StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetpopust u krizi

Hrvati na internetu ismijavaju ‘akcije‘ u supermarketima u kojima je nova cijene viša od one stare. Evo o čemu se radi

Piše Marin Prvan/SD
18. lipnja 2022. - 12:48

Vjerojatno ste proteklih tjedana na društvenim mrežama nabasali na slike, kako su ih vaši prijatelji ironično nazvali, "akcijskih cijena" ispod kojih je istaknuta ona prethodna, a koja je - niža! I dok se ljudi u komentarima zajedno rugaju "gluposti" iza ovakvih, kako misle, neobičnih ponuda, nisu informirani da se ovdje radi o nečemu potpuno drugome.

Naime, cifra koja je istaknuta ispod one aktualne je ona najniža za taj artikal u posljednjih mjesec dana. Tako na priloženoj slici možemo vidjeti da je mladi kelj sada 7,99 kuna, a u proteklih 30 dana je, u nekom trenutku, bio na čak 4,64 kune. Dakle, a suprotno od onoga na što su kupci navikli, izložene nekadašnje cijene nisu one na koje se obračunava akcijski popust, već ilustracija kako inflacija, s (malim) vremenskim odmakom, utječe na vašu potrošačku košaricu.

Ova promjena je uvedena 28. svibnja kada je stupio na snagu novi Zakon o zaštiti potrošača, a u kojem se navodi: "... trgovac je u svakoj najavi sniženja i tijekom njega dužan istaknuti sniženu cijenu, ali i najnižu cijenu koju je primjenjivao za taj proizvod u zadnjih 30 dana. Kada se radi o usluzi, ovakvo pravilo vrijedi samo za prodaju unutar poslovnih prostorija, ali ne za oglašavanje i za prodaju izvan poslovnih prostorija ili putem interneta. Uvedene su nove obveze transparentnosti za internetska tržišta, posebno u odnosu na potrošača i koja su prava i obveze tih strana." Još jedna zanimljivost novog zakona je da je izbačen telefaks sredstvo podnošenja prigovora.

S obzirom na viđeno i naučeno, za pretpostaviti je da je za većinu čitatelja akcija smijanja na ove cijene završena. Sada nam preostaje samo - plakat.

23. prosinac 2024 03:42