Ono čega su se mnogi pribojavali ove se godine napokon i ostvarilo – prema podacima HNB-a, koji zasad još uvijek nisu potkrijepljeni konkretnim brojkama, u trećem je kvartalu zabilježen pad prihoda u turizmu, što je jedna od rijetkih izvoznih aktivnosti koja je smanjena.
Kako napominju iz HNB-a, iako je riječ o tek blagom padu, podaci ukazuju kako ih ne treba zanemariti.
"Godišnji pad izvoza usluga u trećem tromjesečju od -1,8 posto realno odražava stagnaciju izvoza usluga u nominalnim iznosima uz istodobni rast cijena usluga na godišnjoj razini. Pritom je u nominalnim iznosima izvoz turističkih usluga i usluga oplemenjivanja robe smanjen, dok je izvoz većine drugih usluga povećan. U ranijem dijelu godine slabi izvozni rezultati najviše su bili odraz učinka baznog razdoblja kod izvoza oplemenjivanja robe. Što se tiče turizma, u trećem je tromjesečju zabilježen godišnji pad noćenja stranih gostiju -0,6 posto, nakon vrlo dobre predsezone. Uzimajući u obzir blagi pad nominalnih prihoda od turizma i rast cijena turističkih usluga u tom razdoblju, može se zaključiti kako je realna potrošnja stranih gostiju primjetno smanjena, što uvelike objašnjava realni pad izvoza usluga u trećem tromjesečju", napominju iz HNB-a.
Dva aspekta visokih cijena
Dakle, visokim cijenama usprkos – ili možda baš zbog njih – Hrvatska je u špici sezone, u odnosu na godinu ranije, zabilježila slabije prihode, iako stručnjaci iz sektora s kojima smo razgovarali svi tvrde kako nema razloga za brigu, a eventualni pad prihoda prebacuju na kratkoročni najam, konkretnije rentijere, piše Jutarnji list.
"Teško mi je komentirati brojke kad nemam pred sobom analizu, ali pad prihoda se sigurno nije dogodio u sektoru hotela i kampova s obzirom da su samo hoteli zabilježili rast prihoda od pet posto. Ono gdje moguće pad doista postoji jest kratkoročni najam i restoraterstvo", kazao nam je direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić uz napomenu kako je visoke cijene u turizmu potrebno gledati s dva aspekta.
Cijeli tekst pročitajte OVDJE.