Krajem godine i završetkom rekordno dobre međunarodne sezone letenja, Zračna luka Zadar krenula je u realizaciju najavljene megainvesticije od preko 160 milijuna eura koja će u narednih šest godina u potpunosti promijeniti aerodrom u Zemuniku kakav danas poznajemo. U nekoliko faza bit će izgrađena nova zgrada putničkog terminala, proširena stajanka i produljena pista, a uz sve to Zračna luka Zadar postaje i prva »zelena« zračna luka ne samo u Hrvatskoj, već i u regiji koja primjenjuje solarnu energiju i gdje će se zrakoplovi napajati- električno!
Projekt naziva "Elektrifikacija i ekologizacija sustava prihvata i otpreme zrakoplova u Zračnoj luci Zadar", čija provedba upravo traje, vrijedan je više od 16 milijuna eura. Od toga je 9,3 milijuna bespovratnih sredstava koji se financiraju se iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost.
- Zahvaljujući sjajnoj pripremi ovog kompleksnog projekta, mi smo jedina zračna luka u Europi koja je nakon korone dobila ta sredstva. Pogled europske komisije na zračni promet vezano na zelene politike vrlo je kritičan, a presudno je bilo što smo mi ovim projekom uspjeli dokazati kako našu emisiju CO2 smanjujemo gotovo za polovicu- kaže direktor Zračne luke Zadar Josip Klišmanić.
Ovim projektom zamijenit će se dio postojećeg sustava prihvata i otpreme zrakoplova koji se napaja fosilnim gorivima s novom opremom na električni pogon, te osigurati ekološki prihvatljiv sustav napajanja zrakoplova i opreme iz obnovljivih izvora energije. Sve s krajnjim ciljem smanjenja emisije štetnih plinova u okoliš, a provedba projekta trebala bi rezultirati s očekivanim smanjenjem emisija CO2 od čak 47,52 posto.
- Do sada je odrađena javna nabava za cijelu opremu, velik dio je već isporučen, a očekujemo još električni autobus. U prosincu su započeli i radovi na stajanci gdje će biti omogućeno jednoredno parkiranje zrakoplova uz ugradnju uređaja za njihovo napajanje električnom energijom. Završetak tog dijela očekujemo do početka lipnja i glavne sezone. Važan dio projekta je i fotonaponska elektrana koja će se postaviti na krovove postojećih servisnih zgrada, a proširenjem zgrade terminala i za to ćemo dobiti dodatne kapacitete kojima ćemo kompletno podmiriti sve naše potrebe za energijom. To znači i da ćemo svoje poslovanje uskladiti s najstrožim ekološkim standardima Europske unije- kaže direktor Klišmanić.
Provedba cijelog projekta trebala bi biti završena od 31. listopada ove godine.