U organizaciji Dalmatinske podružnice Hrvatske udruge za odnose s javnošću, u srijedu 6. ožujka 2024. godine, s početkom u 18 sati u Gradskoj knjižnici u Zadru (spoj s Odjelom za mlade) održat će se predstavljanje knjige "Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave“ autora dr. sc. Drage Martinovića.
Knjigu će predstaviti: Mario Aunedi Medek, predsjednik HUOJ-a, Jerko Trogrlić, komunikacijski stručnjak, prof. dr. sc. Dijana Gupta, FHN Univerziteta u Mostaru, Ivica Nevešćanin, voditelj dopisništva Slobodne Dalmacije u Zadru i doc. dr. sc. Drago Martinović, autor knjige.
Knjiga "Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave“ kroz deset poglavlja i na 264 stranice obrađuje teme definiranja odnosa s javnošću i lokalne samouprave, ulogu i poslove službenika za odnose s javnošću u općinama i gradovima, kriznu komunikaciju u jedinicama lokalne samouprave, online medije, internu komunikaciju, strateško komuniciranje, odnose s medijima, medije i participativnu demokraciju u jedinicama lokalne samouprave, mrežne stranice i imidž grada. U knjizi su prikazani rezultati istraživanja o organiziranosti odnosa s javnošću u jedinicama lokalne samouprave, o korištenju tradicionalnih i online medija, te analizi službenih mrežnih stranica gradova u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.
U godini koja je pred nama, oblikovanje komunikacijskih strategija u lokalnoj sredini ključno je za uspjeh u političkoj sferi. Knjiga koja će biti predstavljena daje uvide praktičnog rada u području odnosa s javnošću I lokalne samouprave. Knjiga sadrži i studije slučaja, odnosno autorova iskustva iz rada u jedinici lokalne samouprave na mjestu savjetnika za odnose s javnošću.
“Vjerojatno jedno od najtežih pitanja za službenika za odnose s javnošću je kada ga upitate što radi, koji su njegovi poslovi. Zašto je to tako teško pitanje? Iz vrlo jednostavnog razloga - zato što službenici za odnose s javnošću najčešće obavljaju brojne poslove od glasnogovornika, poslova protokola, istraživanja, organizacije brojnih svečanosti, pisanja objava za medije, pisanja govora. Kada se nabrajaju poslovi službenika za odnose s javnošću stječe se dojam da su to osobe koje posjeduju brojne vještine, veoma široke opće naobrazbe, osobe koje su kontinuirano u procesu učenja, usavršavanja i treninga, I one to uistinu i trebaju biti.
Poslovi službenika za odnose s javnošću ponajprije ovise o mjestu zaposlenja, jesu li zaposleni u privatno ili javnom sektoru u nevladinoj organizaciji ili su samostalni, kao i o pozicioniranju unutar organizacije. Ako želimo utvrditi važnost i mjesto odnosa s javnošću u organizaciji potrebno je utvrditi gdje je ta funkcija pozicionirana unutar organizacije. Važan pokazatelj položaja i vrijednosti odnosa s javnošću unutar organizacije je njihova proaktivnost i uključenost u donošenje odluka, odnosno reaktivnost u organizacijama u kojima su aktivnosti odnosa s javnošću nižeg reda“ kaže autor knjige Drago Martinović.
- Odnosi s javnošću svakim danom jačaju, sve je više posla u ovome području, a posao PR-ovaca postaje sve odgovorniji. Smatram da će uloga PR u budućnosti postati još važnija, posebno u kriznim situacijama što se i pokazalo u doba pandemije uzrokovane koronavirusom, potresima i poplavama. Upravo su se u tim situacijama otvorile nove prilike za našu struku, posebno u javnom sektoru gdje smo mi PR-ovci pokazali snagu kvalitetnog komuniciranja s ciljanim javnostima, smatra Vlatka Vučić-Marasović, predsjednica Dalmatinske podružnice HUOJ-a i dobitnica PRO PR GLOBE za 2023.
- Vrlo je važno posebno u ovo vrijeme brze komunikacije putem društvenih mreža kada se dezinformacije i neprimjerena komunikacija šire brzinom vjetra, držati pod kontrolom informacije i pravilno ih i na vrijeme usmjeravati, odnosno iskoristiti prednost digitalizacije. Zato je za našu struku važno specijalizirano obrazovanje, jer ova je struka multidisciplinarna i zahtjeva kontinuirano učenje. PR-ovci moraju imati veliku širinu znanja i puno dublje ulaziti u materiju jer je bitno shvatiti koji rizici postoje u nekoj temi, a reputacijski rizik je upravo jedan od ključnih rizika svake institucije ili tvrtke. Za našu struku u idućim godinama vidim veliki potencijal za rast jer će kvalitetna i pravovremena komunikacija postati još više važnija, zapravo bih rekla najvažnija. Kada imate sustav u kojem relevantne osobe mogu davati relevantne informacije i službene informacije, to je nešto što građani prepoznaju, cijene i koriste. Stoga, vjerujem da će i obrazovanje u ovom dijelu jačati i da će se za bavljenjem ovim poslom trebati imati određeni stupanj obrazovanja - dodaje Vučić-Marasović, Zadranima poznata kao voditeljica Odsjeka za odnose s javnošću i glasnogovornica Zadarske županije.
Ona očekuje da će se u javnom sektoru te u jedinicama lokalne samouprave posebno definirati potreba postojanja specijaliziranih radnih mjesta PR-ovaca za što će trebati biti školovan i imati određeno akademsko obrazovanje.
- Odnosi s javnošću u javnom sektoru su iznimno važni jer radimo za javnost i u javnosti. Radimo u sektoru gdje se troši javni novac na što su građani, porezni obveznici posebno osjetljivi. Nama je primarni zadatak stvaranje povjerenja između javnosti i institucije u kojoj radiš, između javnosti i dužnosnika. Ovo je posao koji često obuhvaća i druge obveze, ne samo suradnju s medijima kako se najčešće doživljava. Zahtijeva organizacijske vještine i traži šire područje rada, interno komuniciranje i komuniciranje na svim razinama, u svim smjerovima, prema brojnim ciljanim javnostima, u različitim, ponekad i vrlo zahtjevnim, okolnostima. Specifičan je ovo posao, zahtjevan, ali i pruža mnogo profesionalnog zadovoljstva, posebno kada se sve odvija prema planu” - poručuje predsjednica Dalmatinske podružnice HUOJ-a.