StoryEditorOCM
Auto-motopromjena strategije

VW grupa namjerava potrošiti veliki novac na daljnji razvoj motora s unutrašnjim sagorijevanjem

Piše Robert Radica
18. lipnja 2024. - 22:07
Ne bacaju sve karte na samo jednu opciju, u Wolfsburgu su spremili i plan BJulian Stratenschulte/Dpa Picture-alliance Via AFP

VW grupa se odlučila za velika ulaganja u svoje tvornice, za elektromobilnost je izdvojeno 180 milijardi eura. U konačnici će, međutim, samo dvije trećine iznosa otići na električne automobile. Ostatak je preusmjeren na... motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Volkswagen grupa je očito revidirala svoje poslovne planove i sve karte neće otići na "zelenu tranziciju", ostat će i za razvoj novih motora za koje se vjeruje da neće tako brzo nestati kao što je planirano.

Volkswagen se tako pridružuje popisu kompanija koje su promijenile svoju strategiju za naredne godine. Sada se pokazalo da se strategija koju je pokrenuo Herbert Diess sudarila sa stvarnošću. Elektromobilnost se razvija sporije od očekivanog, a i godine koje dolaze mogu donijeti mnoge promjene.

Volkswagen je trećinu novca od 180 milijardi eura preusmjerio u razvoj motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Sve to kako bi automobili s benzinskim i hibridnim motorima bili konkurentni u nadolazećim godinama. Arno Antlitz, financijski i operativni direktor Volkswagen grupe, potvrdio je tijekom Reutersove konferencije u Münchenu da koncern sa sjedištem u Wolfsburgu ažurira svoju strategiju za naredne godine. Novac koji je odvojen omogućit će automobilima s unutrašnjim sagorijevanjem da ostanu visoko konkurentni u narednim godinama.

Znači li to potpuno nove motore? Ne mislim tako. Očekujte velike promjene motora koje će ih uskladiti s novim standardima. Štoviše, Volkswagen bi se mogao usredotočiti i na plug-in hibride. Zato je moguće da će se njihov asortiman proširiti na nekoliko novih varijanti - istakao je Antlitz.

A ovo bi mogao biti hit. Sve sada govori da bi hibridni pogoni mogli biti upravo ono što tržište treba. Ovo je idealna “međutočka” između trenutnog motora s unutrašnjim sagorijevanjem i pune elektrifikacije. Nove baterije, manje, lakše i učinkovitije, pružaju veliki domet s jednim punjenjem. Tako u gradovima dobivamo automobile na struju, a na cesti ih može potpomagati motor s unutrašnjim sagorijevanjem. Ovo rješenje također olakšava probleme s punjenjem i izgradnjom čvorišta sa snažnim punjačima.

Pokazuje li ovakav potez da proizvođači više ne vjeruju u zabranu prodaje automobila s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035.? Sve upućuje na to. pravo je pitanje kakav će biti svijet za 11 godina, nije nemoguće da u ovom nadolazećem razdoblju i nestanu motori s unutrašnjim sagorijevanje, ali u praksi bi to moglo značiti golemu revoluciju. Milijarde ulaganja u motore s unutrašnjim sagorijevanjem sugeriraju da najveći igrači pripremaju “plan B” za kriznu situaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 00:35