina potrebnih za održavanje vozila. Jer nedostatak istih sigurno donosi veliku štetu na vozilu jednako kao i činjenica da nečega ima previše. Uz to dobro je i vidjeti što kažu sami proizvođači jer, rekosmo prije, tehnologija napreduje, a samim ti i kompletna popratna industrija. Neka nova saznanja su znala ostaviti bez riječi zainteresirane, jer iako mislite da znate sve, uvijek se pojavi novi detalja za kojeg niste čuli ili ga niste pravilno percipirali. Upravo su za to stručne osobe koje na vrijeme mogu pomoći i otkloniti sve nedoumice.
Jednako kao i po pitanju upotrebe auto-sjedalica i sigurnosti malih putnika u vozilu gdje je Udruga Roda imala svoj program koji je uvijek dobro prihvaćen kod mladih roditelja koji se nalaze u takvim situacijama. I ako vam se čini da je dovoljno što imate auto-sjedalicu još uvijek je visok postotak onih koji to ne rade kako treba, a nisu ni svjesni svojih grešaka.
A tek djeca koja su zapravo radost ovog salona i to se dobro vidjeli na predstavi na kojoj su bili aktivni sudionici. Vrijedan je to ulog u budućnost. Jer auto industrija nisu samo vozila na cestama nego cjelokupna kultura u prometu, ponekad i učenje iz samo korijena.
Vrijedni prodajni savjetnici
Bez ove skupine ne bi bilo ništa lako i jednostavno, zaslužuju svoju crticu, redom svi, bez izdvajanja. Prodajni savjetnici su zapravo ona specijalna jedinica ovog salona koji svojim iznimnim znanjem i pristupom omogućavaju da sve protekne u odličnoj atmosferi. I vjerujte nije nimalo lako stajati i po nekoliko sati i odlijevati svim upitima – od samog vozila, do mogućnosti pregledavanja, uvjeta financiranja …., tisuću pitanja, najmanje još toliko odgovora. I sve to s jednakim entuzijazmom, nije to samo posao, ovo se smatra pozivom, susreli smo po štandovima brojne mlade ljude koji su svojim znanjem osvajali nove kupce. Ponekad vam nešto „legne“ i baš želite to imati zbog osobe koja vam je to prezentirali. Gledajući sa strane, zaslužuju visoku ocjenu. Ne visoku, najvišu.
Zaključak
Komplimenti idu na račun samih izlagača vozila koji su pronašli dovoljno sredstava i motivacija da nam ovom salonu pokažu stvarno ono najbolje. Lijepo je što se nastavlja jedna tradicija i što je Slobodna Dalmacija i City Center One uspješno zadržali neprekinuti niz od trinaest godina, što je već respektabilna brojka. Jasno je zbog čega onda moramo njegovati tu žilavost dalmatinske automobilske branše. Na kraju krajeva, bolje da umre selo nego običaji.
Do novog druženja svim partnerima iz auto kuća možemo poželjeti da iskoriste ovaj zamah koji se događa i da prodaja bude na razinama jer definitivno je jasno da imamo odličan korak i da sada već počinjem biti u korak sa svim novitetima. Ove je godine bilo i kvaliteta i kvantiteta, „domaćem se čoviku“ pružila mogućnost iz prve ruke vidjeti sve što Europa i svijet nudi. I da to nije san jer će uskoro i ta vozila biti na našim cestama.
Spuštamo zavjesu, vozite polako i sigurno, želimo vam mnogo prijeđenih kilometara. Družimo se i dogodine, na još jednoj fešti oktana, na vrijeme će se objaviti termin, pa ga svakako rezervirajte i za nas.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....