TribinaOSVRT

Veličanstven koncert za kraj Zadar organ festivala - devet glazbenika koji potječu iz svih dijelova svijeta te su večeri disali i svirali kao jedno!

Piše Dora Dunatov
21. rujna 2021. - 14:42

Prošle se nedjelje veličanstvenim koncertom devetorice besprijekornih umjetnika zatvorilo 3. izdanje Zadar Organ Festivala, jedinstvenog orguljaškog festivala u gradu i široj okolici. Unatoč kišnoj nedjeljnoj večeri, Zadrani i rujanski turisti prepoznali su vrijednost koncerta i stigli pred crkvu sv. Krševana nešto prije 20 sati, ispunivši taj predivni prostor do posljednjeg mjesta. S nestrpljenjem su čekali prve taktove obećavajućeg koncerta i – nisu se prevarili.

Devet glazbenika koji potječu iz svih dijelova svijeta te su večeri disali i svirali kao jedno. Riječ je o ruskom orguljašu Alekseju Vilegžaninu, koji se zadarskoj publici u jazz izdanju predstavio još prije dvije godine u dvorani Kazališta lutaka, te o austrijskom ansamblu Oberton String Octet, naveliko hvaljenom u kritikama diljem Europe. Preciznost intonacije i ritma, odmjereni tempi i muzikalno fraziranje osvojili su punu pozornost publike u crkvi, ali i izvan nje. Očitovalo se to, primjerice, savršenim mirom u najtišim dijelovima Bachovih koncerata (BWV 1048; BWV 593; BWV 1052) ili u napetim pauzama Piazzollinih skladbi, kad je uživljenim slušateljima doslovce zastajao dah. Poznati Albinonijev Adagio u g-molu pred crkvu je privukao zamjetan broj znatiželjnih posjetitelja koji su s kišobranom zastali, a potom i ostali do samog kraja koncerta. Orguljaš Vilegžanin briljirao je vratolomijama u Bachovim koncertima za orgulje i čembalo, redajući prste na tri manuala i noge na pedalama zavidnim umijećem. Orguljaševo sviranje te je večeri mogla vidjeti i pažljivo promatrati i sama publika, zahvaljujući upravo prijenosnim električnim orguljama nizozemske radionice Mixtuur, ovogodišnjeg partnera ZOF-a. Ukratko, svakom je članu publike bilo izuzetno drago što nisu dopustili da ih kišna večer zaustavi pred kućnim televizorom.

Bilo je to dostojan kraj 3. izdanja Zadar Organ Festivala koji je brojem koncerata daleko nadmašio prethodna dva izdanja. Rujan u Zadru, Bibinjama i Pagu obogaćen je unikatnim glazbenim, plesnim, scenskim i filmskim projektima na kojem su nastupala svjetska umjetnička imena. Time je Zadar Organ Festival svoj grad i okolicu popeo stepenicu bliže aktualnim umjetničkim trendovima u Europi. U potpunosti neprofitan, potpomognut nesebičnim uslugama i donacijama nekolicine velikih i manjih sponzora iz Zadra i okolice, ZOF je i našoj publici približio „visoku“ umjetnost čija stigma nedostižnosti dugi niz godina ograničava njezino uživanje na šačicu elite.

Iza njegove organizatorice, diplomirane orguljašice i muzikologinje Tee Kulaš, ogroman je trud i neuništiva volja vođena vizijom boljeg sutra i željom da fine niti umjetnosti utka u svakog svog sugrađanina. Unatoč brojnim restrikcijama uslijed pandemije te, ove godine, osiromašenom podrškom institucija, svih osam planiranih koncerata uspješno su realizirani. Osim tog, u kolovozu su u sklopu ZOF-a realizirane i besplatne glazbene, likovne i filmske radionice za djecu i mlade, na kojima je sudjelovalo preko 50 polaznika, približivši ovu inače financijski zahtjevniju umjetnost i onima slabijeg ekonomskog stanja. Uspjeh ne dokazuje samo broj publike i hvaljene recenzije, već svaki smiješak i dobra volja kojom su urodili svi projekti 3. Zadar Organ Festivala.

29. svibanj 2024 08:43