Kina je postala globalna sila u proizvodnji i prodaji električnih vozila. Ali možda postoji mračna strana njegovog uspona. Nedavni video otkriva što su kineski proizvođači automobila navodno učinili kako bi se natjecali za vladine poticaje, prikupili kapital i popeli se na ljestvicama prodaje, piše Jutarnji list.
Snimke dronom prikazuju ogromna polja ispunjena tisućama napuštenih kineskih električnih automobila. Čini se da su neka od ovih električnih vozila modeli Geely Kandi K10 EV, Neta V i BYD e3. Ovi automobili viđeni su parkirani u jednom od okruga Hangzhoua, glavnog grada provincije Zhejiang u istočnoj Kini.
Prizor se čini jezivim jer je bijela boja zaprljana slojevima prašine i gumama koje su djelomice prekrivene travom. Iznutra izgledaju potpuno novi, budući da su plastične obloge sjedala nedirnute, a ekrani i dalje svijetle.
Svi imaju registarske pločice. YouTuber Winston Sterzel, koji je ponovno podijelio snimke dronom, tvrdi da kineski proizvođači električnih vozila registriraju automobile i tvrde da su ih prodali kako bi pokazali brojeve i dobili subvencije od vlade.
South China Morning Post i The Atlantic izvijestili su o sličnim incidentima 2018. u Šangaju, najvećem gradu u zemlji i globalnom financijskom središtu, ali u vezi s biciklima. Atlantic je izvijestio da je, nakon što je dijeljenje bicikala doseglo vrhunac 2017. u Kini, ponuda znatno nadmašila potražnju. Rezultat su bile hrpe viška bicikala, piše Jutarnji list.
Što se tiče električnih automobila, "oni te stvari proizvode bez istraživanja tržišta, bez da vide jesu li održivi ili ne", rekao je YouTuber. Iako, imajte na umu da su neki od snimaka dronom stariji od dvije godine. Nije jasno kakvo je trenutačno stanje groblja električnih vozila i jesu li ikad poduzete mjere protiv proizvođača automobila.