Za 22 grada središta urbanih područja odabranih za provedbu ITU mehanizma osigurana su bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 652 milijuna eura, a najviši iznos bespovratnih europskih sredstava koji je na raspolaganju urbanom području Zadar iznosi 43 milijuna eura. Pritom, maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti korisnicima projekata doseže 85 posto prihvatljivih troškova projekta, dok bi korisnici preuzeli preostalih 15 posto.
Među projektima koje Grad Zadar na ovaj način želi financirati nalazi se i modernizacija autobusnog kolodvora, već godinama derutnog zdanja čiji vanjski izgled ostavlja dojam kao da u njegovu modernizaciju posljednjih 30 godina nije uloženo ništa.
- To je nužnost i nešto što smo u kontaktima s Gradom istaknuli kao naš prioritet od interesa za putnike, turiste, građane i cijeli Zaqdar. Mada se ne bih u cijelosti složio s time da ulaganja nije bilo i dosada, kaže Edvin Šimunov, direktor „Liburnije” koja upravlja kolodvorom.
Šimunov navodi kako je točno da je sve te godine vizura zgrade autobusnog kolodvora ostala praktično nedirnuta, ali je vizualni doživljaj zapuštenosti cijelog kolodvorskog objekta uzrokovan ponajprije dojmom o prljavštini poda.
- Te kocke ugrađene u pod su jednostavno takve, sive i s puno tragova žvakaćih guma. Iako smo na razne načine pokušali doskočiti tom problemu, pa kolodvor praktično svake noći peremo i čistimo, moram priznati da u tome nismo uspjeli i zato u budućoj modernizaciji kolodvora želimo riješiti problem s kockama i pločnikom, jer je ponajviše zahaljujući njima kolodvor zaista izgubio na izgledu i atraktivnosti, priznaje Šimunov.
Što obuhvaća „modernizacija kolodvora”? Grad načelno želi modernizaciju i obnovu sanitarnih čvorova, prilagodbu pristupačnosti za osobe s invaliditetom, rekonstrukciju zgrade, modernizaciju elektroničkih i informacijskih sustava, ugradnju urbane opreme, rekonstrukciju parkinga za autobuse, izgradnju punionica za električna vozila i eventualnu nabavu električnih vozila javnog prijevoza. Očekuje se i postavljanje solarne elektrane ili na postojeću nadstrešnicu ili makar na buduću nadstrešnicu nad parkingom za autobuse u tranzitu.
Već je iz toga jasno da „Liburnija” to nije mogla izvesti u vlastitoj režiji, jer se očigledno radi o milijunskim iznosima.
- Trenutno nije moguće kazati o kolikoj bi se investiciji radilo. To ćemo moći tek kada bude poznato što će sve biti obuhvaćeno projektom modernizacije, ali je sigurno da mi, čak ni uz pomoć Grada Zadra, to nismo bili u stanju financirati, kaže direktor Šimunov.
Neslužbene procjene govore da bi se moglo raditi o iznosu od najmanje dva milijuna eura.