StoryEditorOCM
TribinaU NISKOM STARTU

Hrvatska priprema posebne Covid protokole za nadolazeću sezonu, iz HTZ-a poručuju: ‘Razinu sigurnosti podići ćemo cijepljenjem turističkih djelatnika‘

Piše MIRELA GORETA/PSD
15. siječnja 2021. - 17:43

Nakon što je Hrvatska turistička zajednica krajem prošle godine na Facebooku, Instagramu i Twitteru pokrenula komunikacijsku platformu "Croatia Full of Magic", koja će biti aktivna još koji dan, na našim emitivnim tržištima zamijenit će je nova online kampanja "Croatia Full of New Beginnings" s oznakom #CroatiaWishList2021. Početak godine obično je razdoblje planiranja putovanja, no kako je pandemija koronavirusa naglavačke okrenula sve uvriježene obrasce življenja, tako je jedan od najjačih udaraca zadala i turizmu. Njegov oporavak umnogome će ovisiti o razvoju situacije s pandemijom, a na Mediteranu će se, slažu se djelatnici u turističkoj branši, voditi bitka za svakoga gosta. Ključna riječ "sigurnost" odigrat će veliku ulogu prilikom izbora destinacije za odmor.

Primjerice, Turska, s čijim se pozamašnim budžetom za oglašavanje Hrvatska ne može uspoređivati, provodi žestoku kampanju na digitalnim platformama pod parolom "Sigurni u Turskoj", a na mrežnoj stranici "Safe Tourism Go Turkey" moguće je pronaći sve što je potrebno turistu za boravak u toj zemlji – od potencijalnog smještaja, ugostiteljskih objekata, putničkih agencija, prijevoza..., s neizostavnom etiketom sigurnosti.

COVID putovnica

U niskom startu je i Grčka gdje se, pak, spominje uvođenje COVID putovnica. Ministar turizma Haris Theoharis najavio je kako će do kraja pandemije postojati dvije kategorije turista, oni koji nisu cijepljeni i oni koji jesu. Za njih, objasnio je, uvjet pri ulasku u Grčku ne bi bili ni karantena ni negativan COVID test nego samo potvrda o cijepljenju, a razmatra se i opcija uzajamnog priznavanju certifikata između zemalja polaska i odredišta. Za one turiste koji ne budu cijepljeni Grci planiraju proširiti mjere kontrole na granicama, što bi se, već se pribojavaju tamošnji turistički djelatnici, moglo odraziti na protočnost gostiju, a u konačnici pridonijeti i odustajanju od ljetovanja u njihovoj zemlji. Ministar Theoharis vjeruje da će se cijepljenje odraziti na turističke rezervacije iz zemalja koje ih zanimaju, a to su Njemačka, Velika Britanija, Italija, Francuska...

Je li i Hrvatska na putu prema posebnim COVID protokolima za turiste u 2021. i kako bi oni trebali izgledati, te razmišlja li se možda o uvođenju tzv. COVID putovnice, pitali smo Kristjana Staničića, direktora Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

image
Na fotografiji: Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
Duje Klarić/Cropix

– Hrvatska je vrlo aktivna članica Europske putničke komisije (European Travel Commision – ETC) na čijoj je posljednjoj sjednici naglasak stavljen na važnost postpandemijskog oporavka turizma, odnosno naglašena je važnost implementacije ujednačenih zdravstvenih i higijenskih protokola te promocije turizma i turističkih proizvoda kroz provedbu zajedničkih promotivnih kampanja. U tom je kontekstu i najavljena velika globalna kampanja ETC-a tijekom ove godine, a predviđene su i co-branding te transnacionalne kampanje koje će dijelom biti sufinancirane sredstvima Europske unije – kaže Kristjan Staničić, ističući kako će se u Hrvatskoj dodatno podignuti razina sigurnosti kroz aktivno procjepljivanje turističkih djelatnika, koji su i sami svjesni koliko je važan segment sigurnosti u ovim tržišnim okolnostima.

