Skoro 20 godina turistički brodovi u makarskoj gradskoj luci vezivali su se bočno kako bi mogli lakše ukrcati i iskrcati putnike. Međutim, od ovog ljeta će se morati vezivati na četverovez – krmom prema obali, na što se šest vlasnika brodova obvezalo potpisivanjem sporazuma o načinu vezivanja u luci Makarska, a koji je sastavljen od strane Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije i gradske tvrtke ‘‘Makarska obala‘‘.
Vezivanje turističkih brodova odnosi se na operativni dio obale u makarskoj luci, točnije u pravcu zapadno od kafića ‘‘Kostela‘‘ i hotela ‘‘Biokovo‘‘.
Uz novi način vezivanja, brodarima je za 2,5 eura povećana cijena dnevnog veza po dužnom metru broda pa za bočno vezivanje, umjesto dosadašnjih 2,5 eura, iznosi 5 eura, a onima koji su potpisali sporazum, a svoje brodove nisu pripremili za vezivanje u četverovez, cijena po metru broda iznosit će 7,5 eura dok ne ostvare mogućnost novog načina vezivanja, a što je tri puta više u odnosu na dosadašnju cijenu.
Lučka uprava i ‘‘Makarska obala‘‘ svim potpisanim brodarima će u slučaju nevremena, osigurati u luci siguran vez.
Brodari dobili ultimatum
Prije nego li su vlasnici makarskih turističkih brodova ‘‘Voga‘‘, ‘‘Viganj‘‘, ‘‘Calypso‘‘, ‘‘Makarski Jadran‘‘, ‘‘Karlo mali‘‘ i ‘‘Vruja‘‘ koji obalu koriste tijekom ljetne sezone, od 1. svibnja do 31. listopada, pristali na četverovez, dobili su ultimatum da će im, u suprotnome, biti povećana cijena veza po metru i uklonjeni mali štandovi za prodaju karata na kornižu rive, dok su im prodajna mjesta na gradskoj plaži već uklonjena.
Kako je navedeno u sporazumu koji su potpisali Ante Bilić, direktor ‘‘Makarske obale‘‘ i Domagoj Maroević, ravnatelj Županijske Lučke uprave, svih šest potpisnika sporazuma suglasno je da će se vezivati u četverovez prema prethodnoj najavi ‘‘Makarske obale‘‘.
Brodarima je dopušteno bočno vezivanje u danima kada najave dolazaka u luku ostalih brodova ne zahtijevaju korištenje cijeloga dijela operativne obale, odnosno kada u luci ima dovoljno mjesta za ovakav način privezivanja. Tvrtka ‘‘Makarska obala‘‘ obavijestit će brodare o načinu vezivanja u luci sukladno najavljenom rasporedu.
O novom načinu vezivanja i dvostrukom povećanju cijena bočnog veza, porazgovarali smo sa dijelom brodara koje smo zatekli na kornižu rive.
Sačuvali štandove za karte
Kako nam kazuju, sporazum su potpisali kako bi ovog ljeta mogli normalno raditi i da ne bi izgubili štandove za prodaju karata.
– Nije nam ništa drugo preostalo nego prilagoditi se danim uvjetima tako da smo zbog posla i potpisali sporazum u kojem je navedeno da će nas obavijestiti kada se moramo vezivati u četverovez.
Naravno da nam je svih ovih godina bilo lakše bočno vezivanje, a za četverovez nam treba i do dva sata, ali nemamo izbora nego usuglasiti se s novim pravilima u luci – kazali su nam brodari.
Kako nam je kazao Ante Bilić, direktor ‘‘Makarske obale‘‘, sporazum koji su makarski brodari potpisali obvezuje ih na vezivanje na četverovez, a bočno vezivanje će plaćati po većim cijenama.
– Novo pravilo vezivanja turističkih brodova u luci je uvođenje reda koji je bio prijeko potreban. Vezivanjem u četverovez, ostavlja se mjesta za najmanje pet mega jahti dužine od 50 metara, a od kojih će nam svaka donijeti dnevni prihod od 500 eura.
Kada su se brodovi svih ovih 15 do 20 godina vezivali bokom uz obalu, zauzimali su najmanje pet mjesta, a svaki od turističkih brodova dug je od 20 do 36 metara.
Bočno vezivanje bit će im dozvoljeno ako nema najave uplovljavanja mega jahti u luku – potvrdio nam je direktor Bilić, dodavši da makarska luka ima mjesta za 10 jahti, sedam turističkih brodova, po 60 za jedrilice i domaće brodice te trajekt.
– Red u luci ‘‘Makarska obala‘‘ je uvela zahvaljujući Lučkoj upravi Županije splitsko-dalmatinske i ravnatelju Domagoju Maroeviću s kojim izvrsno surađujemo i bez kojeg ne bismo mogli urediti način vezivanja i ostale brojne pojedinosti – istaknuo je direktor Ante Bilić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....