- U Hrvatskoj nitko od nas nije imao hrabrosti, ali ni znanja napisati ovako nešto i zato mislim da je knjiga kolege Martinovića odlična dopuna literature kakve u Hrvatskoj kronično nedostaje, kazao je komunikacijski stručnjak Jerko Trogrlić na predstavljanju knjige "Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave“ autora dr. sc. Drage Martinovića koja je u organizaciji Dalmatinske podružnice Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ) u srijedu održana u Gradskoj knjižnici Zadar.
Kao bivši komunikacijski savjetnik gradonačelnik Branka Dukića, Trogrlić je govorio o kriznom komuniciranju i potrebama konsenzusa odnosno razumijevanja između stručnjaka za odnose s javnošću i novinara, kao onih koji utječu na informiranje javnosti te na percepciju rada političara i jedinica lokalne i regionalne samouprave. Kao pozitivna primjer kriznog komuniciranja istaknuo je reakciju predsjednika Milanovića i premijera Plenkovića na početku pandemije te kod potresa u Zagrebu i na Baniji, ali i reakciju Grada Zadra i gradskih službi kod velikog povodnja 2017. godine.
- Greške je najbolje odmah priznati i posuti se pepelom. Zataškavanje ili zavlačenje samo stvara nove probleme iz kojih se teško možete izvući neokrznuti. Ako priznate grešku oprostit će vam pola, a možda i sve. Zato je važno razumjeti potrebe medija, ali i da mediji shvate opravdanost angažmana stručnjaka za odnose s javnošću - kazao je vlasnik višestruko nagrađivane agencije Vajt.
Jedna od recenzentica knjige prof. dr. sc. Dijana Gupta s Fakulteta humanističkih nauka Univerziteta u Mostaru kazala je kako se danas olako shvaćaju poslovi komunikacije s javnošću od strane nekih jedinica lokalne samouprave koji su puno širi i složeniji od samog odnosa prema medijima i zapravo kreiraju sliku neke sredine, nekog grada, općine ili naroda. Kao negativan primjer po tom pitanju istaknula je BiH, a pozitivnim je ocijenila komunikaciju hrvatske vlade i hitnih službi u vrijeme potresa i pandemije.
- BiH je nažalost miljama daleko od takvog načina komuniciranja s medijima, a ovakve knjige, temeljene na znanstvenim istraživanjima, daju im mogućnost da promjene sadašnju situaciju koja nije zadovoljavajuća, naglasila je s čime se složio i autor knjige koji je za potrebe svog doktorata proveo istraživanja na području BiH. Utvrdio je da samo tri veća grada od njih 22 u BiH imaju profesionalne odjele za odnosu s javnošću, što je malo i nedovoljno, da bi se cijeli spektar poslova za kojim danas postoji objektivna potreba mogao profesionalno odvijati i javnost o svemu dobiti kvalitetnu i objektivnu informaciju.
Voditelj dopisništva Slobodne Dalmacije u Zadru i izvršni urednik na portalu Zadarski.hr Ivica Nevešćanin govorio je o novinarskom iskustvu sa službenicima za odnose s javnošću u Zadru i Zadarskoj županiji koji nisu postojali do prije desetak godina. Istaknuo je da je njihova pojava označila "revoluciju" za novinare jer su umjesto direktnog kontakta s nositeljima javnih dužnosti sada dobili posrednike koji su počeli filtrirati i oblikovati informacije u cilju prije svega promocije političara ili pojedinih politika, ne nužno i informiranja građana.
Podsjetio je na vrijeme prije pojave interneta i društvenih mreža, kada su novinari uživali povjerenje javnosti, kada im se vjerovalo po defaultu kao "vjesnicima istine", dok je pojavom digitalnih medija i viralne komunikacije, nastupilo vrijeme neprovjerenih izvora i fake newsa, čime je urušeno povjerenje u medije i mainstream novinarstvo. Zato je važno i da novinari i stručnjaci za odnose s javnošću doprinose transparentnosti rada tijela javnih vlasti i kvalitetnijem informiranju građana.
Predstavljanje knjige Drage Martinovića, znanstvenog suradnika, docenta i zaposlenika javne uprave, rođenog u Širkom Brijegu, vodila je Vlatka Vučić-Marasović, predsjednica Dalmatinske podružnice HUOJ-a i voditeljica Odsjeka za odnose s javnošću i glasnogovornica Zadarske županije.
Knjiga "Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave“ kroz deset poglavlja i na 264 stranice obrađuje teme definiranja odnosa s javnošću i lokalne samouprave, ulogu i poslove službenika za odnose s javnošću u općinama i gradovima, kriznu komunikaciju u jedinicama lokalne samouprave, online medije, internu komunikaciju, strateško komuniciranje, odnose s medijima, medije i participativnu demokraciju u jedinicama lokalne samouprave, mrežne stranice i imidž grada.
U knjizi su prikazani rezultati istraživanja o organiziranosti odnosa s javnošću u jedinicama lokalne samouprave, o korištenju tradicionalnih i online medija, te analizi službenih mrežnih stranica gradova u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.