– Ministarstvo turizma i sporta također priprema posebnu oznaku sigurnosti koju će moći dobiti svi pružatelji usluga u turizmu ukoliko će zadovoljavati sve propisane epidemiološke sigurnosne mjere i protokole. Naime, važna poruka svima je da će preduvjet za uspješnu sezonu biti visoki stupanj procijepljenosti stanovništva – dodaje direktor Hrvatske turističke zajednice. Tako će, otkriva, HTZ u veljači pokrenuti posebnu kampanju koja će istaknuti sve prednosti naše zemlje kao sigurne turističke destinacije kroz sedam posebno pripremljenih "sigurnosnih" videomaterijala, u sklopu kojih će se svim potencijalnim gostima pokazati kako je naša zemlja vrlo dobro pripremljena destinacija, koja jamči kvalitetan i siguran boravak.

– Kampanja će se voditi na našoj podstranici, koja je na dnevnoj bazi ažurirana sa svim relevantnim informacijama vezanim uz putovanja u ovim novim okolnostima izazvanim pandemijom koronavirusa.

image
Paun Paunović/Cropix

Pozivne kampanje

S provedbom glavnih promotivnih i pozivnih kampanja krećemo u ožujku, odnosno na proljeće, kada se očekuje prva veća realizacija turističkog prometa u hrvatskim destinacijama – navodi direktor Hrvatske turističke zajednice. Smatra kako će ovu godinu, posebice njezin prvi kvartal, obilježiti intenzitet epidemioloških mjera koje se na emitivnim tržištima donose s ciljem usporavanja i obuzdavanja pandemije koronavirusa. Stoga se, pojašnjava, ne možemo nadati uspostavljanju značajnijih turističkih tijekova, ali će dolazak proljeća i razdoblja lijepog vremena zasigurno imati pozitivan učinak na epidemiološku situaciju, a time i na putovanja.

image
Na fotografiji: Skulptura U korak s vremenom, poznatija kao Spomenik turizmu na makarskoj rivi opremljena zastitnim maskama
Ivo Ravlić/Cropix

– Očekujemo izrazitu "last minute" potražnju, kao i onu za sigurnim, a ujedno brzo i lako dostupnim destinacijama. Veća potražnja bit će za smještajem koji pruža dodatnu sigurnost, poput kuća za odmor, smještaj na plovilima, u kampovima te boravak na otvorenom, u prirodi. Pozitivan učinak očekuje se i od procjepljivanja stanovništva, što, primjerice, potvrđuju i podaci turoperatora TUI Nordic koji je zabilježio porast rezervacija čim je objavljena vijest o početku procesa cijepljenja stanovništva, a upravo je Hrvatska među najtraženijim destinacijama ovog značajnog međunarodnog turoperatora. Generalno gledano, u ovoj godini očekujemo, mjereno noćenjima, ostvarenje oko 60 posto rezultata iz rekordne 2019. godine, kao i zadržavanje pozicije naše zemlje kao jedne od vodećih destinacija Mediterana – optimistično će Kristjan Staničić.

Fokus na 18 tržišta

Online kampanja "Croatia Full of New Beginnings" bit će aktivna do sredine veljače s fokusom na 18 tržišta.
– Kampanja ima za cilj skretanje pozornosti na Hrvatsku kroz nove početke i nove lijepe i pozitivne želje u 2021. godini. Pritom će se koristiti vizuali manje poznatih hrvatskih mjesta, s kratkim i zanimljivim pričama kao prijedlozima što posjetiti, kušati, kako provesti odmor u Hrvatskoj, a u fokusu će biti proizvodi poput eno gastronomije, prirodnih ljepota, pješačkih staza, nautike... Od kraja siječnja započet ćemo s provedbom i posebne promotivne kampanje koja će za cilj imati pozicioniranje Hrvatske kao atraktivne destinacije za digitalne nomade i to posebno na tržištu SAD-a, Kanade, Velike Britanije, Irske i Švedske – kažu u Hrvatskoj turističkoj zajednici.

23. prosinac 2024 13:05