Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za svibanj ove, 2023. godine. Generalno, donio nam je gotovo duplo bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to čak za 2911 registracija novih automobila. Renault je zadržao prvo mjesto ispred Volkswagena, a Renault Clio ove je godine ukupno najprodavaniji model s 1405 komada.
Ukupno u svibnju registrirano je 7097 novih osobnih automobila, što je čak 823 komada više nego u rekordnom ožujku. Uzmemo li u obzir samo svibanj, to je porast od ogromnih 69,5 posto u odnosu na prošlogodišnji svibanj. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isto razdoblje 2022. donijela rast od 44,3 posto. Nadamo se samo da izvrsni rezultati posljednjih pet mjeseci nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele 2023. godine.
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon svibnja i dalje pripada Renaultu, koji s ukupno 3012 automobila drži 11,33 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 2890 vozila ili 10,87 posto tržišta. Situacija s Renaultom na prvome mjestu više nije novost; u prvih pet mjeseci je prodao ukupno 122 vozila više od donedavno gotovo neprikosnovenog Volkswagena. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 2699 vozila ili 10,15 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,35 posto udjela na tržištu novoregistriranih automobila u ovoj godini.
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon pet mjeseci ove godine je Renault Clio s 1045 komada (5,29 posto tržišta). Škoda Octavia je druga s 1053 komada (3,96 posto), a Dacia Duster je treći s 896 komada (3,37 posto). Opel Corsa je na četvrtome mjestu sa 782 komada, a Renault Captur je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. sa 734 prodana primjerka.
VW grupa drži gotovo trećinu tržišta
Gledamo li prema grupama proizvođača, nakon prvih pet mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupa (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži prvo mjesto s ukupno prodanih 7848 automobila ili 30,55 posto (u prva četiri mjeseca 29,3 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 4921 automobilom ili 18,51 posto (u prva četiri mjeseca 17,94 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 294 automobila ili 1,07 posto, kao i Mitsubishi s 10 vozila ili 0,04 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 5215 prodanih automobila ili 19,62 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 3693 automobila ili 13,79 posto. Dodamo li još marke iz Stellantisa koje nisu u prvih 30 prodanih (Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) onda imaju 3699 prodanih automobila ili 13,81 posto. Četvrta je grupa Hyundai i Kia s ukupno 2905 prodanih vozila ili 10,93 posto.
Gledamo li samo svibanj ove godine, onda vidimo da je Renault Clio na prvome mjestu s 467 prodanih primjeraka. Na drugome mjestu prema prodaji samo u svibnju je Škoda Octavia s 391 komadom, a na trećemu mjestu slijedi Dacia Duster s 292 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Captur s 275 komada, a peto mjesto Suzuki Vitara s 222 komada, isporučena samo u svibnju.
Benzinci i dalje najpopularniji
Nakon svibnja ukupno je prodana 41 različita marka vozila. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih pet mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 13.758 komada ili 51,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je također bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. na drugome mjestu su hibridni automobili, sada nakon svibnja sa 6217 komada ili 23,4 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio iznosio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1560), Toyota (763) i Audi (653). Automobili s dizelskim motorom su na trećemu mjestu s 5059 komada (19,0 posto), Da spomenemo, 2022. su završili na trećemu mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila je bio nešto veći – 23,7 posto.
Potpuno električni automobili su ispred onih na UNP pogon. Tako je novoregistrirano u prvih pet mjeseci ove godine njih 799 ili 3,0 posto, no to su zapravo u najvećoj količini automobili naručeni još prošle godine (tijekom državnih poticaja). Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu 2022. je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primijetiti gotovo trostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. Nakon cijele 2022. na vrhu u ovoj kategoriji opet je završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla s 213 komada (u 2021. je bilo 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. su imali 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57. Sada listu predvodi Tesla sa 154 komada, Renault je drugi sa 134 komada, Dacia s modelom Spring sa 107 primjeraka je treća, slijedi Volkswagen sa 76 električnih automobila, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 56 vozila. U 2023. ukupno je 27 proizvođača (od 41 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 751 komadom ili 2,8 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, dok je 2020. prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 638 komada, a tu je još Renault sa 101 komadom (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse) te na trećemu mjestu Fiat s 12 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Zagrepčani dubokoga džepa
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon svibnja 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 11.422 komada ili 42,97 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugome mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2203 komada novoregistriranih automobila ili 8,29 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. sa 7,57 posto). Istarska županija je na trećemu mjestu s 2176 komada ili 8,19 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 1726 komada ili 6,49 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. sa 7,28 posto).
Kao i 2021. i 2022. na posljednjem je mjestu bila Ličko-senjska županija sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon svibnja 2023. ova je županija i dalje na posljednjem mjestu sa 105 automobila ili 0,39 posto tržišta.