Umjesto Qashqaija Japanci su lansirali novu, treću generaciju gotovo zaboravljenog SUV-a X-Traila. Dizajneri su napravili totalni zaokret, pa je od nekad kutijastog SUV-a koji je njegovan u dvije prethodne generacije stigao totalno oprečni model – zaobljen, uglađenih linija i identičan Nissan Rogueu koji se prodaje na sjevernoameričkom tržištu.
S obzirom da je novi X-Trail zamišljen kao globalni model planirana je prodaja u 190 zemalja svijeta, a prvo pojavljivanje na tržištu očekuje se sredinom 2014. godine.
Novi X-Trail robustan je i pouzdan kao model prethodne generacije, ali s dodatkom crossoverske elegancije i učinkovitosti.
Umjesto oštrih, četvrtastih linija prethodnika, novi X-Trail ima izgled premium vozila. U unutrašnjosti sjedala su poput fotelja, a kao opcija dolaze dva dodatna sjedala u trećem redu za smještaj sedam putnika.
Praktična rješenja uključuju stražnja vrata koja se otvaraju gotovo pod 90 stupnjeva kako bi se omogućio što jednostavniji pristup stražnjim sjedalima. Udobnost sjedala u srednjem redu poboljšana je povećanjem prostora za koljena zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku.
Srednji red sjedala može se oboriti i pomaknuti, a treći red, ako je ugrađen, preklapa se prema naprijed kako bi se povećao prtljažni prostor. Novi X-Trail zadržao je Nissanov napredni elektronički sustav pogona na sve kotače ALL MODE 4x4i.
Nadziran okretnim prekidačem na središnjoj konzoli nudi izbor pogona na prednje kotače, automatski rad te blokadu s trajnim pogonom na sva četiri kotača.
U „osnovnom“ položaju automatski sustav nadzire rad motora kako bi na brzinama do 80 km/h predvidio proklizavanje kotača i po potrebi raspodijelio okretni moment između prednje i stražnje osovine. Iznad 80 km/h sustav reagira na nekontroliranu vrtnju kotača prebacujući okretni moment na stražnju osovinu kako bi vratio trakciju.
Kupac može izabrati i inačicu samo s prednjim pogonom. Treća generacija X-Traila raspolaže i sa sustavom pomoći pri kretanju na uzbrdici (Uphill Start Support) i naprednim nadzorom vožnje nizbrdo (Advance Hill Descent Control).
Za sada nisu poznati detalji oko agregata koji će pogoniti novi Nissan X-Trail, ali je sigurno da će biti barem po jedan suvremeni i snažni turbobenzinac i dizelaš čija će emisija CO2, kao i potrošnja biti manja nego kod prethodnika.
Prvi put u X-TrailuNovi X-Trail raspolaže sa četiri elektronička sustava za povećanje udobnosti, ali i sigurnosti. Dva od njih se pojavljuju po prvi put u svijetu u tom segmentu, a to je aktivan nadzor vožnje (Activ Ride Control) i aktivno kočenje motorom (Active Engine Brake). Prvi sustav nadzire površinu ceste kako bi otkrio neravnine, te na osnovu toga mijenja postavke ovjesa. S druge strane Activ Engine Brake drži pod kontrolom snagu i mogućnost nadzora prijenosa Xtronica te u zavojima ili pri usporavanju do zaustavljanja koči motorom. |